23.03.2010 Изтегли PDF
Балкан Стар Мотърс официално пусна в продажба Новия Mitsubishi Outlander с променена визия и нов двигател на цени от 48 990 лв. и възможност за ползване на данъчен кредит. „С подобренията в модела и новия двигател 2,2 DI-D с автоматична скоростна кутия с двоен съединител TC-SST Outlander не само ще запази своята позиция като един от най-продаваните модели на Mitsubishi, но и ще отговори на по-високите критерии на нашите клиенти за стил и удобство”, коментира Виктор Мезан, Ръководител Продажби в Балкан Стар Мотърс.
Успехът на SUV модела на „трите диаманта” е безспорен. През изминалата 2009 г. той генерира една трета от продажбите на марката в България, а за изминалите два месеца на 2010 г., пазарния дял на Outlander в сегмента му (SUV1) е 17%. С Новия Outlander се отварят нови хоризонти както пред марката Mitsubishi, така и пред клиентите на еволюиралия модел.
- КРАТКО ПРЕДСТАВЯНЕ -
- С един поглед
- Маркетинг: Див нрав I Стилен вид
- Дизайн: Зрял и стилен
- Система за задвижване: Щадяща околната среда
- Удобство: На първо място – ефективност
- Технически спецификации (вижте таблицата)
(Всички данни за този нов продукт подлежат на окончателно потвърждение, като спецификациите зависят от пазара и модела)
***
- С един поглед -
От старта на продажбите на Outlander в България през 2007 г. до днес са продадени над 1190 броя от него, а за изминалата 2009 г. е сред петте най-продавани моделa в сегмента си.
Почти три години след пускането на пазара и продажбата на 130 166 автомобила в Европа – най-големия пазар за автомобили (данни за периода 2006-2008 финансови години – вижте диаграмата по-долу) и общо над 328 212 автомобила в цял свят (данни за периода 2005-2008 финансови години – вижте диаграмата по-долу), популярният Нов Outlander* на Mitsubishi Motors е напълно променен, за да отговори на еволюцията на пазара и на по-високите изисквания, като същевременно се придържа към новата визуална идентичност* на Mitsubishi Motors и я подсилва допълнително, както се вижда от демонстрационния автомобил “Outlander GT Prototype”.
Обявен най-напред в Япония на 3 септември (без радиаторна решетка в стил „реактивен изтребител”), а по-късно през същия месец и на пазарите в Китай и Австралия (с радиаторна решетка в стил „реактивен изтребител”), Новото поколение Outlander следва да се появи и на почти всички останали пазари в света.
В Европа производството започна в регионалния производствен център на MMC на 8 октомври 2009 г., след което ще последва последователно пускане в продажба на различни пазари.
* “Outlander” бе наименованието на компактния SUV на Mitsubishi Motors, който бе пуснат на пазара в Европа през 2003 година. “Новият Outlander” е наименованието на по-големия автомобил на базата на платформата Project Global, който се появи на пазара в началото на 2007 година. За по-голяма яснота, описаният по-долу автомобил ще бъде наричан “Ново поколение Outlander ” – Outlander от следващо поколение.
***
(Новият) Outlander във времето
- октомври 2005: Новият Outlander се появява на японския пазар
- октомври 2006: “Outlander-Concept” (предварително представяне на варианта за Европа) е показан на автомобилното изложение в Париж
- октомври 2006: Демонстрационен автомобил “Evolander” е показан на автомобилното изложение SEMA в Лас Вегас
- 1-во/2-ро тримесечие на 2007: Начало на продажбите в Европа (2.0 DiD)
- март 2007: “Outlander V6-Concept” е показан на автомобилното изложение в Женева
- септември 2007: Вариантите 2.2 DiD и 2.4 MIVEC са представени на автомобилното изложение във Франкфурт
- март 2008: Обявено е въвеждането на скоростната кутия TC-SST (едновременно със съобщението за Lancer Evolution)
- август 2008: Начало на производство в NedCar (само за пазара на ЕС)
- октомври 2008: Обновената гама е представена на автомобилното изложение в Париж
- април 2009: Демонстрационен автомобил “Outlander GT Prototype” е показан на автомобилното изложение в Ню Йорк
- септември 2009: В Япония, Китай и Австралия се появява “Next Generation” Outlander.
