Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi Concept-PX MiEV Земен и съвършен

Начало » Актуално » Mitsubishi Concept-PX MiEV Земен и съвършен

25.02.2010 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Concept PX-MiEV на Mitsubishi Motors, представен за първи път на автомобилното изложение в Токио през 2009 г., съчетава едновременно високи екологични и експлоатационни параметри, постигнати чрез използване на два електродвигателя, монтирани на всяка ос и съвсем новата супер-система на Mitsubishi S-AWC* за управление на четирите колела. Тя включва активен диференциал E-AYC**, който разпределя въртящия момент между задното ляво и задното дясно колело.

Останалите характеристики включват т.н. „cocochi” интериор (1) на Mitsubishi, който предлага удобства на пътниците, както и много от най-новите технологии за безопасност.

(1) "Cocochi" е жаргонна форма на японската дума за "уютен"

Солиден, безопасен и лесен
Това са трите ключови думи, доминиращи в концепцията за външния дизайн, подходящ за следващото поколение кросоувъри, който e ненатрапчив и е освободен от всички елементи, които придават типичния за SUV грубоват вид.

За фаровете и задните блок-светлини се използват светодиодни (LED) елементи, които придават на автомобила иновативен и модерен външен вид. Eдновременно с това, благодарение на намалената консумация на енергия, те подобряват и екологичните му параметри.

Покритието на купето е с новосъздаден цвят тип „металик”, в резултат на което автомобилът придобива цветови отенък наподобяващ метална слюда.

Джантите съчетават елементи на лъчевия и дисковидния дизайн, с което се подчертава новата визия на купето и едновременно с това се подобрява охлаждането на спирачките и аеродинамичните характеристики.

Интериорът е проектиран така, че да наподобява пилотска кабина в самолет. Тази концепция цели по-добра концентрация на водача на автомобила - арматурното табло го обгръща, а седалките осигуряват стабилност на пътниците. Освен това в цялото арматурно табло и в тапицерията на вратите се използват светодиоди, които изразяват иновативния характер и прецизния дизайн на автомобила.

Зелени (високи) технологии
Предните и задните колела на Concept PX-MiEV се задвижват от два синхронни електрически двигателя с постоянни магнити. Автомобилът е оборудван и с бензинов двигател 1.6L DOHC MIVEC, който задвижва предните колела и работи като генератор.

В допълнение автомобилът се предлага с новосъздадената Plug-in хибридна система на Mitsubishi, чиято електроника автоматично превключва на оптималния режим на движение при различни пътни условия и в зависимост от заряда в задвижващия акумулатор, за да се постигне максимална ефективност на електрическите мотори и на бензиновия двигател.

В Concept PX-MiEV се използва операционната система MiEV, която подбира оптималния режим на движение посредством вграденото управление на EV компонентите и на бензиновия двигател, като в същото време поддържа оптимален режим на зареждане и мощност в съответствие с остатъчния заряд чрез постоянно следене на параметрите на задвижващия акумулатор. По този начин се постига приятно, безопасно и удобно пътуване, като едновременно с това се пести енергия. За да може задвижващият акумулатор да се използва максимално ефективно, за автомобила е предвиден режим на работа като захранващ източник, който позволява част от заряда на акумулатора да се използва за захранване на домакински уреди или като авариен източник на захранване в случай на стихийно бедствие.

(1) Режим EV
При ниски до средни скорости на движение задвижващият акумулатор на Concept PX-MiEV захранва мотора на предните колела. При шофиране в сняг, дъжд или при други условия с ниско сцепление с повърхността, които изискват максимална стабилност на автомобила, системата автоматично преминава към режим на задвижване на четирите колела и се задейства и двигателя на задните колела; двигателят на задните колела се активира и когато датчиците регистрират приплъзване на някое от предните колела.

(2) Сериен хибриден режим
Когато остатъчният заряд в задвижващия акумулатор падне до предварително определено ниво, системата включва бензиновия двигател, който работи като генератор на електричество, и едновременно с това автоматично се преминава към сериен хибриден режим, при който електричеството, генерирано от двигателя, се използва за захранване на електрическите двигатели. В този режим системата също преминава към режим на задвижване на четирите колела, като режимът на работа на задния двигател зависи от пътните условия.

