14.10.2019 Изтегли PDF
Настоящата година е ключова в стратегията за развитие на марката Mitsubishi Motors на глобално ниво. Щандът на Автосалона в София през 2019 г. съвсем естествено ще се превърне в поле за първа изява в страната на новия ASX – третият най-продаван модел на марката. Outlander PHEV – най-продаваният плъг-ин хибрид в Европа пък ще блесне с нов двигател – 2.4-литров бензин и два електромотора.
Изненадите не свършват дотук – в тест драйв зоната ще може да бъде открит – отново премиерно за България – новият L200 – легендарен пикап със заявка да остане още дълго в сърцата на феновете си.
Бестселърът на изминалата година - Eclipse Cross, също ще може да бъде видян на Автосалона, като новото около него е, че вече се предлага и с дизелов двигател. Нека не забравяме и Outlander – рационалният SUV със 7-местна версия, 2-литров бензинов двигател - удобство и комфорт за цялото семейство.
Дотук с въведението, нека да видим малко повече информация за моделите в редовете по-долу.
1. ASX
След девет години успешни продажби в световен мащаб, MMC инвестира в пълно преобразяване на модела. Ето какво включва то:
- Изцяло нов преден капак, завършващ с Dynamic Shield – новата предна решетка на MMC
- Нови лайсни (предни и задни брони)
- Нови LED светлини (предни и задни)
- Нови цветове, акценти и джанти
- Подобрено табло с по-голям 8” дисплей
- Нови SDA функционалности за свързаност*
- Подобрено задвижване:
o 2-литров SOHC MIVEC бензинов двигател с голям въртящ момент (150 ps @ 6,000 rpm & 195 Nm @ 4,200 rpm),
o 5 M/T или INVECS-III CVT с 6-степенен спортен режим*
- Отново въвеждане на 4WD*
Наречена “Robust & Ingenious”, новата дизайнерска линия придава на модела визуално усещане на сила и могъщество, като подчертава повече от 80-годишното наследство на Mitsubishi в сферата на 4WD технологията.
- Изглед отпред:
Все още във второто си поколение***, Dynamic Shield визуално разширява ASX, повдига във височина предния капак, прави решетките по-квадратни, като изгражда по-изострени хоризонтални и вертикални линии. Новата броня обгръща предницата от край до край, а заедно с новата решетка и предпазната кора под бронята излъчват сила и здравина. От своя страна, квадратните панели с мигачите и фаровете за мъгла – точно под LED фаровете – уверено застанали в краищата на предната част на автомобила, доказват колко „здраво стъпил на земята“ е този ASX.
- Изглед отзад:
Същата логика важи и в задната му част, където могат да бъдат открити LED светлини (с изключение на мигачите). Както и издължена хоризонтална линия, която преминава по цялата широчина на автомобила и подчертава стабилното му присъствие на пътя. Дизайнът на новата задна броня също идва с по-остър контур, удължения в ъглите и подброня. Два нови металически нюанса* очакват потребителите (Red Diamond и Oak Brown), интересни акценти* и масивни 18” алуминиеви джанти, които допълнително подсилват новата самоличност на ASX.
По-солиден, но и с още по-фини детайли, новият екстериор на 2020 ASX е пренесен огледално и в интериора. Еволюцията тук се изразява в по-качествени материали (както при текстила, така и при кожата), подобрена ергономия (нови контролери на A/C системата) и по-спортен черен таван. Усещането на майсторство се допълва от подобренията, направени още в предишната моделна година, като металните облицовки на централната конзола или меките подложки за коленете от двете страни на тази конзола.
Smartphone-link Display Audio (SDA) системата на новия ASX е подобрена*, за да предложи нови възможности за свързване:
- Размерът на екрана е увеличен от 7” на 8 инча.
- Вече на него могат да се гледат**** и видеа, записани на USB устройство.
- Времето, нужно за стартиране работата на ACC системата, е понижено спрямо предишната версия.