- октомври 2009: Начало на производство в NedCar (само за пазара на ЕС)
- след ноември 2009: Начало на последователно пускане в продажба в различни европейски пазари
Продуктова концепция на “Ново поколение Outlander”:
Продажби и маркетинг:
*
Базиращи се на общопризнатите достойнства на Новият Outlander (по-специално динамичното поведение на пътя и гъвкавите решения, улесняващи водача на автомобила)
*
С модела се разширява предлаганата гама автомобили на Mitsubishi Motors, отличаващи се визуално с радиаторна решетка в стил „реактивен изтребител” – досега: Colt, Lancer Sports Sedan, Lancer Sportback, Lancer Evolution.
*
Укрепване на позициите на Новият Outlander (най-голямо увеличение на броя на клиентите, привлечени за сметка на конкурентните модели в сегмента), като същевременно са взети предвид изисквания към този модел, с цел да бъдат привлечени повече клиенти, предпочитащи леките автомобили тип “комби”.
*
Подготовка за предстоящото пускане на пазара през 2010 г. на кросоувърa на Mitsubishi Motors - ASX.
Основни характеристики:
*
Каросерия:
o
Изцяло нов дизайн на предната част (съвсем ново оформление в зоната пред предните странични колони) с характерната за Mitsubishi Motors радиаторна решетка в стил „реактивен изтребител” + нови елементи в ъглите на задната броня.
o
Обща дължина: 466.5 cm (т. е. + 2.5 cm в сравнение с предишния модел)
o
По-изискано оформление на външните детайли
o
По-добра аеродинамика, въпреки визуално по-агресивния вид на предната част на автомобила
*
Интериор:
o
Обновено оформление за постигане на ефект на “цялостно тапициране” (облицовка от мек материал на арматурното табло и вътрешните панели на вратите, седалки, тапицирани с нови и по-спортни комбинации от текстурирани материали)
o
По-изискано оформление на детайлите от интериора
o
Нов инструментален блок
*
Ново оборудване:
o
Биксенонови фарове с предни светлини с адаптивно насочване (AFS)
o
Система подпомагаща потеглянето по наклон (HSA)
o
Система за СТОП сигнал при внезапно спиране (ESS)
o
Аудио система Rockford Fosgate™ Premium с подобрени параметри (повишена мощност от 650 W на 710 W)
o
Подобрена електронна система за пълен контрол над автомобила (ETACS)
*
Система за задвижване:
o
Ново:
+
Бензинов двигател 2.0 l MIVEC (147 ps / 199 Nm / 182 до 189 g/km), само за 2WD, 5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна 6-скоростна CVT трансмисия
+
Спортна трансмисия с двоен съединител (TC-SST) на Mitsubishi Motors, която се предлага с 2.2 DiD двигател – подобно на Lancer Evolution – като ефективна комбинация на дизелов двигател и автоматична трансмисия за по нисък разход на гориво и по-ниски емисии.
o
Подобрения:
+
Всички останали задвижващи агрегати (2.0 DiD и бензиновият 2.4 l MIVEC) са пренастроени за работа с по-ниски емисии (между 4 и 5%, в зависимост от варианта).
