28.04.2014 Изтегли PDF
Токио, 24 април 2014 г. - Mitsubishi Motors Corporation (MMC) днес обяви своите финансови резултати и данните за продажбите за цялата фискална 2013 година (FY2013), завършваща на 31 март 2014 г., както и прогнозните данни за цялата фискална 2014 година (FY2014). 1. Резултати от дейността да цялата фискална 2013 година 1. Общ преглед на резултатите Консолидираните нетни продажби, обявени от MMC, възлизат на 2,093.4 милиарда йени за целия период на FY2013 (1 април до 31 март 2014 г.), което е с 15% (278.3 милиарда йени) повече в сравнение със същия период от предходната фискална година. Обявените от MMC приходи от дейността са 123.4 милиарда йени – с 83% (или 56.0 милиарда) повече в сравнение със същия период от предходната фискална година. Повишените разходи за продажби и научноизследователска и развойна дейност бяха компенсирани с помощта на постоянно понижаване на разходите за материали и др., както и благодарение на благоприятните валутни курсове. Oтчетен е също така общ приход от 129.5 милиарда йени (увеличение с 38% или 35.6 милиарда йени спрямо предходната фискална година) и чист приход от 104.7 милиарда йени (увеличение с 176% или 66.7 милиарда йени спрямо предходната фискална година). 2. Обем на продажбите (на дребно) Обемът на глобалните продажби за фискалната 2013 година възлиза на 1,047,000 автомобила, което е с 6% или 60,000 автомобила повече в сравнение със същия период от предходната фискална година. Обемите на продажбите за отделните региони са както следва: Япония: Обемът на продажбите е 143,000 бр. за разглеждания период, което е с 7% или 9,000 бр. повече от предходната година. Въпреки намалелия през тази година общ брой регистрирани автомобили, продължаващото оживление в продажбите на появилите се на пазара през юни съвсем нов eK Wagon и eK Customminicars, както и на появилия се през февруари eK Space допринесе за това увеличение. Северна Америка: Обемът на продажбите е 97,000 бр. за разглеждания период, което е с 14% или 12,000 бр. повече от предходната година, за което допринесе появата на пазара на новия Outlander и новия Mirage. Европа: Обемът на продажбите е 202,000 бр., което е с 11% или 21,000 бр. повече от предходната година. Годишното увеличение на продажбите в региона се дължи на редица фактори, вкл. положителните ефекти от пускането на пазара на изцяло новия Outlander PHEV. Азия: Обемът на продажбите достигна 344,000 бр., което е с 4% или 13,000 бр. по-малко от предходната година. Стабилните продажби в Китай, за което допринася в най-голяма степен силното представяне на GAC Mitsubishi Motors JV, както и във Филипините и Индонезия, където са отбелязани най-високите продажби досега, помогнаха да се минимизира спадът за региона като цяло. Това обаче не беше достатъчно, за да се компенсира спадът на продажбите в Тайланд, дължащ се на редица фактори, напр. продължаващите отрицателни ефекти от приключването през декември 2012 г. на държавната програма “Собственик на първи автомобил”, както и слабото търсене поради политическата нестабилност. Други региони: На пазарите на Австралия, Нова Зеландия, Латинска Америка, Близкия Изток и Африка са продадени общо 261,000 автомобила, което е с 14% или 31,000 бр. повече от предходната година.
2. Прогнози за цялата фискална 2014 година Прогнозите за оперативните резултати за цялата фискална 2014 година (FY2014: от 1 април 2014 г. до 31 март 2015 г.) са както следва: 1. Прогнози за оперативните резултати за цялата фискална 2014 година:
2. Прогноза за обема на продажбите (продажби на дребно): Обемът на продажбите за цялата фискална 2014 година се очаква да достигне 1,182,000 бр., т.е. с 13% или 135,000 броя повече от фискалната 2013 година. Прогнозите за отделните региони са следните:
|