16.02.2006 Изтегли PDF
Пикап-SUV-лек автомобил?
Освен пътно поведение и интериор по вкуса на огромния брой почитатели на всъдеходите, L200 предлага и възможности, отговарящи на характерните за фермерите или строителите нужди
Анталия, Турция – София
Днес на пикапите се гледа предимно като lifestyle автомобили, такива, които са верен помощник в бизнеса през седмицата, докато през почивните дни осигуряват гарантирано забавление за цялото семейство. Mitsubishi L200 предлага нива на оборудване и комфорт, съпоставими с много пътнически автомобили.
Възходящата тенденция в развитието на Mitsubishi Motors Europe продължи и през 2005 г. За трета поредна година MME отбеляза ръст в продажбите си, като през миналата година той е цели 17,7% или 265 685 продадени автомобила спрямо 225 826 през 2004 г. За подържането на благоприятната тенденция в близките три години Mitsubishi планира да пусне на пазара 7 нови модела, един от които - L200, вече го атакува. Щафетата на пазарен лидер в класа си в Европа трябва да поеме новия L200, на който компанията е поставила задачата от 35 000 продажби годишно на Стария континент. Предвид всичките “оръжия”, с които разполага, едва ли ще е проблем за L200 да продължи изключително успешната историята на модела с над 700 000 автомобила от всичките поколения, напуснали пределите на Тайланд.
Новият L200 предлага наистина впечатляващ дизайн, който ще привлече нови клиенти, които преди това никога не са обмисляли възможността да купят пикап. Като следствие от факта, че 30% от настоящите собственици на L200 са избрали модела най-вече заради дизайна му, не е изненада, че именно там е хвърлено голяма част от усилията на екипа, отговорен за създаването на L200. Легитимността пред основните му конкуренти Nissan Navara и Toyota Hilux, дава почерпеният от прототипите Pajero Evo (2001 г.) и Pajero Evo 2+2 (2002 г.) екстериор. Към това ще добавя и нетрадиционното за този род автомобили визуално разделяне на кабината и товарния леген, което допълнително придава по-стилно излъчване на L200. Това, в комбинация с емоционалната “Mount Fuji” радиаторна решетка и огромните колесни арки ще накарат клиентите да предпочетат този модел.
Интериорът също заслужава само похвали. Във версията Double Cab има достатъчно място за петима пътници заради най-добрата в класа дължина на интериора от 1725 мм. Club Cab предлага две пълноразмерни седалки плюс две допълнителни отзад. Богато обзавеждане и качествени материали, това, в комбинация с атрактивната централна конзола предизвикват усещането, че седиш в SUV, а не в пикап, който се очаква, че ще предложи нещо далеч по-евтино и нискокачествено.
Световният дебют на третото поколение Mitsubishi L200 се състоя на 1 декември по време на автосалона в Болоня минала година. Лончът модела, предхождащ старта на продажбите на новия L200, “Трите диаманта” избраха Анталия.
Освен изключителните условия за туризъм, Анталия е един от малкото курорти, в които сутринта можеш да се къпеш в морето, а следобед да караш ски в “Скрития град”, курортен център в планината Таурус. Именно тя ме накара да обикна Анталия, защото в продължение на над 200 км организаторите бяха организирали невероятен оф-роуд маршрут.
След 100 км из планината Таурус, над 20 от които по маршрута на рали “Турция”, кръг от Световния рали шампионат, новите ми любимци са Льоб и компания. И до сега не мога да проумея как върху червена кал, обградена от двете страни с банкети от камъни, може да се кара на пълна газ. В по-голямата част от теста обаче и особено на най-трудните терени, където се губеше пътя, надделяваше уникалната за сегмента на пикапите система 4х4 “Super Select”, взета от Pajero. Това е класическа пълноприводна система за задвижване, позволяваща на водача да избира най-удачния режим на работа. Превключването от 2WD на 4WD става в движение (до 100 км/ч) посредством лост. В позиция “4Н” въртящият момент се разпределя по равно между двете оси, но при много тежки условия водача може да блокира диференциалите, благодарение на което въртящият момент от колелата без сцепление се предават към другите, които да те “извадят” от сложна ситуация. Неустойчивостта на задната част на версията Club Cab се контрира само с умения. Такава обаче липсва при Double Cab. Допълнителните 100 кг отзад, перманентното задвижване и уникалната за сегмента на пикапите система Active Stability & Traction Control system (ASTC), коригират всякаква склонност за поднасяне на задната част. По изключително тесния и труден маршрут изпъкнаха предимствата и на кормилната уредба, осигуряваща на L200 най-добрия в класа диаметър на завоя от само 5,9 метра, по-добър показател от този на Navara (6,9 м) и Нilux (7,0 м).
Дългият 200 км маршрут (60% off-road и 40% on-road) ми даде възможност да пробвам двете версии на L200 при всякакви условия. Инженерите са позиционирали модела си точно между Hilux (102 к.с.) и Navara (174 к.с.). Новият 2,5-литров Сommon-Rail Turb0-Diesel е значително по-мощен от предишния агрегат със своите 136 к.с., но впечатленията ми са, че 15-ина “коня” в повече ни биха му се отразили зле. Все пак успокоението е, че Mitsubishi предлага и заводски кит от 160 “коня”. Агрегатът се куплира с 5-степенна механична или 4-степенна автоматична скоростна кутия. И ако динамиката не е от най-впечатляващите, то консумацията на гориво заслужава похвала така, както и факта, че L200 е единствения пикап в сегмента до 1 тон, покриващ стандартите Euro 4.
След осем часово шофиране на практически всякакъв вид настилка слязох от автомобила без какъв то и да е намек за болки в кръста или умора. Mitsubishi L200 е автомобил, който комбинира качествата на SUV, удобства и пространство в интериора на лек автомобил с товарните възможности на лекотоварен автомобил. Всичко това обвито в изключително атрактивен дизайн и поднесено при много добра цена (базовата ще е в рамките на 32 900 лв. без ДДС за Single Cab).
Автор: Пламен Георгиев