Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi PSF33 / PX33 – 80 години 4WD традиция

Начало » Актуално » Mitsubishi PSF33 / PX33 – 80 години 4WD традиция

12.12.2018 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

С представянето на Outlander PHEV на Изложението в Париж през 2012 г. Mtsubishi Motors Corporation (MMC) въвежда изцяло нова концепция на пазара: плъг-ин хибрид с два електромотора, 4x4 задвижване, SUV, базирано на архитектурата на електрическо превозно средство.

Outlander PHEV е най-новото попълнение в 4WD историята на Mitsubishi, която започва през декември 1935 г. със създаването на PSF33, само няколко месеца преди прототипът PX 33 да бъде представен.

1936 PX33: Началото на всичко

PX33 е емблематичен модел за Mitsubishi Motors, тъй като е първият 4WD автомобил с трите диаманта в логото.

Разработен от Mitsubishi Heavy Industries (MHI) /по онова време/, той се развива от просто прототип в PSF33 с тип S6 бензинов двигател, завършен през декември, 1935 г.

PX33 се доразработва през 1936 г., този път с тип X бензинов двигател и е произведен в серия от 4 автомобила през юли, 1937 г. след редица подобрения. Тествани до ръба на лимитите си, и четирите автомобила доказват възможностите си. MHI обаче са доста скептично настроени към възможността за масово производство на модела, тъй като смятат, че е прекалено рано за подобна стъпка, и прекратяват проекта.

В чест на 4WD традицията на Mitsubishi, Sonauto (френският дистрибутор на MMC по онова време) разработва рали реплика на PX33 от 1936 г., използвайки платформата на Pajero. Eдна реализирана кола взима участие в ралито Париж-Тунис-Дакар през 1989 г. и финишира на 31-во място под управлението на французина Жан-Пиер Жусо.

Реплика на PX33 е изложена в музея на MMC в наскоро обновената зала Mitsubishi Auto Gallery в Оказаки, Япония, в близост до развойния център на компанията.

1953 Jeep: Пътят на славата

Втората глава от 4WD историята на Mitsubishi започва (косвено) 17 години по-късно, през 1953 г., когато компанията подписва споразумение с Willys Overland Corporation да разработи техния небезизвестен Jeep (CJ3) с японски лиценз и под името Mitsubishi Jeep J3 модел.

Никой през далечната 1953 г. не е предполагал, че производството ще продължи до 1998 г. с общо 200,000 броя, вкл. къса и дълга база, както и със затворена удължена кабина.

1980 Forte: солов (4WD) играч

Докато заводът в Нагоя „бълва“ Jeep-ове, Mitsubishi Motors започва да мисли за бъдещето, включвайки разработката на свой собствен 4WD модел в плановете. Така се стигнало до Forte – малък пикап с товароносимост 1 тон, или първият L200 на много пазари.

В началото на 70-те, MMC предвижда, че автомобил в сегмента на малките пикапи, който запазва солидността си, но е с пътнически профил, би бил по-атрактивен за потребителите.

След задълбочено проучване, Forte – представен на някои презокеански пазари като L200 – идва през 1978 г., осем дълги години прекарани в работа от дизайна до производството. Продажбите още през първата година достигат 45,000 броя и нарастват до над 100,000 през следващата. 4WD задвижването е представено през 1980 г.

Forte/1-ва серия L200 заема специално място в историята на компанията, позната от 1970 г. насам като Mitsubishi Motors (след като автомобилната дивизия на Mitsubishi Heavy Industries Co. се отделя в самостоятелна корпорация), тъй като именно този модел поставя основите на 4WD технологията, използвана по-късно в Pajero (май, 1982 г.) и Delica 4WD MPV (октомври, 1982 г.)

1982 Pajero: Начин на живот

Mitsubishi Motors успява да предвиди и търсенето на по-светски и модерен офроудър, като започва да „опипва почвата“ с няколко “life-style” SUV-та, базирани на вече съществуващи платформи, като Pajero I (1973 г.).

Първото поколение на Pajero започва да пише нова глава в определението за cross country, създавайки толкова популярната напоследък тенденция за модерни, компактни lifestyle SUV-та.

Еднакво успешен на пътя и извън него (където е позволено), използван за здрава работна машина или модерен автомобил за разходка сред природата, Pajero добавя и блясъка на моторните спортове към имиджа си, когато MMC и Sonauto решават да влязат в легендарното рали Дакар именно с този модел.

