05.03.2013 Изтегли PDF
Mitsubishi Space Star
Ефективен
Със своя дългогодишен опит в иновационните технологии и присъствие на пазарите в над 160 страни по света, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) е достатъчно добре подготвена да се справи с промените на структурата на глобалната автомобилна индустрия – както в географски, така и в екологичен аспект.
От специфичните нужди на развиващите се пазари (автомобили на достъпна цена, с надеждни и едновременно с това съвременни характеристики) до възродения интерес на развитите страни (по-малки и по-леки автомобили с по-нисък разход на гориво) – за да отговори на тези нови потребности, MMC използва прагматично своите технологични ресурси, съгласно ясните цели на бизнес плана “Jump 2013“ на компанията (20% дял от електромобилите и PHEV хибридите до 2020 г.,...).
Отделът за научна и развойна дейност на MMC работи по голям брой алтернативни решения в множество области, например:
Глобални платформи:
-Глобални платформи:
- Глобални компактни автомобили от B-сегмента (Space Star,…)
- Проект за глобални автомобили* от C/D-сегмента (ASX**, New Outlander,...)
-Намаляване на размерите:
- Още по-компактен вариант на концептуалния модел на кросоувъра Outlander – ASX* от C-сегмента
- Връщане към корените на B-сегмента с интелигентно конструирания Space Star с дължина 3710 мм
-Намаляване на теглото :
- Значителни промени във всички аспекти, за по-тихи, по-безопасни и по-добре оборудвани New Outlander (макс. олекотяване до 100 кг) и Space Star (олекотяване с 120 кг спрямо Colt)
-Икономия на гориво / Намаляване на емисиите:
- Използване на системата за автоматично изключване/стартиране на двигателя “Auto Stop & Go” в повече модели и системи на задвижване
- По-нататъшно усъвършенстване на разработените от MMC високоефективни и чисти дизелови двигатели 4N13/4N14
- По-нататъшно усъвършенстване на архитектурата на бензиновите двигатели (нови MIVEC двигатели за New Outlander, Space Star,…)
*New Outlander, Lancer и Lancer Evolution, Delica D:5, ASX
*”RVR или “Outlander Sport”, в зависимост от региона.
(1) “Space Star” в почти всички 34 европейски пазара на Mitsubishi Motors Europe и в Украйна, в останалите региони на света – “Mirage”
-Алтернативни системи на задвижване:
- Разширяване на гамата от електромобили на Mitsubishi
- Прилагане на базираната на електрическо задвижване плъг-ин хибридна технология (PHEV) на Mitsubishi (New Outlander,...)
Глобална съгласуваност
Въвеждането на авангардните технологии и създаването на реални продукти, например PHEV, е свързано с много трудности. Това важи обаче и за разработването на ново поколение малки автомобили, вземайки предвид множеството ограничения пред този клас. Още повече, ако разработваният автомобил е предназначен за ВСИЧКИ пазари по света – както развитите, така и нововъзникващите…
Представяме ви Space Star - новият продукт на MMC в сектора на ГЛОБАЛНИТЕ малки автомобили.
Space Star, първият продукт, разработван от MMC на базата на изцяло новата и иновативна корпоративна платформа “Global Small” за глобални малки автомобили, може да бъде описан както следва:
-Една архитектура + един завод + един автомобил за един отворен свят.
-Това не е “евтино” предложение от MMC, а един разумен / рационален продукт за унифициращия се и бързо разрастващ се глобален пазар на компактни автомобили:
- За новопоявилата се средна класа в развиващите се страни.
- За клиентите от развитите страни, които предпочитат автомобили с ниски експлоатационни разходи.
-
Глобална съгласуваност чрез прилагане на ориентиран към високите технологии подход.
По-малкото е повече
Вземайки предвид предизвикателствата от екологични (емисии на CO2) и финансов характер (по-нисък разход на гориво и експлоатационни разходи), пред които са изправени глобалните клиенти, отделът за научна и развойна дейност на MMC лесно стигна до заключението, че трябва да преразгледа самата концепция за “малък автомобил”.
Това важи с още по-голяма сила за европейския пазар, където през последните 20 години много популярният В-сегмент все повече се отдалечава от същността си и вече предлага продукти с много по-богато оборудване и по-големи размери, които често наподобяват предишните автомобили от европейския С-сегмент…
В същото време целта на MMC не е да предложи евтин продукт с ограничено съдържание или автомобил “с ниска цена” – вместо това ще бъде предложен един разумен / рационален продукт, отличаващ се с типичните за Mitsubishi Motors качество и надеждност*.
