06.03.2012 Изтегли PDF
Mitsubishi Motors – компания, която е пионер в електромобилността още от 1966 година и стана първият голям производител на автомобили, който пусна на пазара серийно произвеждан електромобил (i-MiEV през 2009 година),си е поставила за цел да изследва новите хоризонти, които ще позволят на електромобилите да се движат безпроблемно и извън населените места.
Тази широкообхватна визия включва дългосрочна програма за изследвания и разработка на нови технологии за батериите (в съответствие с пътната карта “Стратегия за автомобилите от ново поколение”* на японското Министерство на икономиката, търговията и промишлеността) и електрониката, иновативни системи на задвижване (напр. “електродвигател, интегриран в колелото”**) и автомобили с дълъг пробег/ултраниско въздействие върху околната среда, като първото въплъщение на тази цел ще бъде плъг-ин хибридната версия на Outlander на базата на електрическо задвижване (P-HEV) – модел, който се очаква да се появи на пазара презфискалната 2012 година.
- Първи
Всички тези обещаващи разработки на компанията не са демонстрационни образци – целта е те да бъдат жизнеспособни предложения за пазара, където да отговорят на действителните потребности и очаквания на клиентите от цял свят, базирайки се същевременно и на други технологии на Mitsubishi Motors, които да доведат досъздаването на уникални продукти на MMC.
В този смисъл, бъдещият Outlander P-HEV ще е автомобил с изключително важно значение:
- Това е първият P-HEV автомобил на Mitsubishi Motors, създаден на базата набогатия опит на MMC в конструирането на електромобили и електронни системи. Този модел ще е оборудван и с бензинов двигател, който при необходимост ще помага на електрическата система на задвижване.
- Възползвайки се по най-ефективен начин от всеизвестния богат опит на Mitsubishi в създаването на автомобили със задвижване на четирите колела, това ще есъщо така първиятсерийно произвеждан електромобил с постоянно4WD задвижване.
*виж стр. 3 на: http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf
**http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html
- Уникалната система на задвижване с преден електромотор + заден електромотор + бензинов двигател за предно задвижване/за задвижване на генератор ще работи в три режима:
Чист електромобил (4WD електромобил с два електромотора)
Последователен хибриден режим (4WD електромобил с два електромотора, подпомаган от генератор, който се задвижва от ДВГ*)
Паралелен хибриден режим (4WD електромобил с два електромотора, с паралелно предно задвижване с ДВГ*).
- Гъвкавата архитектура на Outlander ще даде възможност това да е първият автомобил с интегрирана P-HEV система, проектиран и създаден паралелно с конвенционалните версии с ДВГ* на същия модел – процес, който ще се реализира за първи път на пазара.
- Този комбиниран технологичен подход означава, че автомобилът няма да е P-HEV адаптация на вече съществуващ модел с ДВГ*, а ще е продукт, планиран още в началотона процеса на конструиране на платформата и електронната архитектура на Outlander.
На базата на електрическо задвижване+ мулти-режим+ два електромотора+ плъг-ин хибрид+ постоянно4WD задвижване(+ кросоувър)…
Разработената от MMC плъг-ин хибридната система на базата на електрическо задвижване използва задвижващи батерии с висок капацитет, осигуряващи пробег над 50 km в 4WD режим при изцяло електрическо задвижване, т.е. в повечето ежедневни ситуации автомобилът може да се използва в режим на чист електромобил. Освен това:
- В зависимост от разхода на гориво и наличния заряд в батерията, системата автоматично включва бензиновия двигател, за да работи като генератор на електрически ток (“Последователен режим”).
- При по-висока скорост на автомобила(в рамките на разрешените от закона скорости),бензиновият двигател, със своята подобрена енергийна ефективност от най-високакласа, генерира допълнителна задвижваща тяга и така подпомага предния и задния електромотор (“Паралелен режим”).
- Освен това, с натискане на бутон шофьорът може да избере по всяко време (ако батерията е достатъчно заредена) “Режим на задвижване с батерия”, ако желае да пътува тихо и без емисии в населени места или извън тях, използвайки единствено системата за електрическо задвижване.
- Шофьорът може да избере и “Режим на зареждане на батерията” по време на движение. При този режим, позволяващ ефективно контролиране на използването на батерията, двигателят работи като генератор, който зарежда батерията.
*”ДВГ”: двигател с вътрешно горене
- Когато шофьорът задейства спирачките, електродвигателите на предния и задния мост действат като генератори на електрически ток и превръщат кинетичната енергия в електрическа енергия, която се използва за зареждане на задвижващата батерия.
- Системата P-HEV на Mitsubishi Motors е базирана на новоразработена 4WD система, комбинирана със системата S-AWC (Super-All Wheel Control) на Mitsubishi. Системата S-AWC, която е базирана на технологията за задвижване на четирите колела, разработена и приложена в Lancer Evolution, осъществява интегрирано управление на системите 4WD, ASC и ABS. В тандем с плъг-ин хибридната система с електрическо задвижване на Mitsubishi, S-AWC също допринася за ефективното използване на горивото.
- Двата електромотора задвижват отделно предния и задния мост. На практика те реагират моментално и дават възможност за още по-прецизен контрол на 4WD системата. За разлика от конвенционалните 4WD системи, тази 4WD система с два електромотора няма нужда от карданов вал, хидравлична система и съединителен механизъм между предния и задния мост.
- Освен очевидната активна безопасност, с която се отличава тази усъвършенствана 4WD система на задвижване, системата P-HEV на Mitsubishi позволява въртящият момент при стартиране да достигне 100% почти моментално, благодарение на характерните особености на електромоторите. Те осигуряват ускорение, което е сравнимо с това на 3.0-литров V6 двигател, но освен това, с двата електромотора може да се постигне и плавната тяга, необходима например при движение в зимни условия.
След като бъде монтирана в изцяло новия Outlander, плъг-ин хибридната система на базата на електрическо задвижване на Mitsubishi (в комбинация с бензинов двигател) ще позволи да се постигне достатъчно дълъг пробег и много ниски нива на емисии на CO2, подобно надемонстрационния автомобил Concept PX-MiEV II – т.е. пробегнад 800 km и целево нивона емисии на CO2 под 50 g/km.
(Всички данни подлежат на съгласуване)
***