05.09.2012 Изтегли PDF
Заедно с премиерата на европейския вариант на новия световен компактен автомобил на MMC – светкавичен двоен еко-удар
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ще представи световния дебют на новия Outlander PHEV на автомобилното изложение в Париж 2012 г. (или „Mondial de L' Automobile 2012“), което ще се проведе от четвъртък, 27 септември до неделя, 14 октомври*1. Силовото предаване на Outlander PHEV използва зареждаемата хибридна електромобилна система, разработена от MMC въз основа на нейната серия изцяло електрически модели.
*1: За повече информация посетете http://www.mondial-automobile.com/en/ (на английски).
Outlander PHEV е първият Plug-in зареждаем хибриден SUV в света, който предлага най-доброто от три свята – екологичните показатели на електромобила, пробегът на традиционния автомобил с двигател с вътрешно горене и проходимостта на SUV. MMC ще пусне Outlander PHEV на пазара първо в Япония в началото на 2013 г.
Заедно с Outlander PHEV, MMC ще изложи общо 11 автомобила (седем в дните за пресата) на своя щанд на автомобилното изложение в Париж, включително: новия европейски вариант на световния компактен автомобил на MMC (наричан Mirage в други страни), който прави своя дебют; компактния кросоувър ASX, който е с освежен модел за 2013 г.; и демонстрационен модел на състезателния 100-процентов електромобил i-MiEV Evolution, който участва в Международното планинско изкачване на Пайкс Пийк в Съединените щати през август 2012 г.
1. Новият Outlander PHEV
Новият Outlander PHEV, който ще бъде представен за първи път на автомобилното изложение в Париж през 2012 г., е изграден на основата на новия Outlander, който дебютира в Русия през юли и ще започне да излиза на европейските пазари от септември нататък. Outlander PHEV използва силовото предаване на собствената зареждаема хибридна електромобилна система на MMC, разработена въз основа на 100-процентовите електрически системи, използвани в i-MiEV и други изцяло електрически автомобили на MMC. Outlander PHEV е първият зареждаем хибриден SUV в света, който съчетава характерните за електромобилите екологични показатели и безшумна работа и същевременно осигурява както удобството и проходимостта на SUV с 4 задвижващи колела, така и пробега на традиционния автомобил с двигател с вътрешно горене.
Насочена към средната и по-високите категории, които изискват удължен пробег, зареждаемата хибридна електромобилна система на Outlander PHEV обединява електромобилните технологии, доказани в i-MiEV на MMC – новаторският 100-процентов електромобил, излязъл на пазара през 2009г., – с най-новите екологични технологии в двигателите с вътрешно горене, включващи системата за променлив момент на клапаните MIVEC*2 на MMC. Като използва електроенергията, съхранена в акумулатора за движение, който се зарежда у дома, на зарядна станция или от регенерираната енергия при забавяне, зареждаемата хибридна електромобилна система осигурява на Outlander PHEV изключително икономични показатели с целева комбинирана икономия на гориво*3 над 61 км/литър – много по-висока от тази на автомобилите с традиционен двигател – и 880 км пробег при постоянна скорост – равностоен на един традиционен автомобил с двигател с вътрешно горене.
*2: Означава „Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system“ (Новаторска система на Mitsubishi за електронен контрол на момента на клапаните).
*3: Представителна стойност за икономията на гориво въз основа на комбинацията от разхода на гориво на автомобила при движение в напълно електрически режим, наричана „зареждаема“ икономия на гориво, и тази в хибриден режим, наричана хибридна икономия на гориво (измерва се по японския режим JC08)
MMC ще представи Outlander PHEV на японския пазар в началото на 2013 г., след което последователно ще пусне модела в Европа, Северна Америка и другите световни пазари. Някои от главните характеристики са представени по-долу.
1) Автоматичен избор на три режима на шофиране за оптимална икономия
В зависимост от условията на шофиране и оставащия заряд в акумулатора, зареждаемата хибридна електромобилна система автоматично избира оптималния режим (вижте по-долу) за удобно шофиране с превъзходна икономия на гориво.
а) Режим на електромобил
Режимът на електромобил е изцяло електрически режим, при който предният и задният двигател движат автомобила, като използват само електричество от акумулатора за движение. С нулев разход на бензин и нулеви емисии на CO2 водачът може да се радва на безшумното и много екологично движение в този режим.
б) Последователен хибриден режим
В последователния хибриден режим бензиновият двигател работи като генератор, който подава електричество към електродвигателите. Системата превключва на този режим, когато оставащият заряд в акумулатора падне под определено ниво и когато има нужда от повече мощност – например при ускоряване за изпреварване или изкачване на стръмен наклон.
в) Успореден хибриден режим
При успореден хибриден режим бензиновият двигател осигурява по-голямата част от мощността за движение, а електродвигателите помагат, когато е необходимо. Системата превключва на този режим за шофиране на по-висока скорост, когато бензиновият двигател работи на максимална ефективност.
