Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Tрета поредна година на международното планинско състезание Пайкс Пийк

Начало » Актуално » Tрета поредна година на международното планинско състезание Пайкс Пийк

11.06.2014 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

- Два състезателни автомобила MiEV Evolution III с изцяло електрическо задвижване ще участват в легендарното състезание -

http://www.mitsubishi-motors.com/content/dam/com/share/en/images/spacer.gif

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ще участва с два автомобила MiEV Evolution III с изцяло електрическо задвижване в популярното в цял свят международно планинско състезание Пайкс Пийкс през 2014 г. (Пайкс Пийкс, 23-29 юни) в Колорадо, САЩ. MMC ще използва два състезателни автомобила MiEV Evolution III със 100% електрическо задвижване, базирани на най-големите постижения на електромобилната технология и 4WD системите на MMC. Компанията MMC вече е участвала два пъти в класа ELECRIC на това състезание (през 2012 и 2013 година), а сега се надява на първа победа с MiEV Evolution III, в класа ELECTRIC MODIFIED.

 

·         Информация за MiEV Evolution III

Състезателният автомобил MiEV Evolution III е подобрена и усъвършенствана версия на миналогодишния MiEV Evolution II. Запазени са някои от основните компоненти (включително батериите с голям капацитет, мощната електрозадвижваща система и 4WD системата с електрическо задвижване, състояща се от четири електромотора), но са направени и подобрения с цел по-голяма ефективност и по-добро поведение в завоите. За да се намали теглото са използвани някои нови материали и са направени промени в оптимизираната тръбна конструкция на шасито. Общата мощност на четирите електромотора е увеличена от 400 кВт на 450 кВт, а за да се осигури сцеплението, което е необходимо за ефективния пренос върху пътя на тази повишена генерирана мощност, старите гуми 260/650-18 са заменени с гуми 330/680-18. Повишена е също така и стабилността на автомобила чрез намаляване на подемната сила с помощта на нов карбонов дефлектор и оптимизация в аеродинамичен тунел на спойлера и други елементи. Благодарениe на нововъведения в S-AWC (интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила), контролът на сцеплението е подобрен и е постигнат по-прецизен контрол на позицията на автомобила на границата на приплъзване на колелата. Тези подобрения позволяват на шофьора да използва максимално уверено и сигурно възможностите на този състезателен автомобил.

 

 

   

MiEV Evolution III

 

 

·         MiEV Evolution III - Спецификации

Дължина x Ширина x Височина (mm)

4,870 x 1,900 x 1,390

Задвижване

4WD с 4 електромотора

Електромотори
(произведени от Meidensha)

 

Конфигурация

4 (2 отпред, 2 отзад)

Максимална мощност (кВт)

450(112.5 кВт електромотора)

Батерия (произведена от LEJ)

Максимален капацитет (кВт)

50

Шаси

Стоманена тръбна конструкция

Дефлектор

Карбон

Окачване

Предна ос

Двойни А-носачи

Задна ос

Двойни А-носачи

Спирачки
(произведени от ENDLESS)

Предна ос

φ 380 мм дискове с 6-бутални спирачни апарати

Задна ос

φ 330 мм дискове с 4-бутални спирачни апарати

Гуми (произведени от Dunlop)

330 / 680-18

Джанти (произведени от Enkei)

13J-18

Система за управление (произведена от dSPACE)

Сериен i-MiEV ECU с MicroAutoBox*1

       

*1: Програмируем универсален ECU

·         Екипът

Състезателният екип включва същите пилоти като миналата година. Един от електромобилите MiEV Evolution III ще бъде управляван от Хироши Масуока, двукратен победител от рали Дакар, който постигна с MiEV Evolution II второ място в клас ELECRIC миналата година. Той ще е също така капитан на тима. Пилот на втория електромобил MiEV Evolution III ще бъде Грег Трейси, шесткратен шампион от състезанията Пайк Пийкс за мотоциклети, който миналата година, участвайки за първи път в това състезание като пилот на автомобил, постигна трето място с MiEV Evolution II в клас ELECRIC.

