09.10.2006 Изтегли PDF
Токио, 28 септември 2006 г. — Корпорацията Mitsubishi Motors представи за първи път пред публика на LeMondial de l'Automobile 2006 (Парижкия автомобилен салон 2006) новото Pajero. Заедно с негo за първи път пред публика бе показано и новото Pajero Evolution, с което компанията планира да участва в рали “Дакар” през 2007 г.
Характеристиките, които отличават новото Pajero включват:
- Система 4 х 4 Super Select 4WD II, която е разработена по концепцията на Mitsubishi Motors за управление на всички колела (AWC), която гарантира висока проходимост;
- Подобрена система за aктивeн контрол на стабилността и тракшън контрол (ASTC), с цел работa с новата възможност за блокаж на задния диференциал;
- Изискан дизайн на екстериор и интериор;
- Система за озвучаване Rockford Acoustic Design Premium Sound System™ за първокачествен звук.
Спортният модел Pajero Evolution за рали състезания има четири последователни победи в рали Дакар от дебюта си през 2003 г. Сега, пет години след представянето си, последната версия е с подобрено окачване и трансмисия. Този модел, както и моделът за масово производство се отличава с нова дизайнерска визия в предната част където фаровете напомнят на очите на дива котка (от където е заимствано името на модела)
На пресконференцията си от 28 септември по време на Парижкия автомобилен салон Mitsubishi Motors представи екипажа, който се очаква да представят Mitsubishi Motors в рали Дакар 2007 г. - японският ас – пилотът Хироши Масуока, победителят в генералното класиране от 2006 г и бивш шампион по ски алпийски дисциплини Люк Алфан (Франция), двукратният победител, последователно за 2004 и 2005 г Стефан Петерхансел (Франция) и младата изгряваща звезда Нани Рома (Испания).
1. Характерни особености на Новото Pajero:
- Новото Pajero се предлага дълга база със 7 места и къса база 5 места, за да задоволи различните нужди и стил на живот на клиентите.
- Дизеловите модификации на модела са с 3.2 литров двигател Common Rail с директно впръскване на горивото, който изцяло отговаря на нормите за вредни емисии Euro 4 и е с 15% по-тих от предшественика си ( Максимална мощност A/T модели 125 kW (170 к.с.) / 373 Нм; M/T модификации 118 kW (160 к.с.) / 381 Нм). Бензиновият двигател е 3.8 л. V6 SOHC MIVEC с максимална мощност от 250 k.c.
- Двигателите са съчетани с пет степенна механична или INVECS-II пет степенна автоматична скоростна кутия.
- Новото Pajero е снабдено със 4 х 4 Super Select 4WD-II с електронно управление на задвижването на четирите колела, което беше много добре прието при предшественика му поради доказаните му качества на всякакъв терен. Водачът може да избира измежду четири режима на работа с двойното предаване този, който съответства на пътните условия и отговаря на предпочитанията му: режим 2H 2WD и три режима 4WD, (4H, 4HLc и 4LLc).
- Система за aктивeн контрол на стабилността и тракшън контрол (ASTC), която е усъвършенствана, за да работи с новата възможност за блокаж на задния диференциал
- Новото Pajero запазва конфигурациите на независимото предно окачване с двойни напречни носачи и независимо задно окачване тип Multilink. Новата настройка на окачването намалява накланянето на купето в завой с над 25 %. Това подобрява шофирането и устойчивостта при всички скорости на движение и осигурява по-плавно и по-комфортно пътуване.
- Модификацийте дълга база са снабдени с трети ред седалки, които се сгъват и падат под пода когато не се използват. Това е една възможност, която доказа своята популярност при предишното Pajero.
- Новото Pajero притежава нова аудио система Rockford Acoustic Design Premium Sound System™, включваща усилвател 860 Watt, 12 високоговорителя, Digital Sound Processing и 5.1 surround система, която осигурява звукова среда с високо-акустичен енергиен поток.
- Вградената навигационна система на Mitsubishi е с 30 GB хард диск и седем инчов LCD дисплей и използва специализирана LSI схема, за свръхбързо търсене.