- Свързаността е повишена до Ниво 2 (vehicle data usage – read only)
- В резултат, ново приложение, което използва скоростомер, уред за измерване на изминатото разстояние, предупредителна лампа и други данни от автомобила, ще бъде налично за потребителите на ASX. То ще проверява оставащия пробег и ще навигира автомобила до най-близката бензиностанция. Както и ще предоставя инструкции за оптимално ефективна поддръжка на автомобила, за периода, оставащ до следващото обслужване.
- Навигацията вече е осигурена от TomTom*. Информация за трафика в реално време ще бъде достъпна онлайн чрез смартфона на потребителя.
С над 80-годишна експертиза в сферата на 4WD задвижването, положителна репутация сред SUV производителите и всепризнати познания*****, Mitsubishi Motors взе решение да започне отново да предлага 4WD версията на ASX за европейските си клиенти. Постоянното 4WD на ASX предоставя възможност избор между 3 режима, с цел водачът сам да подбере най-подходящия според своите предпочитания и пътните условия. Централният диференциал има електронно управление, определящо оптималното съотношение на разпределението на въртящия момент между предна и задна ос на база комплексна информация за автомобила и пътните условия.
- В режим 2WD въртящият момент се насочва само към предните колела за спокойно шофиране и икономия на гориво.
- В режим 4WD AUTO въртящият момент е контролиран в широк диапазон така, че да осигури стабилност на хлъзгава настилка и при променливи условия на пътя (от 98% на предните/2% на задните до 50%/50%).
- В режим 4WD LOCK почти 1.5 пъти от въртящия момент в режим 4WD AUTO се прехвърля към задните колела, за да подобри тракшън контрола при лоша пътна настилка или когато автомобилът заседне, правейки го проходим на практика при всякакви обстоятелства.
2. Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross бе представен за първи път в България на Автосалона в София през 2017 г. и още тогава си спечели редица почитатели. От старта на продажбите си до днес, моделът се превърна в най-продавания в страната.
От април месец тази година в продажба влезе и новият дизелов агрегат, който е със 148 к.с., въртящ момент 388 Nm @ 2,000rpm, със Super-All Wheel Control 4WD система и 8-степенна автоматична скоростна кутия.
До момента, освен в продажбите, моделът пожъна доста успехи и на други фронтове. Сред тях са множество награди за дизайн, „Автомобил на годината 2019“ от Съюза на автомобилните изследователи и журналисти в Япония.
С още по-голяма важност са и 5-звездният рейтинг на EURO NCAP и 5-звездният рейтинг за сигурност при удар според тестовете на JNCAP*1 и ASV++*2 рейтинг за активна безопасност. Тези рейтинги доказват високите нива на защита, които Eclipse Cross демонстрира по отношение на избягването на наранявания и сериозни травми на пътниците в купето
3. Outlander PHEV
Разработен на основата на напълно електрически автомобил, Outlander PHEV има уникална конструкция от два електромотора, без скоростна кутия. Той гарантира на потребителите енергийна ефективност и първокласно преживяване на пътя.
През последните 6 години Outlander PHEV получи множество награди, вкл. “2019 Best Plug-in Vehicle” от Company Car и Van Magazine във Великобритания, “2019 Green SUV of the Year” от Green Car Journal в САЩ и “2013-2014 Japan Car of the Year Innovation Category” заедно с “2014 RJC Technology of the Year Award”
Новият 2019 Outlander PHEV има по ниски нива на вредни емисии - 40 г/км (по стандарта NEDC)/46 г/км (WLTP) и отлична горивна икономичност - 1.8 л/100 км (по NEDC)/2.0 л/100 км (WLTP), както и пробег с нулеви нива на вредни емисии от 54 км (NEDC)/45 км (WLTP).
2019 Outlander PHEV идва и с обновявания по задвижването и механичната част, вкл. изключително ефективен нов 2.4-литров бензинов двигател. Сред другите подобрения са увеличен капацитет на батерията (15%), увеличена мощност на батерията (10%), увеличена мощност на задния електромотор (17%), подобрена динамика на автомобила и допълнителни режими на шофиране, сред които Sport Mode и Snow Mode.