 

Техническият директор на тима и главните механици са основно инженери от отдела за технологични разработки на MMC. Те ще отговарят за поддръжката на състезателните автомобили по време на планинското състезание, но освен това ще събират информация и ноухау, за да подпомогнат по-нататъшното развитие на електромобилните технологии на MMC, интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила S-AWC (Super All-Wheel Control) и "e-EVOLUTION" – разработваната от компанията комбинация на електрическо задвижване и S-AWC.

 

·         Състезанието: Международно планинско състезание Пайкс Пийк

Пайкс Пийк е международно планинско състезание за автомобили и мотоциклети, което се провежда в Колорадо, САЩ от 1916 година и тази година се организира 92-то му издание. Стартът на трасето с 156 завоя и дължина 20 километра е на височина 2 862 метра, а финалът – на връх Пайкс Пийк с височина 4 301 метра. Поради денивелацията от 1 439 метра атмосферното налягане, температурата и другите външни условия се променят значително между старта и финала. Състезателната седмица през 2014 г. започва с регистрация и техническа проверка в понеделник (23 юни), следвани от официално обявен от организаторите ден за тестове (24 юни) и три дни тестове и квалификации (25-27 юни). За тестовете и квалификациите трасето е разделено на три части – долна, средна и горна, като границите на тези зони ще се променят през посочените три дни. Участниците правят пробни гонки в долната част на трасето, като резултатите от тях служат за квалификация и определяне на реда на стартиране във всеки клас в деня за състезания – 29 юни.

 

·         Изказване на Хироши Масуока, пилот и капитан на тима           

Това е третият Пайкс Пийк за MMC. Електромобилът i-MiEV Evolution, с който компанията участва през 2012 г., беше с електродвигатели, батерия и много други компоненти от серийно произвеждания модел i-MiEV. Въпреки че за нас това беше първият Пайкс Пийк, ние се класирахме на второ място в клас ELECRIC, с което се доказа, че електромобилните технологии на MMC са напълно способни да се справят успешно с трудностите в едно автомобилно състезание. Миналата година, когато беше нашият втори Пайкс Пийк, ние участвахме с електромобила MiEV Evolution II, оборудван с редица усъвършенствани компоненти с цел събиране на данни и ноухау за разработване на бъдещите модели. За да се подобрят резултатите, MiEV Evolution II използва и интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила S-AWC – една от най-важните технологии на MMC. За съжаление малко не ни достигна за победа и ние завършихме втори в нашия клас, когато неочакван пороен дъжд точно преди старта ни попречи да използваме по-гладки гуми. Тази година участваме за трети път в това голямо състезание, като целта ни е победа в клас ELECTRIC MODIFIED. MiEV Evolution III е усъвършенствана версия на миналогодишния автомобил, отличаваща се с доста по-добро поведение в завоите вследствие на подобрения в електродвигателите, аеродинамиката и гумите. Еволюционното развитие на S-AWC дава увереност на пилота, че може да се използва докрай целият този допълнителен ресурс. Значително е подобрена стабилността на автомобила в завоите и съм сигурен, че MiEV Evolution III ще покаже в максимална степен своите възможности на трасето на Пайкс Пийк с 156 завоя. Заедно с Грег Трейси, моят съотборник от миналата година, ние ще положим всички усилия за победа в клас ELECTRIC MODIFIED. Очакваме и вашата подкрепа.

 

URL: http://www.mitsubishi-motors.com/en/events/ppihc/2014/

FACEBOOK: https://www.facebook.com/iMiEV.official

 

Партньори (13, по азбучен ред)

1.   dSPACE Japan K.K.

2.   Dunlop Goodyear Tires Ltd.

3.   Enkei Corporation

4.   ENDLESS ADVANCE Co., Ltd.

5.   GS Yuasa Corporation

6.   MEIDENSHA CORPORATION

7.   Mitsubishi Automotive Engineering Co., Ltd.

8.   Mitsubishi Corporation

9.   Mitsubishi Electric Corporation

10. Mitsubishi Motors Dealers Association

11. Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK LINE)

12. NTN Corporation

13. Tsuchiya Co., Ltd.

 

 

 

Mitsubishi motors global showroom