Space Star е с малки размери (дължина 3710 мм), лек (от 845 кг), аеродинамичен (Cd: 0.27), ефективен (4.0 л /100 км**), чист (92 г/км**) и пъргав (0-100 km/h за 13.6 сек.**), но същевременно е достатъчно просторен (общо място за краката 1651 мм), комфортен (за 5 пътника) и маневрен (радиус на завиване 4.6 м, въпреки широката каросерия (1665 мм)), и освен това предлага комфорта, оборудването и безопасността, които се очакват от един автомобил днес.
*Напомняме ви, че Mitsubishi Motors зае трето място за 2012 г. в класацията за удовлетвореността на собствениците на автомобили (VOSSSM) на базата на проучване, проведено от J.D. Power and Associates и AUTO TEST, Германия.
**1.0-литров двигател с AS&G и 5-степенна механична трансмисия – комбиниран режим съгласно стандартите на ЕС
Технологична промяна на В-сегмента
Следвайки същата философия като при разработването на New Outlander, ориентираният към високите технологии подход на Space Star доведе до решения за подобряване на ефективността:
Каросерия:
- Структурната оптимизация и широкото използване на стомана с повишена якост при изработката на панели и др. ... е довело до значително намаляване на теглото спрямо средните нива за A/B- и B-сегмента, като минималното тегло е 845 kg. Това, от своя страна, води до значителни подобрения по отношение на икономията на гориво, емисиите на CO2 и стабилното и динамично поведение на автомобила на пътя.
-
Освен това, патентованата от MMC подсилена ударопоглъщаща конструкция RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) на каросерията се отличава едновременно с енергопоглъщаща предница и подсилена конструкция на купето.
Специално за Space Star, отделът за научна и развойна дейност на Mitsubishi е добавил към предницата на автомобила прави напречни елементи с голямо сечение, формиращи т.нар. “мулти-товарна преносна рама”. Тези елементи, заедно с подсилената кабина, осигуряват по-ефективно разпределяне на енергията в случай на челен удар.
По отношение на безопасността на пешеходците, New Space Star очевидно ще отговаря на изискванията на новите регламенти на ЕС, влизащи в сила от 2013 г.
Освен това, Space Star ще е стандартно оборудван с 6 въздушни възглавници (вкл. странични и тип “завеса”)
- С помощта на методите на изчислителната динамика на флуидите (CFD) и тестове в аеродинамичен тунел, екипът от инженери на MMC успя да подобри аеродинамичните характеристики на автомобила (от предния капак със заоблена мидовидна форма до спускащата се надолу линия на покрива в задната част (за която е подадено заявление за патент), постигайки коефициент на челно съпротивление (Cd) 0.27 – един от най-малките (ако не и най-малкият) в този клас. В резултат на това се подобрява и разходът на гориво, нивото на емисии и стабилното и динамично поведение на автомобила на пътя.
- Двигателният отсек е максимално компактен, благодарение на високоефективната конфигурация на оборудването в него. Това позволява да се оптимизира купето. Този модел е по-малък от конвенционалните компактни автомобили и се отличава с голяма маневреност, благодарение на малките размери на каросерията. В същото време обаче, има достатъчно място за петима възрастни и багаж за ежедневни пътувания (дължината на интериора е 65% от общата дължина на автомобила, а багажното отделение е с обем 235 литра (измерени по VDA).
- Дизайнът на предницата позволява на шофьора да вижда и двата края на предния капак, което улеснява маневрите. Дизайнът с близо разположени до пътниците А-колони и ниската линия под прозорците в предната част помага да се постигне отлична видимост отпред и встрани от автомобила.
Като се добави и малкият радиус на завиване (4.6 м), който е един от най-малките в този клас, този компактен дизайн позволява на шофьора да маневрира уверено, когато завива, шофира по тесни пътища или паркира.
Задвижване:
- В Европа Space Star се задвижва от ново поколение леки и компактни 3-цилиндрови бензинови двигатели, които се отличават с ниско триене и се предлагат с обем от 1,0 л или 1,2 л. Бързи и икономични, и двата варианта използват системата MIVEC на Mitsubishi Motors за електронна синхронизация на клапаните.
-
Благодарение на сериозното намаляване на триенето на компонентите и натоварването на двигателя, значително олекотената конструкция, аеродинамичния дизайн, ефективната трансмисия и технологиите на MMC за ниски емисии на CO2 (вж. по-долу), Space Star може да се похвали с високо ниво на ефективност на разхода на гориво и едни от най-ниските вредни емисии в своя сегмент:
Мощност | Въртящ момент | 0-100 км/ч |
Разход на гориво (комбиниран цикъл) |
Емисии на CO2 (комбиниран цикъл) |
|
Space Star 1.0 5M/T AS&G |
71 к.с. | 88 Нм | 13”6 | 4.0 л/100 км | 92 г/км |
Space Star 1.2 5M/T AS&G |
80 к.с. | 106 Нм | 11”7 | 4.1 л/100 км | 96 г/км |
- Както вече се превърна в традиция за продуктите на Mitsubishi в Европа, Space Star е оборудван (в зависимост от пазара и модела) с пълната гама технологии за ниски емисии на CO2, включително:
- Система за автоматично изключване/стартиране на двигателя (Auto Stop & Go),
- Регенеративна спирачна система,
- Високоефективен алтернатор 95 Ah,
- Интелигентен сензор за акумулатора (“IBS”),
- 165/65R14 гуми с ниско съпротивление,
При Space Star този пакет вече включва и дисплей “Eco Drive Assist” (Асистент за икономично шофиране) с три реда, който е разположен в приборното табло (в зависимост от пазара и модела) и показва визуално колко икономично се движи превозното средство въз основа на текущия разход на гориво и скоростта му.