o
Спрян от производство:
+
Бензинов 2.4 l MIVEC / 2WD
o
Кратко описание на системите за задвижване:
+
Бензинов 2.0 l MIVEC двигател:
#
147 ps / 199 Nm / 182 до 189 g/km
#
само 2WD
#
5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна 6-скоростна CVT трансмисия
+
Бензинов 2.4 l MIVEC двигател:
#
170 ps /232 Nm / 208 до 220 g/km
#
само 4WD
#
5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна 6-скоростна CVT трансмисия
+
2.0 l DiD:
#
140 ps / 310 Nm / 177 до 180 g/km
#
само 4WD
#
само 6-степенна механична скоростна кутия
+
2.2 DiD:
#
156 ps / 380 Nm / 185 до 192 g/km
#
само 4WD
#
6-степенна механична скоростна кутия или спортна трансмисия с двоен съединител (TC-SST)
***
ПРОДАЖБИ И МАРКЕТИНГ
- Див нрав I Стилен вид -
Новият Outlander, който първоначално се появи на европейския пазар през пролетта на 2007 г. като средно голям SUV, действително бе приет от клиентите в Европа като ясно разграничаваща се алтернатива на конвенционалните и спортни „комби” модели и вановете.
Обръщайки очевидно повече внимание на динамиката, характерна за поведението на лек автомобил, както и на гъвкавостта на интериора, присъща на MPV сегмента, отколкото на характеристиките при движение по мек път или пресечен терен, самият пазар на практика наложи съществената еволюция на Новият Outlander към един по-спортен, по-добре оборудван и дори по-добре пригоден към пътните и метеорологичните условия стилен SUV автомобил.
Еволюция
Наследникът на Новият Outlander, т. нар. “Ново поколение Outlander”, ще постави началото на цяла гама на Mitsubishi Motors:
*
позиционирана в продуктовата ниша между леките автомобили (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis) и сегмента на автомобилите 4x4 с повишена проходимост (Pajero/Montero/Shogun и L200),
*
Една стъпка над очаквания да се появи през 2010 година компактен “брат” – кросовъра ASX, вдъхновен от демонстрационния автомобил “Concept-cX”.
Допълнително проучен в дългосрочен план чрез демонстрационния автомобил “Concept PX-MiEV”, който беше представен на автомобилното изложение в Токио през 2009 г., а по-късно и на салона в Женева през 2010 г., този стратегически ход се дължи също така на двустранната и паралелна еволюция на европейския пазар:
*
Разширяване на продуктовото предлагане в средния SUV сегмент (от 14 през 2006 г. на 27 през 2008 г.), като през същия период обемът е намалял (+ 17% през 2006 г., + 15% през 2007 г., - 3% през 2008 г.),
*
Психологическо ориентиране на пазара към по-екологични автомобили, които се характеризират същевременно с по-просторно купе, по-голяма гъвкавост от конвенционалните леки автомобили и по-интригуващ профил.
Имайки предвид тази еволюция, бе съвсем естествено за инженерите и дизайнерите на Mitsubishi Motors да подобрят още повече поведението на Новият Outlander на пътя, използвайки едновременно:
*
Потенциалните възможности на гъвкавата архитектура “Project Global” (напр. въвеждане на скоростна кутия TC-SST, която вече се предлага за Lancer Evolution)
*
Елементите на спортен дизайн, въведени при Lancer/Lancer Ralliart/Lancer Evolution (напр. радиаторната решетка в стил „реактивен изтребител”, с който се отличават определени модели на Mitsubishi), подчертаващи ясно очертания силует на Новият Outlander.
Репутация
Еволюцията на Новият Outlander се изразява в създаването на много по-изискан интериор и усъвършенстване на детайлите като цяло, като това се извършва по най-естествен начин и без маркетингови трикове.
Подпомаган от фирмената репутация на Mitsubishi Motors при този вид автомобили (която е една от причините за най-голямо увеличение на броя на клиентите, привлечени за сметка на конкурентните модели в сегмента - 82%, както за новите, така и за съществуващите производители в този сегмент, независимо от мащаба на съответните дилърски мрежи), този ход ще подсили пазарните позиции на Новият Outlander както в рамките на продуктовата гама на Mitsubishi, където той заема второ място* (в световен мащаб), така и по отношение на конкурентите**, предлагайки подходящ еволюирал продукт за съществуващите клиенти на Mitsubishi (притежателите на Новият Outlander или Grandis) и същевременно обхващайки още по-голям дял от D-сегмента на леките автомобили тип “комби” и вановете.