(3) Паралелен хибриден режим
При високи скорости задвижването на автомобила се подпомага от бензиновия двигател, който при високи обороти работи по-ефективно от електрическите двигатели.

В този режим бензиновият двигател участва и в задвижването на колелата. Когато водачът рязко сменя лентата на движение, което изисква по-висока стабилност на автомобила, системата преминава към режим на задвижване на четирите колела, като задният мотор задвижва задните колела и по този начин се подобрява стабилността. Освен това, при изпреварване с висока скорост или в други ситуации, при които е необходимо по-голямо ускорение, системата включва и предния и задния мотор, за да се увеличи мощността и да се помогне на бензиновия двигател да осигури по-високо ускорение.

(4) Регенеративен режим
Когато автомобилът забавя или се спуска по дълъг наклон, системата преминава в регенеративен режим, при който кинетичната енергия от колелата се използва за зареждане на задвижващия акумулатор.

(5) Режим на зареждане
Както при произвеждания i-MiEV, Concept PX-MiEV разполага с тройна зарядна система, която може да използва битовата електрическа мрежа с променливо напрежение 100 V или 200 V или зарядна станция с високо напрежение за бързо зареждане. Системата включва и безжична зарядна програма, която позволява на собственика да включи зареждането на акумулатора или климатичната инсталация в предварително зададено време, дори и ако е далече от автомобила.

(6) Режим на захранващ източник
Concept PX-MiEV е съвместим с концепцията "Smart Grid", която подкрепя максимално ефективното използване на електроенергията и в момента привлича значително внимание, заради борбата с глобалното затопляне.

Когато не се движи, Concept PX-MiEV позволява на собственика да зарежда акумулатора през нощта и след това да използва натрупания заряд за захранване през зарядния кабел на домакински уреди през деня, когато консумацията на електроенергия е най-висока. Това позволява задвижващата батерия да се използва и като източник на захранване при стихийно бедствие.

Ако електрическият заряд в акумулатора падне под определено ниво, бензиновият двигател се стартира, за да поддържа необходимото ниво на захранването.

Посредством спомагателния контакт с променливо напрежение 100 V в багажника, задвижващият акумулатор може да се използва за захранване на готварска печка, осветление или други уреди, когато сте на къмпинг или на почивка с автомобила.

E-4WD
Concept PX-MiEV използва интегрираната система на Mitsubishi за контрол на автомобила S-AWC (Super All Wheel Control). Тя е конфигурирана в съответствие с параметрите на електрическата система за задвижване на четирите колела E-4WD (Electric-powered Active Yaw Control), която от своя страна регулира мощността на предния и на задния мотор и оптималното разпределение на въртящия момент между предните и задните колела.

Системата S-AWC (Super All Wheel Control) обхваща управлението на следните системи на автомобила:

  • E-AYC (електрически управляем активен диференциал), който регулира разпределението на въртящия момент между лявото и дясното задно колело, както и степента на регенериране на енергия при забавяне
  • ASC (система за активен контрол на стабилността)
  • ABS (антиблокираща спирачна система)

За разлика от системата AYC при Lancer Evolution, която използва многодисков съединител, E-AYC използва диференциален двигател за регулиране на разпределението на въртящия момент към задните колела. Използването на диференциален двигател позволява да бъде създадена високоефективна конструкция с изключително бърза реакция, а това позволява да се осигурява винаги необходимата динамика и изключителна стабилност на автомобила, които са характерни за практическите приложения на системата S-AWC.

Чист, без напрежение и вдъхващ увереност
Някои автомобили, произведени от Mitsubishi Motors, вече са оборудвани с „cocochi” интериора, който обгръща пътниците с приятната и удобна среда в купето, разработен с идеята за създаване на „чист, без напрежение и вдъхващ увереност” автомобил.

При Concept PX-MiEV, „cocochi” интериорът се отличава с някои нови характеристики, в това число:

  • Тапицерия на седалките, която блокира алергените, разгражда летливите органични съединения и молекулите с неприятна миризма и убива бактериите;
  • Стъкло, което не пропуска ултравиолетови лъчи и така предпазва кожата от потъмняване и стареене;
  • Ароматизатор-овлажнител с отрицателни йони и с кислородно обогатяване, което усилва усещането за комфорт и намалява умората.

Оригиналните нови характеристики на „cocochi” интериора създават атмосфера в купето, която позволява на пътниците да се чувстват комфортно, и в същото време подобрява общата безопасност на автомобила.