2) Акумулатор за движение с голям капацитет осигурява гъвкавост при шофирането
Литиево-йонният акумулатор с висок капацитет от 12 кВтч осигурява на Outlander PHEV 55 км пробег на постоянна скорост в режим на електромобил (режим JC08*4) – достатъчно за изцяло електрическа работа в повечето всекидневни ситуации*5.
Водачът може също така ръчно да превключи в режим на зареждане на акумулатора, при който бензиновият двигател действа като генератор и зарежда акумулатора за движение, независимо от това дали автомобилът е в движение, или не е. Режимът на зареждане на акумулатора осигурява на водача гъвкавостта да използва бензиновия двигател като генератор, когато пожелае – например, ако водачът иска да използва режим на електромобил в определен час, той може да се погрижи акумулаторът за движение да бъде достатъчно зареден в този момент.
*4: Официален метод за измерване на разхода на гориво на автомобила, въведен от японското правителство.
*5: „Повечето всекидневни ситуации“ е въз основа на изследване, проведено от JCAP (японска програма „Чист въздух“) в Япония, което показва, че средно 85% от японските водачи шофират по-малко от 55 км на ден.
3) Системата с два двигателя и четири задвижващи колела осигурява превъзходна реакция
Outlander PHEV използва система с два двигателя и четири задвижващи колела, която включва независими електродвигатели, които движат предните и задните колела. Освен намалените загуби от триене, системата с два двигателя и четири задвижващи колела осигурява по-добра реакция и по-прецизен контрол от традиционните механични системи. Това се постига без карданен вал или други механични компоненти, познати от традиционните механични системи. Системата с два двигателя и четири задвижващи колела е съчетана с доказаната система за интегриран динамичен контрол на автомобила S-AWC (Super All Wheel Control – суперконтрол на всички колела) на Mitsubishi, за да осигури високи нива на стабилност и всъдеходни показатели, както и за да гарантира точно желаното от водача поведение на автомобила.
Освен това, предният и задният електродвигател генерират незабавно максимален въртящ момент – присъща характеристика на електродвигателите, която води до ускоряване, сравнимо с това на автомобил, задвижван от мощен двигател с вътрешно горене с голям работен обем, и позволява на Outlander PHEV да постига превъзходни екологични и двигателни показатели.
Технически данни на Outlander PHEV (проектни)
Обща дължина x ширина x височина (мм) | 4655 x 1800 x 1680 | |
Междуосие (мм) | 2670 | |
Гуми | 225/55R18 | |
Тегло на автомобила (кг) | 1810 | |
Места | 5 | |
Трансмисия | Два двигателя и четири задвижващи колела | |
Електродвигатели | Тип | Синхронни, с постоянен магнит |
Количество | 2 (1 преден/1 заден) | |
Макс. мощност (П/З) | 60 кВт/60 кВт | |
Макс. въртящ момент (П/З) | 137 N-м/195 N-м | |
Акумулатор | Тип | Литиево-йонен |
Общо напрежение (V) | 300 V | |
Номинален капацитет (кВтч) | 12 кВтч | |
Бензинов двигател | Тип | 2,0-литров, 4-цилиндров MIVEC |
Генератор | Капацитет на генериране | 70 кВт |
Целеви времена за зареждане (от нула %) |
200 V~ (15 A) | Прибл. 4,5 часа (пълно зареждане) |
Време за бързо зареждане | Прибл. 30 минути (прибл. 80% зареждане) | |
Целеви пробег на постоянна скорост само на електричество | по-голям или равен на 55 км (режим JC08) | |
Целеви комбиниран пробег на постоянна скорост | по-голям или равен на 880 км (режим JC08) | |
Целева комбинирана икономия на гориво („зареждаема“ икономия на гориво) |
по-голяма или равна на 61 км/литър (режим JC08) |
2. Европейски вариант на нов световен компактен автомобил
Европейският вариант на новия световен компактен автомобил (Mirage в други региони) на MMC е компактен автомобил, разработен с акцент върху високата икономия на гориво, достъпната цена и компактния размер – общопризнатите предимства, търсени в компактните автомобили, – и отговарящ както на нуждите за „еко-автомобил“ в развитите страни, така и на тези за непретенциозен автомобил в развиващите се страни.
След като дебютира през март 2012 г. в Тайланд, където се произвежда, новият световен компактен автомобил беше представен в страните от АСЕАН и в Япония, където получи високо признание от клиентите. Новият модел ще бъде пуснат по цял свят – най-скоро в Европа, след това в Австралия и на другите пазари. Представянето в Европа е насрочено за февруари 2013 г.
