PX-MiEV II
MMC разработва технологии за електромобили от класа “миниавтомобили” по критериите на японския пазар. MMC бе първия голям производител на автомобили, който пусна на пазара масово произвеждан електромобил – EV от следващо поколение i-MiEV, през 2009 година. През декември тази година компанията ще пусне на пазара и втория си масово произвеждан електромобил – лекия MINICAB-MiEV, предназначен за търговски цели. Тези модели са много популярни като средство за градски транспорт – за превоз на малки групи от хора на къси разстояния в градски условия. Не и отсега нататък.
Plug-in хибриден модел (PHEV)
MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е идея на Mitsubishi Motors за среден по размер plug-in хибриден модел (PHEV), който осигурява дълъг пробег като този, характерен за автомобилите със средни (и по-големи) размери. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е оборудван с най-съвременна система на задвижване, която е базирана на съществуващата електромобилна технология на MMC и се отличава с екологичност и ниско ниво на шума, като всичко това се предлага “в опаковката” на SUV автомобил с по-комфортни условия за шофьора и с функционалност, надхвърляща тази на автомобилите за вътрешноградски транспорт. Със своята екологичност и висока ефективност на използване на горивото, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II успешно променя много от негативните представи за SUV автомобилите.
Kомбинация от електромобилната технология на i-MiEV и малък конвенционален двигател,
Уникалната plug-in хибридна система на MMC представлява комбинация от електромобилната технология на i-MiEV и малък конвенционален двигател, базиран на най-новите технологии на MMC за енергийна и екологична ефективност. С помощта на тази комбинация се постига както високоефективно използване на горивото в комбиниран режим3 (над 60 км с литър гориво), т.е. много по-нисък разход в сравнение с конвенционалните автомобили, задвижвани от двигател с вътрешно горене, така и много високо ниво на екологична ефективност при пробег, който е сравним с този на конвенционалните автомобили с двигател (над 800 км).
3: Представителни данни за ефективността на използване на горивото при шофиране в изцяло електрически режим на задвижване, наричана plug-in ефективност на горивото, за разлика от ефективността в хибриден режим на задвижване.
Plug-in хибридната система на MMC използва батерии с висок капацитет, които позволяват на автомобила да измине до 50 км в изцяло електрически режим и да се използва като електромобил почти през цялото време.
В зависимост от разхода на енергия и от останалия в батерията заряд, системата стартира автоматично двигателя с вътрешно горене като генератор за зареждане на батерията или като задвижващ агрегат.
Освен това, с натискане на бутон може да се избере режим на задвижване само с енергия от батерията (Battery Drive Mode), при който автомобилът се движи безшумно и без емисии (ако батерията е достатъчно заредена) в жилищни райони или извънградски зони. Когато бъде избран режим на зареждане на батерията (Battery Charge Mode), двигателят работи като генератор, зареждащ батерията.
В автомобила е монтиран контакт, който позволява батерията да се използва за захранване на външни електроуреди, когато сте на къмпинг или извън града, както и като източник на захранване в аварийни ситуации. Освен това, контактът за бързо зареждане на батерията е V2H-съвместим (може да се използва за захранване на електрическата мрежа на дома).
Системата на задвижване на четирите колела с помощта на два електромотора, в комбинация с усъвършенстваната система за контрол на сцеплението (S-AWC)
Друга особеност на MITSUBISHI Concept PX-MiEV II, в допълнение към изключителната екологична ефективност, е системата на задвижване на четирите колела с помощта на два електромотора, в комбинация с усъвършенстваната система за контрол на сцеплението (S-AWC) на Mitsubishi. Базиран на технологията за задвижване на четирите колела, разработена и усъвършенствана в моделите Lancer Evolution X, системата S-AWC дава възможност на шофьора да се наслади на високата маневреност на автомобила, която се постига без всякакви усилия, при високо ниво на стабилност и безопасност. Освен с отлично поведение на пътя, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II се отличава и с възможността да осигури 100% въртящ момент още от стартова позиция, благодарение на задвижването с електромотори, като се постига ускорение, съответстващо на 3.0-литров V6 двигател. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е представител на нов клас екологични автомобили, отличаващи се с уникална комбинация от енергийна и екологична ефективност, отлични параметри и функционалност.
Технически характеристики на MITSUBISHI Concept PX-MiEV II
Обща дължина | 4660 мм | |
Обща широчина | 1830 мм | |
Обща височина | 1680 мм | |
Брой пътници | 5 | |
Електромотори (преден и заден) |
Тип | Постоянномагнитни, сихронни |
Макс. мощност | 60kW за всеки отделен електромотор | |
Двигател | Тип | 2.0-литров MIVEC 4-цилиндров |
Мощност в режим на генератор | 70kW | |
Пробег с електрозадвижване (цел) | > 50 км | |
Пробег с комбинирано задвижване (цел) | > 800 км | |
Комбинира разход на гориво (цел) | > 60 км/литър | |
Задвижване | 4WD с два електромотора, със система S-AWC | |
Гуми | 235/55R18 |