- На последно място, но не и по важност, като алтернатива на стандартната 5-степенна механична скоростна кутия, Space Star може да бъде оборудван с най-новата версия на трансмисията на Mitsubishi с голям диапазон на предавателните числа INVECS-III CVT (в зависимост от пазара и модела), която сега вече използва допълнителна зъбна предавка за по-добро ускорение и по-нисък разход на гориво. По-големият диапазон на скоростта, при който се задейства заключващият съединител, както и оптимизацията на контрола на трансмисията, допринасят за постигане на още по-нисък разход на гориво, без това да се отразява на ускорението.
Шаси:
- Конфигурацията на Space Star се състои от предно окачване тип MacPherson със стабилизираща щанга и задно окачване с торсионна греда и винтови пружини, с оптимизирани характеристики за лесно и стабилно управление и много комфортно возене. Усъвършенстваната конфигурация на окачването е по-лека, което допринася за намаляване на разхода на гориво.
- Поради същата причина – ефективността – Space Star е оборудван с прецизно електрическо кормилно управление със зъбна рейка и пиньон (3,48 завъртания от крайно положение до крайно положение).
- Спирачната система за Европа се състои от (в зависимост от пазара и модела):Предни вентилирани дискове / задни барабани, с усилвател,
- Спирачна антиблокираща система (ABS) + система за активен контрол на стабилността + система за контрол на сцеплението + Спирачен асистент
- Асистент при потегляне по наклон HAS (само CVT) + Сигнализация при аварийно задействане на спирачките.
Печат за качество
Mitsubishi Motors отдавна е възприела процеси и системи, чрез които гарантира прилагането на най-високи нива на качество на разработката и производството във всички производствени обекти на компанията в цял свят.
В сферата на производството се използва системата “Mitsubishi Motors Production Way” (MMPW) (начинът на производство на Mitsubishi Motors), за да се постигне строго осигуряване на качеството във всички производствени обекти чрез разделен на станции процес, при който дефектните продукти не се допускат до следващата работна станция на поточната линия.
Space Star е доказателство, че Mitsubishi Motors полага дори още по-големи усилия, за да подобри качеството на производството. Тъй като Space Star e съвършено нов модел, който се произвежда в нов завод в Тайланд, в допълнение към стандартната крайна проверка всички автомобили биват проверявани от опитни инспектори от Япония, преди да напуснат завода. Инспекторите от Япония също така предоставят обучение и консултират служителите в завода.
СПЕЦИФИКАЦИИ
(данни от MMC)
КУПЕ: | ||
Дължина: | 3710 мм | |
Широчина: | 1665 мм | |
Височина: | 1490 мм | |
Междуосие: | 2450 mm | |
Разстояние между колелата: | 1430 мм / 1415 мм | |
Тегло: | от 845 кг | |
Места за пътници: | 5 | |
Коефициент на челно съпротивление (Cd): | 0.27 | |
Размер на гумите: | 165/65R14 и 175/55R15 | |
Обем на багажника: | от 235 литра (по VDA) |
ЗАДВИЖВАНЕ: | 1.0 l MIVEC AS&G | 1.2 l MIVEC AS&G | 1.2 l MIVEC AS&G |
(5-степенна M/T) | (5-степенна M/T) | (CVT) | |
Работен обем | 999 см3 | 1193 см3 | 1193 см3 |
Мощност | 52 кВт (71 к.с.) | 59 кВт (80 к.с.) | 59 кВт (80 к.с.) |
@ 6000 об/мин | @ 6000 об/мин | @ об/мин | |
Въртящ момент | 88 Нм @ 5000 об/мин | 106 Нм @ 4000 об/мин | 106 Нм @ 4000 |
CO2 | 92 г/км (1) | 96 г/км (1) | 95 г/км (1) |
Макс. скорост (ако е разрешена) | 172 км/ч | 180 км/ч | 173 км/ч |
0 – 100 км/ч | 13“6 | 11“7 | 12“8 |
СКОРОСТНА КУТИЯ: | |
1.0-литров MIVEC: | 5 M/T |
1.2-литров MIVEC: | 5 M/T или CVT |