***
* Продажби на Mitsubishi Motors в Европа (данни за календарната 2008 г.):
- Colt: 53,435 броя
- Новият Outlander: 31,561 броя
- L200: 28,735 броя
- Новият Lancer: 20,802 броя
** Сегментът на Новият Outlander segment (данни за календарната 2008 г.)
- ОБЩО: 591,900 броя
1 - Volkswagen Tiguan: 100.500 броя => 17.0% пазарен дял
2 - Toyota RAV4: 51,500 броя => 8.7%
3 - Honda CR-V: 45,600 броя => 7.6%
4 - BMW X3 43,400 броя => 7.3 %
5 - Ford Kuga 37,800 броя => 6.4 %
6 - Suzuki Grand Vitara 32,800 броя => 5.5%
7 - Mitsubishi Outlander: 25,700 броя => 4.3%
8 - Renault Koleos: 25,200 броя => 4.3%
9 - Land Rover Freelander 2: 24,100 броя => 4.1%
10 - Chevrolet Captiva: 21,300 броя => 3.6%
11 - Nissan X-Trail: 20,500 броя => 3.5%
12 - Audi Q5: 18,400 броя => 3.1%
13 - Subaru Forester: 17,000 броя => 2.9%
14 - Volvo XC60: 16,100 броя => 2.7%
15 - Hyundai Santa Fe: 15,400 броя => 2.6%
ДИЗАЙН
- Зрял и стилен -
В съответствие с новите тенденции на пазара, Новият Outlander се трансформира плавно в усъвършенствано SUV, характеризиращo се с излъчване и усещане за изразено присъствие на пътя: една еволюция в дизайна, която се улеснява от съществуващите гладки линии на Outlander.
Реактивна ескадрила
Основен отличителен елемент на тази еволюция е характерната за Mitsubishi Motors радиаторна решетка в стил „реактивен изтребител”, показана за първи път на “Outlander GT Prototype” по време на международното автомобилно изложение в Ню Йорк през 2009 г.
Този изразителен елемент на дизайна трансформира Новият Outlander по начин, демонстриращ ориентиране към тази част от произвежданите от MMC леки автомобили, които са предназначени за движение по обикновените пътища: широките трапецовидни контури в комбинация с обратния наклон на този “нос на акула” създават впечатление за стабилност. Освен това, подобно на моделите от семейството на Lancer Sports Sedan/Lancer Ralliart/Lancer Evolution, това оформление подсилва като цяло отличителното и стабилно присъствие на автомобила на пътя, благодарение на по-ниската позиция и по-голямата ширина.
Под какъвто и ъгъл да го погледнете, интегрирането на този нов дизайн на предната част изглежда съвсем естествено, като че ли е бил обмислен още на ранен етап на генезиса на оформлението на Новият Outlander, благодарение на което е постигната изключителна хармония във външния вид.
Следва да се напомни, че дизайнът на радиаторната решетка в стил „реактивен изтребител” е вдъхновен от въздухозаборника на реактивния изтребител за близка подкрепа F-2 на Mitsubishi Heavy Industries Ltd. (http://www.mhi.co.jp/en/products/detail/f-2_close_support_fighter.html). Този дизайн на решетката, приложен експериментално през 2005 г. при предназначения за американския пазар модел Eclipse, е допълнително подсилен от обратния наклон на “носа на акула”: загатващ за изразителните спортни седани и купета на Mitsubishi от миналото, напр. моделите между GTO купе от 60-те години и Galant от 90-те години.
В съответствие с новото позициониране на Новия Outlander на европейския пазар, визуалният ефект на радиаторната решетка в стил „реактивен изтребител” е подсилен от елегантен хромиран контур, като от двете страни са разположени фаровете, позиционирани в профилно оформени процепи с надвесен над тях преден край на капака на двигателя, с което се постига по-голяма устременост на формите.