На фона на все по-строгите разпоредби за емисиите на CO2, търсенето на „еко-автомобили“ в Европа продължава да расте. Европейският вариант на новия световен компактен автомобил осигурява едва 92 г/км емисии на CO2 (за варианта с 1,0-литров 3-цилиндров двигател MIVEC и 5-степенна механична скоростна кутия). Европейският вариант на новия световен компактен автомобил успява да постигне това, като използва екологични методи за подобряване на показателите, включващи сериозно намаление на теглото (845 кг, 3710 мм дължина, 1665 мм ширина), намаление на аеродинамичното съпротивление (CD от 0,27 по собствени измервания), използване на съвсем нов 1,0-литров трицилиндров двигател MIVEC, както и с внедряването на изобретената от Mitsubishi система за спиране на празен ход Auto Stop & Go (AS&G). Със своите компактни размери на купето, европейският вариант на новия световен компактен автомобил осигурява маневреност за лесно управление и пъргавина, като същевременно увеличава максимално пространството за пътниците с високоефективното си уплътняване.
3. Други модели
1) ASX 2013
ASX е компактен кросоувър, пуснат на европейските пазари през май 2010 г., станал популярен със своето качество, спортен външен и вътрешен дизайн, както и с изключителните си двигателни и екологични показатели.
След като претърпя редица фини корекции предимно по външността, ASX 2013 ще бъде представен с по-изтънчен и висококачествен дизайн през тази есен.
2) i-MiEV Evolution
Изцяло електрическият състезателен автомобил i-MiEV Evolution използва същия двигател, акумулатор за движение и другите основни компоненти като серийно произвеждания i-MiEV, но има състезателно купе, конструирано за намаляване на теглото и осигуряване на максимални аеродинамични показатели. Силовото предаване на този електромобил с 4 задвижващи колела включва един двигател за предните и два – за задните колела, което му осигурява превъзходни двигателни показатели и отлично управление и стабилност.
Още на първото си участие i-MiEV зае второ място при електромобилите на Международното планинско изкачване на Пайкс Пийк в Съединените щати през август 2012 г. Участието в това състезание даде възможност на MMC да получи ценни данни и ноу-хау, които ще бъдат използвани при разработката на бъдещи модели с електрически трансмисии или хибридни такива с електродвигатели и двигатели с вътрешно горене.
3) Къщата MiEV
На автомобилното изложение в Париж ще бъде представена и Къщата MiEV, която беше демонстрирана на автомобилното изложение в Токио през миналата година и автомобилното изложение в Женева през март тази година.
С i-MiEV в главната роля, Къщата MiEV е демонстрация за това как рециклираните акумулатори за движение и други електромобилни компоненти, както и слънчевите панели и зарядни станции могат да се използват, за да увеличат максимално ефективното усвояване на електроенергията за битови нужди. Тя е пример за използването на електромобил в интегрирана система за възобновяема енергия, която включва Система за управление на енергията в дома (HEMS).
С HEMS, която следи и регулира потреблението на електроенергия от дома и електромобила, плюс допълнителната електроенергия, съхранена в акумулаторите, и възобновяемата енергия от слънчевите панели, ефективното усвояване на електроенергията се увеличава максимално, като потреблението се намалява, без това да нарушава нормалното функциониране на дома.
4. Съставът на Mitsubishi Motors за автомобилното изложение в Париж през 2012 г.
Модел | Брой изложени | Бележки | |
Дни за пресата | Дни за посетители | ||
Новият Outlander PHEV | 2 | 2 | Световна премиера. |
Европейски вариант на нов световен компактен автомобил | 1 | 2 | Европейска премиера. Mirage на другите пазари. |
ASX | 1 | 2 | Премиера на освежения модел 2013 г. |
Новият Outlander | 1 | 1 | Премиера на освежения модел 2013 г. |
i-MiEV Evolution | 1 | 1 | Модел на автомобила, участвал в Международното планинско изкачване на Пайкс Пийк през 2012 г. |
i-MiEV | 1 | 1 | Изложен в Къщата MiEV |
Pajero *6 | - | 1 | Модел за 30-тия юбилей (за Франция). Montero в испаноговорящите страни. Shogun във Великобритания. |
L200 | - | 1 | Triton на някои други пазари. |
Общо | 7 | 11 |
*6: Първото поколение Pajero излезе на пазара в Япония през май 1982 г. като автомобил с 4 задвижващи колела с външен вид и двигателни характеристики на пътнически автомобил. Оттогава досега серията непрекъснато се развива, като следващите варианти се обогатяват с най-модерни функции и оборудване – включително системата с 4 задвижващи колела, – с което тя успява да задържи водещите позиции в своята категория. През 2012 г. отбелязваме 30-тия юбилей от нейния дебют с близо 2,9 милиона произведени автомобила. Днес Pajero продължава да се радва на високо признание от клиентите в над 170 страни и региони по цял свят като универсален SUV, който осигурява отлична проходимост и едновременно с това – бързина и удобство, равностойни на тези на пътническите автомобили.
***
Подробности можете да намерите на специалния уебсайт на Mitsubishi Motors за автомобилното изложение в Париж