10.11.2011 Изтегли PDF
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ще представи общо 15 автомобила (12 в първия ден, определен за представителите на пресата), на 42-рия автосалон в Токио, който ще се състои в конферентния център “Tokyo Big Sight” в Токио от 30 ноември до 11 декември (и ще е отворен за посетители от 3 декември). Два автомобила ще имат световна премиера по време на това автомобилно изложение: Mirage и MITSUBISHI Concept PX-MiEV II. Те олицетворяват два основни стълба на продуктовата стратегия на компанията, очертана в средносрочния бизнес план JUMP 2013: глобални стратегически модели, фокусирани върху развиващите се пазари, и модели на базата на “зелени технологии”. Компактният автомобил Mirage отразява стратегията за създаване на глобални модели, докато концептуалният SUV автомобил MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е базиран на “зелена технология” и използва уникална plug-in хибридна система за задвижване.
На щанда на Mitsubishi Motors ще бъде изложен и лекият електромобил за търговски цели MINICAB-MiEV, който се очаква да се появи на японския пазар през месец декември тази година, както и електромобилът от ново поколение i-MiEV, който в момента се предлага на пазарите в различни страни, включително в Европа, а до края на тази година ще се появи и на американския пазар. Освен това ще бъде изложен и компактният SUV автомобил RVR (известен като ASX или Outlander Sport на други пазари), задвижван от новия агрегат MIVEC1, в който е приложена технологията Auto Stop & Go (AS&G) на MMC за автоматично изключване на двигателя по време на престой на автомобила, както и SUV автомобилът Pajero (Montero или Shogun на други пазари), оборудван с “чист” дизелов двигател.
На щанда на Mitsubishi Motors ще бъде демонстрирана и концепцията MiEV House – “интелигентна къща”, предлагаща решения във връзка с енергийните проблеми и глобалното затопляне на базата на управление на потреблението на енергия в самата къща, “интелигентни уреди”, електромобили/ plug-in хибридни автомобили (PHEV) и “интелигентни електрозахранващи мрежи” – едновременно, с използване на Система за управление на енергията в дома (HEMS) и разработената от MMC интегрална система на електромобила (EIS). Системата HEMS повишава комфорта в домовете, където е инсталирана, като постоянно следи количеството налична енергия и количеството използвана енергия и ги оптимизира с цел да се избегнат случаите на недостиг на енергия и да се намалят разходите за енергия. Системата EIS, която е свързана с оборудваната с HEMS “интелигентна къща”, постоянно следи начина на използване и ефективността на батерията на EV/PHEV (променящи се в зависимост от начина на използване на EV/PHEV) и предава тази информация на системата HEMS. Тя, от своя страна, оптимизира зареждането на батерията от къщата, така че автомобилът (EV/PHEV) да разполага с необходимата енергия във всеки един момент.
Освен “интелигентната къща” MiEV House ще има и MiEV Café – място за почивка със захранване, осигурявано от паркиран наблизо електромобил. Електромобилът ще захранва с електроенергия MiEV Café с помощта на специално захранващо устройство (което също е изложено на щанда) с висока мощност, осигуряващо до 1500W от батериите на автомобила (EV или PHEV). Това захранващо устройство с висока мощност ще се появи на японския пазар още тази фискална година.
1: Иновативна електронна система за управление на газоразпределението на Mitsubishi
- Mirage
- MITSUBISHI Concept PX- MiEV II
1) Mirage
Целта при разработката на Mirage2 е била да се постигне компактност, ниска цена и висока ефективност по отношение на разхода на гориво, за да може този автомобил да отговори на нуждите на развиващите се пазари, като един нескъп базов модел, както и на нуждите на развитите пазари, където се изисква нисък разход на гориво и ниски емисии на CO2. Освен това, Mirage се отличава с характерните за компактните автомобили добра маневреност и лесно управление, като същевременно предлага комфортни условия за пет пътника в купето.
