05.06.2019 Изтегли PDF
Токио, 5 юни, 2019 – Днес Mitsubishi Motors Corporation (MMC) отбелязва 10-годишнина от представянето на модела с нулеви вредни емисии I-MiEV - електрическият градски автомобил, който отвори пътя за масово производство на електромобили (EV).
От самото си представяне, i-MiEV си създаде репутация на щадящ природата, тих, надежден и икономичен. Качествата на модела бяха признати и от засилената му употреба в автопарка на правителства, както и за таксита и автомобили под наем. Съществуването му се доказа ключово и в моменти на бедствия и аварии, когато липсата на доставки на гориво правеше автомобилите с ДВГ напълно неизползваеми.
Задвижването на i-MiEV бе използвано и в автомобила за служебна употреба Minicab MiEV, който бе представен през 2011 г. MMC се очаква да достави 1,200 бройки за Японската пощенска служба през септември тази година. Макар и малък, Minicab MiEV е достатъчно просторен, за да бъде използван от куриерски и пощенски фирми в градска среда.
Общите продажби на i-MiEV и Minicab MiEV в световен мащаб са достигнали 31,000 бройки през последните 10 години (данните са към април, 2019 г.).
Най-значимата роля на i-MiEV , всъщност, се изразява в разширените проучвания на MMC в сферата на електрическото задвижване, които доведоха и до представянето на Outlander PHEV през 2013 г. – автомобил с иновативно хибридно задвижване с два електромотора и бензинов двигател. Outlander PHEV е най-добре продаваният плъг-ин хибрид в Европа през последните 4 години (2015-2018)*1.
16-киловатовата батерия на i-MiEV и компактният, монтиран в задната част на автомобила електромотор, дават на модела пробег от 160 км (NEDC*2)/105 км (WLTP*3) и отлично представяне на пътя. Малките му размери го правят перфектен за градски условия, но интелигентното разпределение на пространството позволява комфортното пътуване на 4 човека.
Скоростно нарастващото търсене на електромобили, мотивира MMC да работи усилено над V2H и V2G (Vehicle to Grid) архитектурите, за да направи електрическите и плъг-ин хибридни модели още по-приложими, както за лични, така и за търговски цели. Компанията разглежда това явление като една стъпка напред към създаването на нова епоха, в която автомобилите, хората, обществото и природата съществуват в неразривна връзка.
*1…Източник: JATO Dynamics Limited
*2…NEDC стандарт: New European Driving Cycle
*3…WLTP стандарт: Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure
[За i-MiEV]
i-MiEV печели наградата Car of the Year Japan's Most Advanced Technology Special Achievement през 2009 и 2010 г. Задвижването и батерията на автомобила е контролирано от система, изключително напредничава за времето си. Този факт е признат още през 2009 г., когато интегрираната система за контрол на автомобила бе избрана от Japan Automotive Hall of Fame за победител в категория 2009 Japan Automotive Hall of Fame Car Technology of the Year.
[EV историята на MMC]
Пионер във Vehicle-to-Home (V2H) технологията е отново i-MiEV. Точно след голямото земетресение, което удари Япония през 2011 г., MMC успява да представи устройство, наречено MiEV Power Box, 1 година по-рано от предвиденото. То позволява на i-MiEV да се използва като снабдител на домакинството с електроенергия в моменти на аварии. Именно това е първият случай на зареждане с енергия от автомобил към дома. MMC провежда проучвания в сферата на електро задвижването още от 1966 г. i-MiEV, който се продава на някои пазари и до днес, е продукт на над 50 години разработки. Именно той донася няколко иновации на пазара, включително употребата на литиево-йонни батерии и зареждане по стандарта CHAdeMO*4 и Type1 връзки. За 10 години тези иновации са повишили както пробега на електрическите автомобили, така и броя зарядни устройства. В резултат на това, електрическите автомобили са далеч по-приложими в ежедневието на потребителя.
*4…Търговското наименование на бързите зарядни станции за EV и PHEV