21.01.2011 Изтегли PDF
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) обяви новата „Инициативна програма на Mitsubishi Motors за Околната среда 2015” – средносрочен план за дейностите на компанията, свързани с опазване на околната среда в периода фискалните 2011 до 2015 г.
Паралелно с тази програма беше обявен и средносроченият бизнес план на компанията - „JUMP 2013”.
„Инициативна програма за Околната среда 2015" поставя временни цели за 2015 г. за постигане на дългосрочните цели до 2020 г. Според тази програма електромобилите следва да представляват поне 5% от производството на компанията и така, да допренесат за намаляването на CO2 емисиите с 25% и намаляване на CO2 емисиите, свързани с производствения процес с 15% (в сравнение с тези през фискалната 2005 г.).
Що се касае до продукти и технологии, компанията ще разшири моделната си гама и ще увеличи продажбите си на пазари, заинтересовани от електромобили и хибридни автомобили (EV и PHEV*). Планира се и развитието на нови технологии, които да подобрят характеристиките на този тип автомобили, както и да менажиране на жизнения цикъл на батериите - рециклиране и повторна употреба. Компанията си поставя цели намали влиянието върху околната среда чрез лансиране и развитие на нови „Зелени технологии”, включително и хибридни автомобили, ново поколение на двигателя MIVEC**, система за автоматично гасене и стартиране на двигателя; чрез разширяване на приложението на „Зелени материали” и управлението на опасните вещества, които се съдържат в различни продукти и материали.
*EV – електрически автомобили; PHEV– хибридни автомобили тип plug-in hybrid
*Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system
Бизнес активностите на компанията ще са обвързани с промотирането на екологични активности във всеки един аспект, включително и продуктово планиране, разработка, производство и след-продажбено обслужване. Ще бъдат поставени и нови стандарти за бизнес дейностите във всеки един от секторите от автомобилния процес (производство, доставки, продажби, след-продажбено обслужване и др.) с цел промотиране на екологичните инициативи на всички нива в структурата на Mitsubishi Motors Group.
Относно сътрудничество с общественоста - ММС възнамерява проактивно да участва в проекти за създаване на инфраструктура и тестване на електрически автомобили, което допълнително да популяризира тяхното приложение. Компанията ще си сътрудничи с клиентите и общественоста като цяло относно създаване на изцяло нова транспортна система. MMC ще се старае да разпространява възможно най-много информация, свързана с опазването на околната среда и ще засили сътрудничеството си с всички заинтересовани страни, за по-ползотворно партньорство с местните общности и еколкогични NPO*/NGO организации относно ефективни дейности за опазване на околната среда.
*NPO - Сдружение с нестопанска цел; NGO – неправителственa организация
Средносроченият бизнес план на компанията - „JUMP 2013” в за периода 2011-2013 фискални години (приключва на 31 март 2014 г.) и отрязява огромната промяна в автомобилната индустрия, предизвикана от икономическата и финансова криза.
“JUMP 2013” цели „растеж и скок напред” чрез фокус на бизнес ресурсите върху все по-значими области като бързо разрастване, развиващи се пазари и екологични инициативи, както и чрез промяна на структурата на разходите.
Продуктовата част от бизнес плана включва лансирането на 8 нови електрически автомобила*1 до фискалната 2015 г. като част от усилията на компанията за намаляването на влиянието върху околната среда.
През фискалната 2013 г. ще се представят нови хибридни автомобили с подобрена горивна ефективност спрямо конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене. Успоредно с това MMC ще запази своите бизнес ресурси в световен мащаб, фокусирани върху стратегически модели като компактните и SUV автомобили, за които се очаква търсенето да нараства, особено в развиващите се пазари. Както процеса на разработка, така и продуктовата гама ще бъдат редуцирани чрез спиране на някои модели.
В развиващите се пазари, където търсенето расте, MMC планира да разшири своята моделна гама чрез лансиране на SUV модели, към които интереса нараства, както и компактни и достъпни стратегически модели като “Global Small”. Поради този факт, прогнозата за продажби през фискалната 2013 г. се увеличава с 280 000 единици спрямо последната прогноза, направена през фискалната 2010 г. В развитите пазари, където се очаква постепено възстановяване, се планират 90 000 продажби повече, заради въвеждането на нови компактни и екологични модели. Така, общата прогноза за фискалната 2013 г. 1,37 милиона единици (последната прогноза през 2010 г.: 1 милион единици*2).
ММС ще засили своя производствен капацитет на развиващите се пазари в отговор на нарастващите изисквания и нужди в тези региони. Компанията ще изгради трета фабрика в Тайланд, която ще се превърне във втория най-голям износен център след Япония. В Китай, MMC ще засили производството си чрез създаване на на смесено дружество с местен партньор. А в Русия, MMC ще започне производството на нов SUV автомобил. Същевременно, производственият капацитет в японски, американски и европейски центрове производство ще бъде преразгледан срямо променения обем на продажби. В центъра за производство в САЩ ще се въведе нов модел за местна продажба и износ. Що се отнася до европейския си център, MMC взе решение да не лансира нов наследник на модел Colt. В Япония, MMC продължава да си партнира с Nissan чрез създаването на смесено предприятие, за да увеличи обема на производството и производствените операции.
Докато бизнес средата претърпява съществени промени, MMC ще направи и реформа в разходната си структура със съдействието на Изпълнителния комитет за намаляване на разходите, под ръководството на Президента. MMC се стреми да намали разходите за суровини с 90 милиарда йени през 2013 г. спрямо прогнозата, направена през 2010 г. чрез мерки като противодействие на обезценяването на японската йена чрез разширяване на обществените поръчки в чужбина. Заедно с разширяването на производството, MMC ще засили и усилията си за поддържане на качеството на марката Mitsubishi на глобално ниво.
Наред с текущото бизнес партньорство с PSA Peugeot Citroën, MMC разшири и бизнес сътрудничеството си с Nissan. ММС ще предприеме и решителни действия за формирането на съюзи с нови потенциални бизнес партньори в различни области, с цел увеличаване на бизнес възможностите и печалбата.
Чрез всички тези дейности, продажбените цели за фискалната 2013 г. са определени на 2,5 трилиона йени (последната прогноза през фискалната 2010 г.: 1,9 трилиона йени); приходи от дейността - 90 милиарда йени (последната прогноза през фискалната 2010 г.: 45 милиарда йени); и нетните приходи от 45 милиарда йени (последната прогноза през фискалната 2010 г.: 15 милиарда йени). Възвръщането на дивиденти е насочено към подобрения във финансовите структури и укрепване на нивата на печалба в рамките на планирания период.
*1: Това включва както електрически, така и автомобили тип plug-in hybrid.
*2:Преди MMC включваше в продажбите си и модели, които се продават под други марки.
От фискалната 2011 г. MMC ще използва нов модел и ще използва само бройките за генерирани продажби само под марката на Mitsubishi. Използваните тук цифри са спрямо новия модел.
Пълна информация за „Инициативна програма на Mitsubishi Motors за Околната среда 2015”:
http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2011/news/detail0771.html
Пълна информация за „JUMP 2013””:
http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2011/news/detailb120.html
За изтегляне на снимки и прес-материали: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/