20.03.2009 Изтегли PDF
ПРЕДЛОЖЕН за МИЦУБИШИ МОТЪРС в Европа
Вземайки предвид структурния характер на кризата, обхванала световната икономика, и съответното трайно въздействие върху всички участници в автомобилната индустрия, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) реши да действа изпреварващо чрез структурни промени в своята организация, за да се подготви по-добре за утрешния ден.
Първият пример за това бе неотдавнашната консолидация на дейностите “Дизайн и проектиране” в централен отдел в Япония, като проява на фундаментална промяна в дългосрочната продуктова стратегия от регионални към глобални автомобили.
Успоредно с това, MMC предлага да приложи нов бизнес модел за своя европейски филиал – Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME). Целта на тази промяна, в съответствие с глобалната организация на ММС, е да се развие по-добре присъствието на MMC в най-важния за компанията бизнес регион в света чрез по-ефективна и директна връзка с европейските пазари и клиенти.
Припомняме ви, че компанията MME бе създадена през 1977 г. като посреднически офис със седалище в Ротердам. От тогава тя прерастна до екип от 335 служителя, изпълняващи от името на MMC всички функции в региона. Въпреки успешното представяне (и непрестанните положителните резултати от 2003-та до 2007-ма финансова година), продажбите* на MME намаляха с 18% между календарните 2007- ма и 2008-ма година (от 200,045 автомобила на 164,462), като през календарната 2009- та година се очаква допълнителен спад, в съответствие с прогнозите за индустрията в региона.
- без Украйна и Русия / вкл. L200
Освен това, за да изпълни по-добре своята дългосрочна мисия, MME трябва да подкрепи Mitsubishi Motors в стратегическата промяна – от SUV-фокусиран производител към такъв, който е насочен към екологични леки автомобили / кросоувъри с характерно SUV-присъствие, като MME следва активно да последва структурните промени в пазарното търсене.
Като бизнес модел, става ясно, че размерът и обхватът на MME вече не съответства както на фундаментална еволюция на автомобилната индустрия, така и на стратегическото препозициониране, което Mitsubishi Motors реши да приложи в този нов контекст.
В резултат на това:
- MMC предлага да поеме управлението и да върне обратно в Япония всички свързани с автомобилите функции (Продажби, Маркетинг, Продуктов мениджмънт, Бизнес планиране и т.н.), като поддържа и координира дейностите директно с 34-те европейски дистрибутора на MME.
- Успоредно с това, поддържащите функции (Логистика, Планиране и заявки, Финанси, Човешки ресурси и т.н.) ще останат в рамките на “Новата MME”, макар и в намален състав.
- Освен това, изискващите голяма логистична база функции, свързани с управлението на следпродажбената дейност (Продажба и маркетинг на части и аксесоари, Техническо обслужване и обучение), логично ще се преместят в Европейския център за дистрибуция на части на Mitsubishi Motors, разположен в Борн, близо до Маастрихт (Холандия), като тези функции също така ще бъдат оптимизирани.
- На последно място, Новата MME ще освободи сградата на сегашната си централа в Скипхол-Райк, близо до Амстердам, и ще прегрупира функциите си в Борн.
След като бъдат изпълнени всички необходими предписания и други законови изисквания, между които и процедурата, свързана с правото на участие на Заводския съвет, и след изпълнението му, това предложение за съжаление ще означава намаляване с 45% на сегашната администрация.
Трябва да се отбележи, че тези предложени промени няма да засегнат NedCar, Европейския производствен център на Mitsubishi Motors. Това предложение се подчинява на всички необходими предписания и други законови изисквания. Предложението следва да влезе в сила веднага след изпълнение на горепосоченото.
***
За информация:
Божана Иванова, bozhana.ivanova@balkanstar.com