23.02.2011 Изтегли PDF
По-малко от година след успешното лансиране на европейския пазар, кросовъра Mitsubishi ASX затвърди отличните си характеристики, като заслужено получи максималния брой - 5 звезди (по новия протокол) от Euro NCAP. По-датайлно, впечатляващите резултати изглеждат по следния начин
http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/asx/2011/424.aspx :
- Защита на възрастен: 86 %
- Защита на дете: 78%
- Пешеходец: 60 %
- Система за сигурност: 71 %
Това високо ниво на вградена пасивна безопасност се дължи на цялостния пакет за безопасност, които включва характеристики като:
- Оптимизиране на формата на предните части с осмоъгълно сечение на страничните конструктивни елементи за по-ефективно поглъщане на енергията
- Трилъчева носеща структура, свързваща задния край и предния страничен елемент с централната част на предната напречна греда и долните части – с цел ефективно разсейване на енергията при фронтален удар.
- В предната част на страничните конструктивни елементи има деформируема секция, която, в случай на удар с малка скорост, поглъща енергията и не позволява нейното предаване по цялата дължина на елементите. Така се намаляват до минимум повредите, които възникват в каросерията като цяло, както и разходите за ремонт.
- Подсилващ пояс, със заварени един към друг странични елементи – изключително ефективно решение за поглъщане на енергията при фронтален, заден или страничен удар.
В резултат на използването на високояка стомана (виж по-горе) е намалено теглото и е увеличена твърдостта на конструкцията. Всички тези мерки (както и други) допълват разработената от Mitsubishi Motors технология RISE (усилено купе, обезопасено срещу удар). Технологията RISE е разработена точно за тази цел: интеграция и взаимно свързване на конструктивните елементи за активна защита на пътниците в случай на злополука. Това конструктивно решение повишава значително нивото на безопасност и дава впечатляващи резултати при удар от всякаква посока, и контролирайки деформацията разсейва енергията при фронтален, страничен или заден удар.
Паралелно с това, изискванията за безопасност на пешеходците е наложило прилагането на редица мерки, например:
- Дизайнът на предния капак се характеризира с двойна изпъкнала част (създава деформируема зона за защита на пешеходците),
- Опора на предното стъкло с отворена конструкция,
- Пластмасови предни калници,
- Предна броня, която поглъща енергията (предпазва от нараняване на краката)
В допълнение към това – благодарение на всеобхватната електронна архитектура на платформата „Project Global” – ASX предлага пълната гама от средства за активна и пасивна безопасност, включително (в зависимост от модела и пазара):
- Система за активен контрол на стабилността,
- Система за контрол на сцеплението,
- Помощна система при потегляне по наклон,
- Антиблокираща спирачна система (ABS),
- Електронна система за разпределение на спирачното усилие,
- Спирачен асистент (Brake Assist),
- Система за STOP сигнал при аварийни ситуации,
- 7 въздушни възглавници (в това число въздушна възглавница за коленете на водача) и т.н. …