Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Наследството на Mitsubishi „Crossing over”

Начало » Актуално » Наследството на Mitsubishi „Crossing over”

25.02.2010 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Годината, в която Mitsubishi Motors Corporation (MMC) навършва 40 години, а групата от останали компании на Mitsubishi празнува 140-тата си годишнина, има повод да се направи анализ на изминалите години и да се очертаят плановете за едно по-добро бъдеще. Това е и моментът, когато ММС предприема нова стратегическа посока. Компанията, днес позната като ММС се гордее с богата история и датира от 19 век, когато парната енергия е царувала по всички ширини.

Назад към 1870
Бързата индустриализация в Япония в края на 1800 г. увеличава амбициите на предприемачите. Най-дръзкият от тях, Ятаро Ивазаки, става основател на Mitsubishi. Роден в самурайско семейство, той се доказва като добър мениджър и през 1870 г. решава да основе собствена корабна компания с три парахода.

Емблемите на два рода, едно лого
Първоначално, Ятаро назовава компанията си „Цукумо”, но знамената на корабите му носят сегашната емблема на трите диаманта и не след дълго, през 1874 г., той променя името на  Mitsubishi (или Три Диаманта). Днешното лого се формира след като Ятаро комбинира два знака – ъгловатата форма на фамилната емблема и трилистната емблема на клана Тоса, неговият първи работодател.

Търговия, банки и авиация
С течение на времето, Mitsubishi се превръща в успешна компания, оперираща в множество сфери – от международна търговия и корабостроене, до банкиране, оптика и дизайн и авиоконструиране.
Всъщност, авиостроенето предхожда автомобилостроенето – първият автомобил Mitsubishi Модел-А, е лансиран през 1918 г., а производството му е прекратено през 1921 г.

Повратна точка при автомобилите
Прекратяването на производството на Модел-А не спира Mitsubishi да продължава да се развива в тази насока. Така, през 1931 г. компанията представи първия дизелов двигател (450AD), а година по-късно -  първия автобус на марката.

Първият автомобил 4WD в Япония е всъдехода PX33, представен през 1936 г. Неговото раждане придобива още по-голямо значение няколко десетилетия по-късно, тъй като именно той е предшественика на днешния Pajero/Montero/Shogun.

Бърза лента
Съпътствайки иконимически бум в Япония през 50-те и 60-те, Mitsubishi засилва своите дейности в автомобилната сфера с навременното лансиране на изцяло новия модел 500 през 1960 г. Това е един прецизно конструиран автомобил, който се справя отлично както по градските пътища, така и извън тях. Така, той заслужено носи и първата  победа за Mitsubishi (както и за класа си) в „Macau Grand Prix” през 1962 г. През същата година се появява на бял свят и Colt 600 – предшественика на днешния популярен модел на марката.

Разрастване и Нововъведения
През 1970 г. отделът „Моторни превозни средства” на Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. се отлъчва и сформира “Mitsubishi Motors Corporation” или ММС. Така се поставя началото на една нова експанзия. Съвсем скоро, през 1973 г., следва и лансирането на амбициозния нов Lancer – първият автомобил на Mitsubishi, който се продава в Европа (1975 г.) и на който се дължи и репутацията на марката в моторните спортове.

Стилен, стабилен и енергичен, Lancer е и предшественик на множество модели на Mitsubishi, които добавят към името на марката и ключовата дума - иновации. От първата в света технология „Silent Shaft”, до днешния пионерски електромобил i-MiEV с нулеви емисии, затвърждаващ позицията на Mitsubishi Motors като глобален лидер в зелените технологии, марката на трите диаманта активно лансира своите нововъведения.

Японски глобален играч
Mitsubishi Motors се гордее с японския си произход и наследство. През годините, марката изгражда своята уникална индивидуалност, комбинирайки изострен японски дизайн и майсторство, безупречна надежност, добро съотношение цена-качество, иновативност и вроден спортен дух.

Днес, Mitsubishi Motors е средно-голям производител (1 359 000 бр. за FY 2007, последната година преди рецесията да удари автоиндустрията), който оставя отпечатък в глобален мащаб с редица автомобили, проектирани и разработени в Япония и предназначени за световни пазари. Компанията разполага със 7 завода в 5 различни държави (+повече от 12 бази на бизнес партньори в около 11 страни) и генерира продажби в повече от 160 световни пазара.

- В утрешния ден ММС се посвещава на две изцяло нови посоки в продуктовата си стратегия, следвайки проактивно структурните промени на глобалните пазари:

- От регионални автомобили (произведени в даден район и предназначени за него) към глобални такива (разработени централно, използвайки интелигентна архитектура, която позволява допълнителни промени и модификации). Паралелно с това – използване на наскоро представената, но вече успешна платформата “Project Global”, която включва поколенията ASX, Lancer, Lancer Evolution, Outlander и Delica D:5.

- Много ясна смяна на курса – от марка, съсредоточена върху SUV автомобилите към доставчик на леки автомобили и кросовъри, щадящи околната среда, който запазва присъствието си и в сектора на автентичните офроудъри и който е подкрепен от иновативни патентовани нововъведения. Такива са: електромобилите (първия такъв е i-MiEV), версията ClearTec с ниски емисии на CO2, включваща “Auto Stop & Go” (първоначално лансирана при Colt), изцяло новият екологичен дизелов двигател “4N13”, разработен съвместно с Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (за първи път ще се предлага при ASX,  а по-късно при Lancer и др.) и в дългосрочен план – разработки на хибридни системи Plug-in, каквато има в Concept-PX MiEV.

Едно семейство – Едно наследство – Три принципа
През годините Mitsubishi израства от корабна компания, основана през 1870 г., в глобална група от компании, повечето лидери в сферата си, ангажирана с множество дейности и базирана в Япония.

Отличаващи се с най-модерни технологии, глобален поглед и отдаденост към обществено добрата кауза, независимите компании Mitsubishi вече оперират независимо една от друга, следвайки собствени стратегии за управление. Въпреки това обаче, всички те споделят еднакво наследство, а повечето от тях името Mitsubishi и известното лого на „Трите диаманта”.

Другото общо между компаниите е, че те следват три основни принципа, т.н. „ДНК на Mitsubishi”, наложени от четвъртия президент на компанията, Коята Ивазаки:

    *
      “Shoki Hoko”                = Корпоративна Социална Отговорност
    *
      “Shoji Komei”               = Почтеност и Справедливост
    *
      “Ritsugyo Boeki”         = Глобално разбирателство чрез бизнес

Спазвайки тези принципи, групата от компании осъществява своите дейности под формата на отворени организации.

Mitsubishi motors global showroom