Аеродинамичен тунел
Освен добавянето на новата радиаторна решетка, този етап от интеграцията включва и напълно нов дизайн на всички външни панели, разположени пред предните странични колони на каросерията, подобрявайки по този начин аеродинамичните параметри (челно съпротивление, шум):
*
Предната част на капака, както и страничните зони на предната броня и предните калници са внимателно променени с цел да се намали челното съпротивление,
*
Формата на долната част на предната броня заедно с дефлектора пред предните колела допринасят за намаляване на челното съпротивление и подемната сила,
*
Променена е формата на улеите за оттичане по предните странични колони с цел да се намали шумът от вятъра и да се подобри видимостта при дъжд,
*
Страничните огледала също са с променена форма за по-добра аеродинамика,
*
Аеродинамичното съпротивление е намалено и чрез оптимизиране на задния спойлер.
В резултат на тези задълбочени изследвания с помощта на аеродинамичен тунел е установено, че въпреки по-агресивната форма на предната част на автомобила, коефициентът на челно съпротивление (Cd) не се е повишил спрямо този на предишния модел.
Внимание към детайлите
Като продължение на темата за приликите с леките автомобили, предназначени за движение по обикновените пътища, дизайнерите от Mitsubishi Motors са преработили основно всички детайли, включително:
*
Набор от нови елегантни цветове металик на елементите от екстериора (Tanzanite Blue и Granite Brown),
*
Умело и ненатрапчиво използване на хромирани декоративни елементи (в радиаторната решетка, скосените елементи около фаровете, пръстените около предните фарове за мъгла, страничните дефлектори, задната врата),
*
Странични огледала с интегрирани светодиодни (LED) мигачи,
*
Нови 18-цолови джанти от алуминиева сплав със 7-лъчев дизайн,
*
Нов дизайн на предната част на протектора (със сребрист цвят) под бронята.
Мекота при допир
При Новият Outlander, който изпълнява ролята на основен представител на Mitsubishi Motors в D-сегмента на европейския пазар, усещането у клиента за качествено изпълнение е от решаващо значение за мисията на този модел, а в това отношение има много възможности за подобрения, особено в интериора.
Запазвайки високо оцененото стилово оформление на интериора на предишния модел, вдъхновено от дизайна на мотоциклетите, дизайнерите на Mitsubishi Motors са насочили усилията си към допълнителни подобрения и достигане на още по-високи стандарти в тази насока.
Това включва, наред с други неща и затвърждавайки дизайнерската тема, избрана за демонстрационния модел “Outlander GT Prototype”, използване на висококачествени меки материали за вътрешна облицовка на вратите, както и за облицовка на арматурното табло, с цел постигане на истински ефект на пълно тапициране, допълнено от елегантни двойни шевове от сребриста нишка.
Същите подобрения са приложени и при седалките, като освен това е използвана комбинация от нови и по-спортни текстурирани материали в допълнение към съществуващите тапицерии от плат и кожа.
На последно място, но не и по важност, подобрения има например и в:
*
Новите 3.5-инчови висококонтрастни скали на измервателните уреди и светодиодния (LCD) цветен мултифункционален дисплей,
*
Хромираните пръстени около копчетата за регулиране на климатика,
*
и др,…
***
СИСТЕМА ЗА ЗАДВИЖВАНЕ
- Екологични агрегати -
Като следствие от осезаемата еволюция на европейския пазар (вижте по-горе), “промяната” в Новия Outlander не се ограничава само до козметичните промени.
Чрез ефектния дизайн и впечатляващата динамика този автомобил вече бе извоювал позиция на надеждна алтернатива на конвенционалните автомобили тип “комби” или ван, но за да се отговори на най-новите очаквания на клиентите бе необходимо да се въведат за европейския пазар нови по-усъвършенствани и по-екологични варианти на системите за задвижване.
TC-SST: раздвоение на личността
За да задоволи нарастващия брой европейски клиенти, които търсят комбинация от дизелов двигател и автоматична скоростна кутия, Mitsubishi Motors въведе своята спортна трансмисия с двоен съединител (TC-SST): иновативна високоефективна скоростна кутия, която е изключително подходяща за характеризиращия се с висок въртящ момент дизелов 2.2 DiD двигател.
