06.03.2012 Изтегли PDF
В съответствие с водещата роля на компанията в електромобилността още от 1966 година, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) разширява още повече обхвата на своите проекти, включвайки инфраструктурни решения в своите бъдещи разработки.
Това е причината, поради която – наред с други инициативи – MMC стана един от основателите на асоциацията CHAdeMO, целяща популяризиране на електромобилите чрез въвеждане на технически усъвършенствани системи за бързо зареждане на батериите, стандартизация на методите на зареждане и споделяне в световен мащаб на опита на членовете на CHAdeMO в областа на системите за бързо зареждане (http://www.chademo.com/indexa.html).
По същата причина Mitsubishi Motors реши да разработи иновативната “концептуална къща”: MiEV House.
- Интелигентни решения
MiEV House – концепцията за “интелигентна къща”, която бе представена за първи път на автомобилното изложение в Токио през 2009 година и след това бе доразработена и представена отново през 2011 година – предлага решения във връзка с енергийните проблеми и глобалното затопляне на базата на управление на потреблението на енергия в самото жилище, “интелигентни уреди”, плъг-ин хибридни автомобили с електрическо задвижване (P-HEV), и “интелигентни електрозахранващи мрежи” – едновременно, с използване на Система за управление на енергията (EMS) и разработената от MMC Интегрална система на електромобила (EIS).
- EMS (Система за управление на енергията):
Mitsubishi Motors участва в различни приложни проекти за ефективно използване на електромобилите/плъг-ин хибридните автомобили и за рециклиране на батериите на електрическите задвижващи системи в контекста на развитие на интелигентни електрозахранващи мрежи за ефективно използване на енергията в жилищни, фирмени и общински обекти.
Във връзка с това, в момента Mitsubishi Motorsразработва съвместно с Mitsubishi Corporation и Mitsubishi Electric система за управление на енергията (EMS) – интелигентен интерфейс, позволяващ електромобилите/плъг-ин хибридните автомобили да се използват като допълнителен източник на енергия за интелигентните електрозахранващи мрежи.
Тази система с взаимосвързани функции спомага за оптималното използване на енергията, като при необходимост захранва с електрическата енергия, съхранявана в мощните задвижващи батерии на електромобилите/плъг-ин хибридните автомобили, жилища и други сгради, за да се използва нощен режим на потребление на електроенергия и по този начин да се намали дневното пиково потребление.
Освен това, EMSсе грижи батериите на електромобилите да се зареждат тогава, когато потреблението на електрическа енергия е по-ниско.
- EIS (Интегрална система на автомобила):
Mitsubishi Motors разработва и EIS (интегрална система на електромобила), която поддържа връзка със системата за управление на енергията (EMS) на жилището и постоянно следи количеството налична енергия в задвижващата батерия на електромобила/плъг-ин хибридния автомобили оптимизира процеса на зареждане на батерията според графика на използване на автомобила от собственика му.
Благодарение на тази система, батерията на електромобила/плъг-ин хибридния автомобил ще е напълно заредена към момента, в който автомобилът ще се използва. Това е не само удобство за шофьора, но и начин за намаляване на общите разходи за електроенергия.
Тъй като системата EIS се грижи винаги да има достатъчно заряд в батерията, за да може автомобилът да се движи, тази енергия,съхранявана в задвижващата батерия, ще може по всяко време да се използва и за други цели, ако е необходимо.
- Напред
Интелигентната система MiEV House на Mitsubishi Motors показва и друго приложение на електромобилите/плъг-ин хибридните автомобили: освен за транспортни цели, те предлагат нови решения за управление на енергията в региона и на територията на страната, водещи до намаляване на общия разход на енергия и на вредните емисии, включително решения за рециклиране на задвижващите батерии и използването им като допълнителен източник на енергия в MiEV House.
В момента се проучват и други възможни приложения, както в средносрочен, така и в дългосрочен план:
- Напоследък се обръща специално внимание на използването на мощните батерии на електромобилите като източник на основно електрозахранване при аварии.
Във връзка с това,в момента Mitsubishi Motors разработва система, при която електромобилът ще може да пренася до 1500 W към външна линия, като целта е тази електроенергия да започне да се продава (в Япония) през фискалната 2011 година.
На автомобилното изложение в Токио през 2011 година, с помощта наMiEV Café бяха демонстриранинякои от потенциалните възможности на електромобилите в прототип на тази система, захранващ големи електроуреди в жилището.
- В дългосрочен план, съвместно с американската компания WiTricity Corporationи японската компания IHI Corporation, Mitsubishi Motors извършва научни изследвания и разработка на лесно монтиращи се системи за безжично зареждане на електромобили.
Системите за безжично зареждане използват вградени в пътната настилка устройства за безжичен пренос на електроенергия към електромобили, оборудвани със специални приемници.
Появата на тази технология на пазара ще позволи бързо безжично зареждане по време на престой на светофар, паркиране в мол или на други места (дори и в собствената “интелигентна къща”, като MiEV House, представена на автомобилното изложение в Токио през 2011 година*), с което електромобилите ще станат много по-удобни за използване.
- Няма да участва в автомобилното изложение в Женева през 2012 година
***