Предпазване от въздействието на външни източници на топлина
На Concept PX-MiEV е монтирано топлоотразяващо предно стъкло, което намалява количеството топлинна енергия, преминаваща през него. Стъклата на страничните прозорци не пропускат инфрачервени лъчи.

В боята на купето също са използвани технологии за отразяване на топлината и за топлинна изолация. Четирите седалки в автомобила са в индивидуални климатични зони, а влажността на въздуха се регулира.

Въвеждането на тези технологии за намаляване на въздействието на външните източници на топлинна енергия позволяват ефективен климатичен контрол в автомобила при намалена до минимум консумация на енергия, което създава изключително комфортна за пътуващите среда.

Безопасен
Concept PX-MiEV демонстрира някои нови активни технологии за безопасност.

  • Новата система за видеонаблюдение "Multi-around Monitor" използва камери, разположени в стратегически точки на купето, които позволяват на водача да получи комбинирано изображение от целия периметър около автомобила. Комбинираното изображение се извежда на монитор като поглед отгоре, което позволява да се постигне повишена безопасност по целия периметър около автомобила.
  • Автомобилът е оборудван със система за поддържане на безопасността при шофиране DSSS  (Driving Safety Support System) (Ниво II), която в момента се лансира от японската агенция на националната полиция. Тази авангардна система за повишаване на нивото на безопасност, вградена в конструкцията на автомобила, получава чрез бордови приемник сигналите, излъчвани от крайпътни оптически предаватели, и предупреждава водача за необходимостта от повишено внимание, когато датчиците и камерите за наблюдение на пътя са регистрирали други автомобили или пешеходци на кръстовища или пешеходни пътеки.
  • Използва се система, базирана на безжична технология, която определя разположението на други превозни средства и предупреждава водача, когато разстоянието до тях го изисква. По този начин MitsubishiConceptPX-MiEV се вписва в проекта за автомобил с авангардни системи за безопасност ASV4 (Advanced Safety Vehicle 4), лансиран от Бюрото за пътен транспорт към Министерството на територията, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония.
  • Автомобилът е снабден и със специализирана късовълнова комуникационна система DSRC*1, която използва възможностите за комуникации между пътните системи и автомобилите за нуждите на електронното заплащане на пътни такси, за да определи положението на автомобила и дали той е паркиран или не.

1Безжични двупосочни комуникационни канали на честота 8 GHz, разработени за използване изключително при автомобили

По-нататък…
Concept PX-MiEV е снабден с въздушно окачване с електронно управление, което позволява на водача да избира три височини при движение - Auto, High, Low – с цел да се подобри стабилността при движение по лош път или с висока скорост, както и да се улесни качването и слизането от автомобила.

В този концептуален автомобил се използва ново поколение кормилна колона, която гарантира изключителна ергономичност и видимост към превключвателите и органите за управление, както и по-малко напрежение при шофиране. Някои от превключвателите на аудио системата, на системата за навигация и за регулиране на климатичната инсталация са разположени върху волана, така че водачът да може да ги задейства без да се налага да отделя ръце от волана.

В системата за контрол на шофирането е включена камера, монтирана пред лицето на водача, която следи движението на очите, за да се определи нивото на внимание. Ако системата регистрира отслабване на концентрацията, тя подава не само звуков, но и светлинен и вибриращ предупредителен сигнал, като в същото време изпуска характерна миризма, за да алармира водача за създалата се ситуация.

***


СПЕЦИФИКАЦИИ



Обща дължина

451 см

Обща широчина

183 см

Обща височина

165.5 см

Междуосево разстояние

263 см

Следа, П/З

157 см / 157 см

Брой пътници

4

Двигатели (преден и заден)

Синхронни, с постоянен магнит

Максимална мощност

60 кВ (преден и заден)

Максимален въртящ момент

200 Нм (преден и заден)

Автономен пробег при режим 10-15 EV с постоянна скорост

Над 50 км

Двигател

1.6L DOHC MIVEC (бензинов)

Максимална мощност

85 кВ

Максимален въртящ момент

125 Нм

Мощност в режим генератор

70 кВ

Консумация на гориво в режим 10-15

Над 50 км/л

Система за задвижване

E-4WD

Размер на гумите

245/45R20

 

Mitsubishi motors global showroom