Допълнена с пера за превключване на предавките от волана, два режима на работа (Нормален/Спортен) и Система подпомагаща потеглянето по наклон (HSA), двойният съединител е подобен на този, който вече се използва при Lancer Evolution и позволява на водача да шофира без напрежение в автоматичен режим на превключване на предавките или да се наслади на динамичното превключване на спортната трансмисия. Освен това трансмисията TC-SST има и екологичен ефект, тъй като намалява разхода на гориво и нивото на емисии (192 g/km*) в сравнение с конвенционалната скоростна кутия.
Следва да се напомни, че Mitsubishi Motors разработи трансмисията TC-SST с цел да се комбинира икономичният ефект и удоволствието от използването на механична скоростна кутия с удобството на автоматичната трансмисия.
При конвенционалната механична скоростна кутия скоростта на превключване зависи от уменията и техниката на съответния шофьор. При използване на TC-SST, обаче, превключването се извършва автоматично и не е необходимо водачът да използва съединител, в резултат на което времето на превключване и скоростта не зависят от конкретния водач. Това му позволява да се съсредоточи върху самото управление на автомобила и така се увеличава нивото на безопасност и точността на неговите действия.
Що се отнася до Lancer Evolution, TC-SST осигурява изключително ефективен пренос на мощност с малки загуби на движеща сила, което се вижда при изпреварване на пътя, т.е. в необходимия момент:
Както се вижда от самото наименование (“Спортна трансмисия с двоен съединител”), TC-SST използва два съединителя за постигане на леко и плавно превключване на предавките без период на закъснение. В основни линии конструкцията може да се разглежда като комбинация от две 3-степенни механични скоростни кутии: при TC-SST нечетните (1-ва, 3-та и 5-та) и четните (2-ра, 4-та и 6-та) предавки са на отделни входни валове с отделни съединители, пренасящи въртящия момент към изходния вал. Тази многовалова конфигурация е по-ефективна по отношение на заемания обем и позволява да се използват по-къси валове, като освен това конструкцията е по-устойчива при високи обороти.
TC-SST използва два многодискови съединители. Ако например в момента е включена предавка с четен номер, компютърът на системата следи скоростта на автомобила и степента на отваряне на дросела и избира автоматично съответната по-висока или по-ниска предавка. Превключването на трансмисията става чрез освобождаване на съединителя на предавката с четен номер и зацепване на съединителя на предавката с нечетен номер.
По отношение на практическото приложение, TC-SST може да се използва като механична скоростна кутия с последователно превключване на предавките или като напълно автоматична трансмисия:
В ръчен режим: Шофьорът може да използва монтираните към кормилната колона пера за превключване на предавките или превключвателния лост. С дясното перо се избира по-висока предавка, а с лявото – по ниска. Превключването може да се извършва ръчно с помощта на перата зад волана
*
дори и при избран автоматичен режим на трансмисията TC-SST. Системата издава звуков предупредителен сигнал и отменя ръчната намеса, когато това е необходимо, с цел трансмисията да бъде предпазена от високи обороти на двигателя при такова ръчно превключване.
*
В автоматичен режим: Чрез преместване на превключвателния лост в позиция “D” се задава режим на автоматично превключване, което съответства на позицията “D” при автомобилите с автоматична скоростна кутия. Освен това кръглият превключвател, разположен в основата на превключвателния лост, позволява да се избере НОРМАЛЕН или СПОРТЕН режим:
o
“Нормалният” режим е идеален за ежедневно шофиране и при него превключването е синхронизирано така, че да осигури плавно ускорение без придърпване, което позволява на шофьора да управлява автомобила без напрежението, което обикновено е свързано с автоматичните трансмисии с преобразувател на въртящия момент. TC-SST извършва автоматичните превключвания без използвания при конвенционалните автоматични трансмисии преобразувател на въртящия момент, като при този режим се постига и значителна икономия на гориво.
o
При “спортния” режим схемата на синхронизиране е такава, че превключванията се извършват при по-високи обороти и по-бързо. Това означава, че преминаването на по-долна предавка се извършва по-динамично отколкото при “Нормален” режим, с което се подпомагат спирачките при шофиране по пътища с много завои или при спускане по наклон, когато е необходимо да се използва спирачният ефект на двигателя или когато шофьорът трябва да задейства често спирачките.