След първото си официално участие през 1983 г., Pajero осъществява впечатляващ рекорд с 12 победи между 1985 г. и 2007 г, както и печелейки 2003 FIA World Cup за Cross Country Ралита. Всички тези постижения са елементите, изграждащи неповторимата репутация на MMC на SUV пазара, която се потвърждава и днес от иновативния Outlander PHEV или впечатляващия Eclipse Cross.

Над 3 милиона броя Pajero са произведени от 1982 г. до днес (вкл. производството от Mitsubishi Motors “Pajero Manufacturing Co., Ltd.” завода в Япония).

1992 Lancer Evolution: Световен шампион

Приложена в издръжливите Pajero и L200 (както серийни, така и състезателни варианти) офроудъри, 4WD технологията е оръжието, с което могат да се похвалят и новото поколение рали автомобили през 90-те, за което Lancer Evolution незабавно се превръща в икона.

Mitsubishi Motors разработва Lancer Evolution на основата на Lancer sedan – и неговите 2,500 бройки за хомологация в група A – с цел по-добра конкурентоспособност във FIA World Rally Championship.

Останалото е история – 10 успешни поколения на Lancer Evolution, множество победи и няколко WRC титли: 4 за най-добър пилот (1996, 1997, 1998,1999) и 1 за водещ производител (1998).

По време на успешната си „кариера“ във WRC, Lancer Evolution дава на Mitsubishi Motors възможността да разработва усъвършенствани технологии, които по-късно да приложи и в серийния модел. Един от най-добрите примери за това е All-Wheel Control (по-късно преименувана на “Super-All Wheel Control” или S-AWC) система, чиито основни принципи на работа могат да бъдат открити и днес в Outlander PHEV

…За първи път приложена в Galant VR4, представен през 1987 г., системата е разработена първоначално с AYC (система за подобрен контрол при завиване, активираща се чрез задействане на спирачките) през 1996 г. По-късно се използва и при Galant VR4 и Lancer Evolution, като при него се добавя и ACD (активен централен диференциал) през 2001 г.

Специално за последното поколение Lancer Evolution – 2007 г. (2008 г. в Европа), тя бива инженерно подобрена, превръщайки се в S-AWC – система, която контролира динамиката на автомобила с 4 основни компонента:

- ACD (активен централен диференциал)

- AYC (активен контрол при завиване)

- ASC (активен контрол на стабилността)

- Sport ABS (спортна антиблокираща спирачна система )

S-AWC предоставя възможността за интегриран и унифициран контрол на горе изброените системи с цел подобрено поведение при завиване, сигурност и стабилност на пътя, не само при нормални условия или ускоряване, но особено при обстоятелства, изискващи повишено внимание от страна на водача.

2012: Outlander PHEV: 4WD среща електричеството

Mitsubishi Motors PHEV технологията работи с нова електрическа архитектура с два електромотора и 4WD със S-AWC (“Super All Wheel Control”). Базиран на технологиите на Lancer Evolution, Outlander PHEV също съчетава в себе си 4-те системи, които изброихме по-горе. Освен това, работейки в съчетание с PHEV системата, S-AWC тук разпределя мощността не само между двете предни колела, но и между предни-задни, за да се повишат допълнително стабилността и прецизността на управление.

В резултат, S-AWC редуцира възможността за приплъзване на предните колела, оптимизирайки разпределението на мощността между преден и заден мост, осигурявайки бързо и мощно ускорение.

“4WD LOCK” функцията подобрява тракшън контрола и стабилността при движение върху сняг, кал и други хлъзгави пътни настилки.

А след това ...

С над 80-годишна 4WD история зад гърба си и най-новите EV технологии, Outlander PHEV се превръща във флагмана на Mitsubishi Motors. Това, от своя страна, е една нелека задача, имайки предвид широкия спектър от 4WD решения, които марката предлага – от базовия мини автомобил eK-Wagon, наличен в Япония, до специализираното 5-то поколение на L200 със Super Select, Pajero/Montero/Shogun и Pajero Sport/Shogun Sport, както и усъвършенстваната Super-All Wheel Control 4WD система в новия Eclipse Cross.

Именно тези автомобили са и основата на бъдещите поколения превозни средства от MMC, в които SUV архитектурата среща EV задвижването – пълно или хибридно, заедно с гарантираната безопасност и комфорт на 4WD.

... Ние продължаваме по пътя на съвършенството - от XR PHEV II Concept (2015 г.), eX Concept (2016 г.), GT PHEV Concept (2016 г.), e-Evolution Concept (2017 г.) … А ти ще ни последваш ли ?

Mitsubishi motors global showroom