Конструкторите от MMC са си поставили за цел да постигнат максимална ефективност на използване на горивото за този клас автомобили – 30 км за литър гориво (при версията за японския пазар), прилагайки различни мерки, включително системно олекотяване на почти всички компоненти на автомобила, намаляване на съпротивлението при търкаляне на гумите, повишаване на ефективността чрез подобрения в двигателя, трансмисията, спирачките и гумите, както и понижаване на аеродинамичното съпротивление. Очаква се новият Mirage да се появи най-напред на пазара в Тайланд през март 2012 година.
2: Произлиза от английската дума “mirage.” Това име е използвано най-напред за серията Mirage, която се появи за първи път в Япония през март 1978 година и бе разработена с цел икономично използване на ресурсите/енергията/пространството и постигане на висока ефективност при компактни размери на опаковката. Новата концепция Mirage продължава основната идея на първата серия: интелигентно постигане на максимални резултати и функционалност в ограничено пространство.
Технически характеристики на Mirage (версия за японския пазар)
Обща дължина |
3710 мм |
Обща широчина |
1665 мм |
Обща височина |
1490 мм |
Брой пътници |
5 |
Двигател |
1.0-литров 3-цилиндров MIVEC с функция Auto Stop & Go (AS&G) |
Трансмисия |
CVT |
Разход на гориво (цел) |
30 км/литър |
Задвижване |
2WD |
Гуми |
165/65R14 |
2) MITSUBISHI Concept PX-MiEV II
MMC разработва технологии за електромобили от класа “миниавтомобили” по критериите на японския пазар. MMC бе първия голям производител на автомобили, който пусна на пазара масово произвеждан електромобил – EV от следващо поколение i-MiEV, през 2009 година. През декември тази година компанията ще пусне на пазара и втория си масово произвеждан електромобил – лекия MINICAB-MiEV, предназначен за търговски цели. Тези модели са много популярни като средство за градски транспорт – за превоз на малки групи от хора на къси разстояния в градски условия.
Не и отсега нататък. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е идея на Mitsubishi Motors за среден по размер plug-in хибриден модел (PHEV), който осигурява дълъг пробег като този, характерен за автомобилите със средни (и по-големи) размери. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е оборудван с най-съвременна система на задвижване, която е базирана на съществуващата електромобилна технология на MMC и се отличава с екологичност и ниско ниво на шума, като всичко това се предлага “в опаковката” на SUV автомобил с по-комфортни условия за шофьора и с функционалност, надхвърляща тази на автомобилите за вътрешноградски транспорт. Със своята екологичност и висока ефективност на използване на горивото, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II успешно променя много от негативните представи за SUV автомобилите.
Уникалната plug-in хибридна система на MMC представлява комбинация от електромобилната технология на i-MiEV и малък конвенционален двигател, базиран на най-новите технологии на MMC за енергийна и екологична ефективност. С помощта на тази комбинация се постига както високоефективно използване на горивото в комбиниран режим3 (над 60 км с литър гориво), т.е. много по-нисък разход в сравнение с конвенционалните автомобили, задвижвани от двигател с вътрешно горене, така и много високо ниво на екологична ефективност при пробег, който е сравним с този на конвенционалните автомобили с двигател (над 800 км).
3: Представителни данни за ефективността на използване на горивото при шофиране в изцяло електрически режим на задвижване, наричана plug-in ефективност на горивото, за разлика от ефективността в хибриден режим на задвижване.
Plug-in хибридната система на MMC използва батерии с висок капацитет, които позволяват на автомобила да измине до 50 км в изцяло електрически режим и да се използва като електромобил почти през цялото време. В зависимост от разхода на енергия и от останалия в батерията заряд, системата стартира автоматично двигателя с вътрешно горене като генератор за зареждане на батерията или като задвижващ агрегат. Освен това, с натискане на бутон може да се избере режим на задвижване само с енергия от батерията (Battery Drive Mode), при който автомобилът се движи безшумно и без емисии (ако батерията е достатъчно заредена) в жилищни райони или извънградски зони. Когато бъде избран режим на зареждане на батерията (Battery Charge Mode), двигателят работи като генератор, зареждащ батерията.