2.0 l MIVEC + 2WD: разумна комбинация
В съответствие с новата маркетингова пътна карта, конструкторите от Mitsubishi Motors предлагат поредната система за задвижване с цел да се разшири клиентската база на Новия Outlander, този път за тази част на продуктовата гама, която се характеризира с по-ниски цени: комбинация от 2.0-литров бензинов двигател и 2WD (само за моделите с 5 места).
Новите модели на Outlander са оборудвани с поредната разновидност на двигателите от семейството “World Engine”, като предлагания агрегат представлява едно по-практично предложение от предишния 2.4-литров MIVEC (2WD вариант), изразяващо се в по-ниски експлоатационни разходи за тези, които не желаят или не могат да купят дизелов двигател, независимо дали това се дължи на личен избор или на местното законодателство, без това да е за сметка на добрите експлоатационни параметри:
2.0 l MIVEC / 2WD / 5-степенна мех. трансмисия
2.4 MIVEC / 2WD / 5- степенна мех. трансмисия
Макс. мощност (ps/к.с.)
147
170
Макс. въртящ момент (Nm)
199
232
Макс. скорост (km/h)*
184
190
0 – 100 km/h
10”8
9”6
Разход на гориво, комб. режим (l/100 km)
8.0
9.2
CO2 (g/km)
*където е разрешено
189
220
Ако ползите, дължащи се на по-малкия работен обем на 2.0-литровия двигател (в сравнение с 2.4-литровия) и на по-малките загуби при преноса на мощност в сравнение с предимствата на системата за задвижване на 4-те колела (4WD) не са достатъчни, Mitsubishi Motors добавя към достойнствата на варианта 2.0 l MIVEC 2WD и безстепенна 6-скоростна CVT трансмисия, с което се постига още по-нисък разход на гориво и по-ниско ниво на емисии на CO2:
2.0l MIVEC / 2WD / 5-степенна мех. трансмисия
2.0 l MIVEC / 2WD / безстепенна 6-скоростна CVT трансмисия
Макс. мощност (ps/к.с.)
147
147
Макс. въртящ момент (Nm)
199
199
Макс. скорост (km/h)*
184
180
0 – 100 km/h
10”8
12”2
Разход на гориво, комб. режим (l/100 km)
8.0
7.7
CO2 (g/km)
*където е разрешено
189
182
Този 2 WD вариант с автоматична трансмисия, който се предлага за първи път на пазара в съответния сегмент, е създаден на базата на безстепенната 6-скоростна CVT трансмисия със спортен режим INVECS-III*, комбинирана с пера за превключване на предавките от волана, подобно на скоростната кутия, използвана в комбинация с бензиновия двигател 2.4 MIVEC.
Следва да се напомни, че с помощта тази система се постига оптимален контрол на превключването на скоростите, като автоматично се избира оптималното предавателно съотношение за конкретните условия на пътя и натоварването на автомобила, а Системата за адаптивно превключването на предавките (ASC) избира точките на превключване според типичния начин на шофиране и предпочитанията на конкретния водач.
Както потвърждават и данните от измерванията, с помощта на тази безстепенна трансмисия се постига значително подобрение по отношение на разхода на гориво и лесното и приятно шофиране, тъй като автоматично се избира предавателно отношение, осигуряващо оптимален режим на работа на двигателя за всяка комбинация от степен на отваряне на дросела, скорост на автомобила и условия на шофиране. Благодарение на безстепенното функциониране на трансмисията не възникват придърпвания при превключване на предавките.
