14.01.2015 Изтегли PDF
136,928 автомобила или + 28%
В края на една историческа година за нашата търговска марка в Европа (40 години официално присъствие на пазара + приключване отново с печалба на фискалната 2013 година), Mitsubishi Motors Corporation продължи да засилва своите позиции в регионa, повишавайки продажбите с 28% до 136,928 автомобила (в сравнение с 106,712 продадени автомобила през календарната 2013 г.) за региона MME34* ( без Русия и Украйна, вкл. L200):
(По-)бърз растеж
Тези резултати отразяват на първо място цялостната икономическа ситуация в Европа, характеризираща се с възстановяване (напр. Испания, където продажбите на компанията нараснаха с 51%, с което този пазар премина от позиция 9 на позиция 6 в Топ 10 за MME34), укрепване (Великобритания – с 52%) или непрекъснат растеж в Полша – първата по големина икономика в Централна Европа – която вече е в Топ 5 (с + 77%).
Продажбите за страните от MME34 съответстват също така на добрите резултати, постигнати от Mitsubishi Motors в други развити пазари през календарната 2014 г., например САЩ (+ 24.8%) и Канада (+ 7.6%).
Класацията Топ 10 на страните от MME34 за календарната 2014 г. изглежда по следния начин:
1 – Германия: 24,974 автомобила (+ 14%)
2 – Великобритания: 22,793 автомобила (+ 52%)
3 – Израел: 13,154 автомобила (+ > 100%)
4 – Холандия: 12,074 автомобила (- 2%)
5 – Полша: 6,632 автомобила (+ 77%)
* януари – юни / страните от MME34, без Русия и Украйна / вкл. пикап L200
6 – Испания 6,147 автомобила (+ 51%)
7 – Норвегия: 5,843 автомобила (- 7%)
8 – Швеция: 5,778 автомобила (+ 77%)
9 – Турция: 5,428 автомобила (+ 6%)
10 – Франция: 5,106 автомобила (- 3%)
Разумни ценови предложения
Растежът на Mitsubishi Motors отразява също така разумните ценови предложения за клиентите от MME34 за различните модели – от заемащия централна позиция ASX (+ 33%) до вечно популярния Pajero/Montero/Shogun (+ 26%) или настоящият L200 - лидер в сегмента в Турция #2 от пазара ММЕ34 с пазарен дял 33%(4,205).
Същото важи и за доброто представяне на моделите от линията “Global Small” в съответните ключови пазари, напр. Германия (9,350 автомобила Space Star) и Дания (1,732 автомобила Space Star), където бе постигнато истинско възстановяване на позициите на Mitsubishi Motors (с общи продажби 2,624 автомобила Mitsubishi или + > 200%). В Израел, където за втора поредна година Mitsubishi Motors отбеляза най-голям растеж сред Топ 25 за този пазар, “Global Small” също допринесе сериозно за този резултат с продадени 3,762 автомобила Space Star и 4,117 автомобила Attrage през календарната 2014 г.
Резултатите за Великобритания, където дилърската мрежа генерира най-голямата възвръщаемост на продажбите в цялата история на компанията на този пазар, са още едно доказателство за успеха на Mitsubishi Motors.
Топ 5 на моделите на Mitsubishi Motors за календарната 2014 година за страните от MME34 като цяло са:
1 - Outlander: 38,617 автомобила (от които 19,980 са PHEV)
2 - ASX: 36,702 автомобила (+ 33%)
3 – Global Small*: 30,982 автомобила (+ 66% за Space Star/Mirage)
4 - L200: 18,371 автомобила (+11%)
5 – Pajero/Montero/Shogun: 6,491 автомобила (+ 26%)
*Space Star/Mirage и Attrage
Plug-in модели
Очевидно успехът на Mitsubishi Motors на територията на MME34 може да бъде оценен и на базата на продажбите на Outlander PHEV (19,980 автомобила):
1 – Холандия: 7,666 автомобила
2 – Великобритания: 5,370 автомобила
3 – Швеция: 2,289 автомобила
4 – Норвегия: 1,485 автомобила
5 – Германия: 1,060 автомобила
Mitsubishi Outlander PHEV, чиито доставки постепенно обхванаха всички страни на MME34, е начело в класациите за най-продаваните plug-in хибридни автомобили в Европа, изпреварвайки значително своите конкуренти. Един от най-добрите примери в това отношение е Швеция, където през календарната 2014 година са продадени 2,289 автомобила, което отговаря на пазарен дял от около 50% в класа “Супер Еко автомобили”, като следващият производител в тази класацията е продал само 745 автомобила.
Това постижение се дължи изцяло на приложените в Outlander PHEV технологични решения от следващо поколение и уникалните предложения от реалния живот (4WD SUV с два електромотора и система за самозареждане, различни автоматични режими на задвижване, пълноразмерен 5-местен автомобил с товарен обем 463 литра и т.н.), а не на някакви данъчни облекчения, каквито всъщност се предлагат и за останалите не толкова успешни plug-in хибридни автомобили на други производители.
Следва продължение...
Тази положителна тенденция за Mitsubishi Motors в Европа ще продължи и през календарната 2015 година със значителни нови предложения, включително изцяло новия пикап L200 (по-долу са показани спецификациите за Triton за тайландския пазар), както и други значителни инициативи на компанията...