В автомобила е монтиран контакт, който позволява батерията да се използва за захранване на външни електроуреди, когато сте на къмпинг или извън града, както и като източник на захранване в аварийни ситуации. Освен това, контактът за бързо зареждане на батерията е V2H-съвместим (може да се използва за захранване на електрическата мрежа на дома).
Друга особеност на MITSUBISHI Concept PX-MiEV II, в допълнение към изключителната екологична ефективност, е системата на задвижване на четирите колела с помощта на два електромотора, в комбинация с усъвършенстваната система за контрол на сцеплението (S-AWC) на Mitsubishi. Базиран на технологията за задвижване на четирите колела, разработена и усъвършенствана в моделите Lancer Evolution X, системата S-AWC дава възможност на шофьора да се наслади на високата маневреност на автомобила, която се постига без всякакви усилия, при високо ниво на стабилност и безопасност. Освен с отлично поведение на пътя, MITSUBISHI Concept PX-MiEV II се отличава и с възможността да осигури 100% въртящ момент още от стартова позиция, благодарение на задвижването с електромотори, като се постига ускорение, съответстващо на 3.0-литров V6 двигател. MITSUBISHI Concept PX-MiEV II е представител на нов клас екологични автомобили, отличаващи се с уникална комбинация от енергийна и екологична ефективност, отлични параметри и функционалност.
Технически характеристики на MITSUBISHI Concept PX-MiEV II
Обща дължина |
4660 мм |
|
Обща широчина |
1830 мм |
|
Обща височина |
1680 мм |
|
Брой пътници |
5 |
|
Електромотори |
Тип |
Постоянномагнитни, сихронни |
Макс. мощност |
60kW за всеки отделен електромотор |
|
Двигател |
Тип |
2.0-литров MIVEC 4-цилиндров |
Мощност в режим на генератор |
70kW |
|
Пробег с електрозадвижване (цел) |
> 50 км |
|
Пробег с комбинирано задвижване (цел) |
> 800 км |
|
Комбинира разход на гориво (цел) |
> 60 км/литър |
|
Задвижване |
4WD с два електромотора, със система S-AWC |
|
Гуми |
235/55R18 |
Представяне на Mitsubishi Motors в ден No. 1 за пресата (30 ноември)
Модел |
Брой автомобили |
Забележка |
MIRAGE |
2 |
Световна премиера |
MITSUBISHI Concept PX-MiEV II |
1 |
Световна премиера |
i-MiEV |
4 |
Модел за японския пазар (2 бр.); Модел за северноамериканския пазар (1 бр.); Модел за европейския пазар (1 бр.) |
MINICAB-MiEV |
2 |
|
RVR |
1 |
Модел за японския пазар, задвижван от нов MIVEC двигател с функция Auto Stop & Go (AS&G), наричан още ASX или Outlander Sport в някои пазари |
Delica D:5 |
1 |
Задвижван от нов MIVEC двигател с функция Auto Stop & Go (AS&G) |
Pajero |
1 |
Задвижван от разработения от MMC “чист” дизелов двигател |
Общо |
12 |
|
Представяне на Mitsubishi Motors след ден No. 1 за пресата (30 ноември)
Модел |
Брой автомобили |
Забележка |
MIRAGE |
2 |
Световна премиера |
MITSUBISHI Concept PX-MiEV II |
1 |
Световна премиера |
i-MiEV |
2 |
|
MINICAB-MiEV |
2 |
|
RVR |
1 |
Модел за японския пазар, задвижван от нов MIVEC двигател с функция Auto Stop & Go (AS&G), наричан още ASX или Outlander Sport в някои пазари |
Galant Fortis |
1 |
Модел за японския пазар, задвижван от нов MIVEC двигател с функция Auto Stop & Go (AS&G), наричан още Lancer или Lancer EX в някои пазари |
Delica D:5 |
2 |
Един модел задвижван от нов MIVEC двигател с функция Auto Stop & Go (AS&G) |
Pajero |
1 |
Задвижван от разработения от MMC “чист” дизелов двигател |
Outlander |
1 |
|
Delica D:2 |
1 |
|
Delica D:3 |
1 |
|
Общо |
15 |
|