02.07.2012 Изтегли PDF
- Mitsubishi Motors заема трето място в класацията за производители
- Colt е на второ място в класа на малките автомобили
Проучването Vehicle Ownership Satisfaction Study (VOSS) за 2012 г., което се провежда вече единадесета година, е базирано на онлайн оценките в Германия на 14,296 собственици след средно 2 години притежание на общо 31 марки автомобили. Проучването е проведено в периода от януари до февруари 2012 година.
Припомняме, че проучването се базира на оценка на автомобилите, дадена от съответните собственици и търговци по отношение на 67 признака, групирани в четири показателя на удовлетвореност. По ред на важност, тези критерии са следните: привлекателност на автомобила (27%), включваща характеристики на автомобила, дизайн, комфорт и функции; разходи за притежаване (25%), вкл. разход на гориво, застраховки и разходи за сервиз/ремонт; качество и надеждност на автомобила (24%); и удовлетвореност от обслужването от търговците (23%).
Японска надеждност
Вземайки предвид факта, че цялостната удовлетвореност на собствениците на автомобили в Германия е средно 782 през 2012 г., оценката от 799 пункта за Mitsubishi Motors и третото място в класацията VOSS за производители са удовлетворителни резултати за репутацията на търговската марка по отношение на надеждността и безопасното използване на тези автомобили.
Технологичен интегритет
Една от основните констатации на проучването за 2012 година е несъответствието между очакванията на клиентите и реалните впечатления на собствениците, които са се сдобили с нови автомобили на базата на приложената от германското правителство инициатива за бракуване на използвани автомобили и замяната им с нови.
Съгласно констатацията на J.D. Power and Associates и AUTO TEST: “Според резултатите от проучването, нивото на удовлетвореност сред собствениците след средно 2 години притежание на автомобили е с 30 пункта по-ниско в случая на закупуване на автомобила по програмата за бракуване, в сравнение със собствениците, които не са закупили автомобилите си по тази програма.”
Според J.D. Power and Associates, "Собствениците, много от които преди това са притежавали употребяван автомобил, очевидно са имали високи очаквания от закупения нов автомобил. Те са очаквали един перфектен автомобил и отлично обслужване от търговците. Освен това, тези потребители са по-чувствителни към цената, а нашето проучване показва, че чувствителните към цената клиенти са много критични.”
С оглед на това, че в сегментите A и B има най-голямото увеличение на обемите вследствие на прилагането на схемата за закупуване на нов автомобил след бракуване на стария автомобил, второто място на Mitsubishi Colt в класацията за класа на малките автомобили е пореднaта демонстрация за технологичния интегритет на Mitsubishi Motors за цялата гама автомобили, включително и по-евтините модели.
Заслуга за тази висока оценка има също така и дилърската мрежа на Mitsubishi Motors Deutschland, функционираща ефективно и надеждно за задоволяване на строгите изисквания на клиентите (в Германия), особено високите изисквания на тази група собственици, които за първи път притежават нов автомобил.