След пълната промяна на конструкцията на Новия Outlander, тази безстепенна CVT трансмисия е с 35 mm по-къса от предишната, дори и с добавеното в новия вариант водно охлаждане. Както и при Lancer Sports Sedan, този нов трансмисионен блок използва преобразувател на въртящия момент за изключително плавно потегляне и в критичните случаи на ускоряване, и е настроен специално за отговарящия на европейските (Euro) изисквания за ограничаване на емисиите Новия Outlander, като осигурява динамично и бързо ускорение при всяка скорост на автомобила.
На последно място, безстепенната 6-скоростна CVT трансмисия със спортен режим INVECS-III* е оборудвана и с интелигентна система, която й позволява да определи – на базата на степента на отваряне на дросела и активирането на спирачките – дали е необходимо да се използва спирачният ефект на двигателя при спускане по наклон. Така се постига линейна реакция без ненужно увеличаване на оборотите при прекалено натискане на педала на газта.
Допълнителни настройки
За постигане на по-голяма ефективност по отношение на емисиите на CO2 са извършени допълнителни настройки и на всички останали видове агрегати и трансмисии:
Предишно поколение
Следващо поколение
2.0 DiD
174 до 180
177 до 180
2.4 MIVEC 5MT
225
217 до 220
2.4 MIVEC 6S-CVT
222
208
2.2 DiD
191 to 194
185
В зависимост от пазара, двигателят 2.4 l MIVEC се предлага и във вариант за смесено гориво (“FFV”).
***
УДОБСТВО
- На първо място – ефективност -
Новото поколение Outlander се базира на постиженията на своя предшественик за не само по-приятно, но и по-безопасно шофиране и използва следното ново оборудване:
- Биксенонови фарове с предни светлини с адаптивно насочване (AFS)
Газоразрядните (биксенонови) лампи с голям интензитет са комбинирани със система за адаптивно насочване на предните светлини (AFS), която разширява полезрението на водача и по този начин прави шофирането нощем по-безопасно.
При шофиране по планински пътища с последователни завои например, при завъртане на волана автоматично се включват и съответните фиксирани допълнителни светлини, за да се освети вътрешната страна на завоя и да се разшири осветената зона от пътя.
- Система подпомагаща потеглянето по наклон (HSA)
Предлага се в за автомобилите, оборудвани с двигатели 2.2 DiD и 2.4 MIVEC. На стръмен терен системата HSA автоматично задържа спирачките включени за две секунди, за да не допусне автомобилът да тръгне назад в момента, когато шофьорът отпусне педала на спирачките и премести крака си върху педала на газта.
- Система за СТОП сигнал при внезапно спиране (ESS)
Системата за СТОП сигнал при внезапно спиране е устройство, което намалява опасността от сблъсък с движещи се отзад превозни средства чрез автоматично и бързо включване на аварийните светлини в режим на мигане, за да бъдат предупредени намиращите се отзад участници в движението при рязко задействане на спирачките.
Системата се задейства при следните условия:
*
Скоростта на автомобила е минимум 55 km/h.
*
Педалът на спирачките е бил натиснат и системата е счела това за внезапно задействане на спирачките на базата на 1) забавянето (отрицателното ускорение) на автомобила и 2) текущите работни условия на антиблокиращата спирачна система (ABS).
При активиране на системата за СТОП сигнал при внезапно спиране започва да мига с висока честота и разположеният в инструменталния блок индикатор на аварийните светлини.
Паралелно с това са направени и други подобрения в оборудването:
*
Повишена е мощността на аудио системата Rockford Fosgate™ Premium (от 650 W на 710 W)
*
Добавени са нови функции към бордовата електронна система за пълен контрол над автомобила (ETACS*):
o
Сгъване на страничните огледала без използване на ключа на автомобила
o
Отключване на вратите при блокиране на запалването (позиция “Ignition Lock” на контактния ключ)
o
Удобни системи за почистване на стъклата
o
Автоматично активиране на чистачката на задното стъкло при превключване на задна предавка
o
Автоматично завършване на цикъла на чиста&