Комбинацията от модерни технологии, възможност за пътуване както в града, така и извън него, японско качество и покриване на редица еко стандарти, поднесена в така обичания SUV формат, прави Outlander PHEV атрактивен за клиентите с по-зрял светоглед, който не се влияе само от възможността за по-ниски данъци – нова посока, в която вървят пазари като Германия и Франция. В периода между октомври, 2013 г. и януари, 2019 г. в Европа са продадени 126,617 броя Outlander PHEV (по данни на MME)*
4. L200
Създаден да бъда повече от устойчив пикап – философия, благодарение на която има зад гърба си вече няколко последователни успешни поколения, новият L200 е усъвършенстван до “Ultimate Sport Utility Truck“.
Новите характеристики включват: Dynamic Shield дизайн на предницата, вдъхващ мощ и агресия още от пръв поглед; 4WD система, която гарантира безпроблемно движение по всякакъв терен; подобрени технологии за активна и пасивна безопасност.
Всепризнатите устойчивост и надеждност на L200 по време на работа вече се допълват от подобрения в комфорта, за да гарантира приятно пътуване и през уикенда или по време на почивката.
L200 идва с новоразработен 2.2L турбодизелов двигател с 6-степенна механична или автоматична трансмисия, за още по-добро представяне, гладко ускорение и повече тишина в купето.
Двигателят работи със SCR система с AdBlue®*2 /дестилирана вода и урея/, за да разгражда азотните окиси в изпусканите газове. По този начин може да отговори на стандарта EURO 6d-TEMP.
- Изглед отпред:
Предната част на автомобила е с новото поколение “Dynamic Shield” решетка. Високият преден капак и уголемените фарове придават на модела един по-агресивен и мощен вид.
- Изглед отстрани и отзад:
Нови извивки в дизайна, контрастиращи с остри линии, удължени калници и ярки акценти – всички те подчертават мощта на пикапа, както и съвременната му визия. Светлините и броните са важна част от цялостния дизайн и визуално разширяват предната и задната част.
- Интериор:
Реновираният интериор на L200 впечатлява с усещането за стил и здравина чрез рамките на панелите на въздуховодите и различните бутони. Висококачествените текстилни и кожени материали се допълват от декоративни шевове в подовата конзола, подлакътниците и ръчната спирачка.
- Нов Off-road режим
Super-Select и Easy-Select 4WD системите работят с нова Off-road програма с 4 режима – чакъл, кал/сняг, пясък и скален терен (само в 4LLc). Когато е активиран, Off-road режимът едновременно регулира мощността на двигателя, трансмисията и спирачките, за да предотврати буксуване, затъване в кал/сняг и да подобри преминаването през всякакъв терен.
- Контрол при спускане по наклон
Скоростта на автомобила се контролира електронно, за да подпомогне водача при прекалено стръмни или хлъзгави спускания по наклон.
- Системи за активна и пасивна безопасност
Новият L200 запазва издръжливостта, надеждността и високото ниво на безопасност в кабината от настоящия модел, като включва и някои от водещите системи за сигурност:
o Forward Collision Mitigation (FCM) – отчита превозни средства и пешеходци пред автомобила, за да предотврати сблъсък;
o Blind Spot Warning (BSW с LCA) – подпомага избягването на странични удари при смяна на лентите на движение, като отчита наличието на автомобил зад или в задната четвърт на пикапа и сигнализира на водача чрез аудио и визуален сигнал в съответното странично огледало;
o Rear Cross Traffic Alert (RCTA) – подпомага избягването на удари при връщане на заден ход;
o Ultrasonic Misacceleration Mitigation System (UMS) – намалява риска от инциденти при неправилна употреба на педала на газта, особено при движение напред или назад в тесни пространства.
Благодарение на Multi Around Monitor системата получавате изображение от птичи поглед на пространството около автомобила, както и сигнализация от сензорите за паркиране.
Очакваме ви на щанда на Mitsubishi Motors в зала 4 на Интер Експо Център до 20-ти октомври.