04.05.2007 Изтегли PDF
- Рентабилен Растеж -
През фискалната 2006 година (считано от 1-ви Април 2006 до 31-ви Март 2007), Европейските оперативни групи нa Мицубиши Моторс Корпорейшън [Mitsubishi Motors Corporation] (MMC) реализираха положителни продажби и рентабилни резултати за четвърта последователна година.
- Оперативният приход от 280 милиона € (Oku ¥ 426)* за фискалната 2006 година представлява увеличение от 58% спрямо резултатите от фискалната 2005 година, възлизащи на 177 милиона € (Oku ¥ 244)*, което по принцип се дължи на:
- Увеличение на продажбите на превозни средства с 5.45%.
- Засилени продажби на резервни части и принадлежности – с оборот от 374 милиона € (включително и 84 милиона € за принадлежности, което повишение се дължи на успеха на новия L200 с задвижване 4x4).
- По-изгоден обменен курс Евро към Японска йена.
- Успешно пускане на пазара на следващата генерация Pajero, Outlander и L200, които съдействаха за постигане на 4% увеличение на прихода от общите продажби, достигнал до 4,418 милиона € (Oku ¥ 6,715)*.
- Реализиране на допълнително намаление на разходите с 13%, което бе изградено върху достигнатото през фискалната 2005 година постижение от 17%.
- Значително реструктуриране в Германия, включващо преместване на главния офис на Mitsubishi Motors Deutschland от Требур в Хатершайм, затваряне на склад за резервни части и иницииране на сервизна услуга за директна доставка на части на дилърите, извършвана от новия разширен склад на MME в Борн, Холандия.
- Силно изявено участие в печалбата на Mitsubishi Motors Deutschland.
- Връщане на Mitsubishi Motors France към печеливша дейност.
- В условията на относително стабилен Европейски пазар (-0.52% между фискалните 2005 и 2006 година), през фискалната 2006 година Европейските оперативни групи нa MMC постигнаха общо 281,787 продажби на дребно, което представлява увеличение от 5.45% спрямо фискалната 2005 година (267,220 броя)***.
- Постигнатите резултати са в съответствие с предначертания от MME курс, чиято цел бе 280,000 броя, като основните моменти включват:
- Успешното представяне на пазара на съвършено нова генерация от превозни средства със задвижване, 4х4, (L200, Outlander, Pajero),
- Продажбите на Colt, които достигнаха общо 77,428 броя за фискалната година, благодарение на пуснатия на пазара CZC вариант на купе-кабриолет и неговата доказана репутация в изключително конкурентния сегмент B,
- Продължаващите силни продажби на Lancer (74,121 броя),
- Изявените продажби на Pajero Sport и предходната генерация на Outlander и L200, независимо от смяната им (в повечето държави), възлизащи общо на 39,656 броя.
Работейки върху стратегическата си цел за постигане на рентабилен растеж, MME се нарежда на 2-ро място между бизнес регионите на MMC****, като решително съдейства за връщането на Корпорацията към нетна печалба през фискалната 2006 година (¥ 8.7 милиарда).
Обзор на фискалната 2007 година
В течение на фискалната 2007 година (считано от 1-ви Април 2006 до 31-ви Март 2007), Европейските оперативни групи нa Мицубиши Моторс ще си поставят за цел да продължат растежа, базирайки се на прогреса през последните четири години. Следователно MME ще продължат да се стремят към поставеното за цел генериране на печалба над изгодния обем за фискалната 2007 година.
В допълнение на това, фискалната 2007 година ще бъде белязана и с два много значими за MME превратни момента:
- Русия ще докладва директно на Япония
Считано от 1-ви Април 2007 година, Русия ще се превърне в "самостоятелен" регион, който ще докладва директно на MMC, вместо на MME. Тази стратегически и прагматична стъпка идентифицира реалните възможности за допълнително развитие на мащаба на бизнеса в този бързо развиващ се пазар, както и факта, че изискванията предявявани към продуктите за него се различават значително от тези на Западна и Централна Европа.
В това отношение Mitsubishi е изпреварила всички останали производители на вносни марки, които имат представителства в Русия, което отразява подобаващо силата на марката на пазара (например наградата "Superbrand 2006 в Русия", която бе спечелена от Мицубиши Моторс).
Това решение фактически ще даде възможност на MME да се фокусира изключително върху Западна и Централна Европа, където ще инициира представителство в сегмента C (виж по-долу), като възможностите за развитие на бизнеса над текущите +/- 200,000 броя са значителни.
За сведение, резултатите от продажбите на MME през последните 4 години, изключвайки Русия, са следните:
Календарна 2003 Календарна 2004 Календарна 2005 Календарна 2006
190,244 195,789 210,537 208,696
(-2.4%) (+2.9%) (+7.5%) (- 0.9 %)
1. Иницииране на представителство в сегмента C
С пускането на чисто новата фамилия Lancer през фискалната 2007 година, Мицубиши Моторс ще проникне в сърцето на Европейския пазар и ще запълни значителна празнина в продуктовия си портфейл.
Една от няколкото производни, които станаха възможни благодарение на амбициозния "Глобален проект" на MMК – което бе успешно проверено с пускането на второ поколение Outlander – с новата фамилия Lancer (“Sports Sedan” и “Evolution” с четири врати, и "Sportback" с пет врати, които се предлагат с бензинови и дизелови двигатели, и с механични, и безстепенни, CVT, скоростни кутии, както и с други характерни функции) ще даде възможност на Мицубиши като марка да разшири драматично покритието на пазара с Европейските си продукти, а именно от +/- 30% на +/- 50%. Това без съмнение ще привлече нови клиенти към фирмата Мицубиши.
Със завладяващия си дизайн, с отривистото си и динамично управление, и с гордото си 45 годишно "Lancer" наследство, новият спортен седан Lancer Sports Sedan ще бъде първия член на предстоящата за пускане на пазара нова „фамилия” Lancer, която ще предложи много отличителни и привлекателни алтернативи на клиентите на по-разпространените коли.
Допълнителните инициативи за значително подобряване на бизнеса през фискалната 2007 година ще включат:
- Непрекъснато подсилване на мрежите от дилъри в Западна и Централна Европа, като например планираното по-нататъшно разширение базирано на 56-те дилърски центъра в Германия*, 15-те в Италия и 17-те във Франция**, всички от които са определени през последните 18 месеца.
- Нарастващ принос от продажбите на части и принадлежности, който се дължи на растежа и обновяването на автомобилния парк през последните години (от 2 милиона превозни средства през 1997 година до 3 милиона през 2007 година).
- По-солидни продажби на тези избрани пазари, за които MME е предала контрола на независими вносители (Дания, Испания, Швейцария и Швеция).
- Непрекъсната концентрация върху намаляване на фиксираните разходи и подобряване на ефективността на разноските за маркетинг.
- Към общият брой са добавени и 15 сервизни поста.
- 50 центъра за продажби през последните 2 години.
В коментара си за тези положителни резултати, Тим Тозер – Президент и Главен изпълнителен директор на Мицубиши Моторс Европа – каза: "За наше най-голямо задоволство, Европейските продажби на Мицубиши Моторс донесоха солидни приходи на MM за четвърта поредна година".
След което той добави: "След като прекара 2006 година в пълно обновление на линията си от автомобили със задвижване 4х4, с новата си „фамилия” Lancer фирмата Мицубиши вече се подготвя за стратегическо навлизане в сегмента C. Тази много вълнуваща линия от нови автомобили, поставена върху новата глобална платформа на Мицубиши , ще създаде възможност за прогресивен растеж в Западна и Централна Европа, в случай, че продуктовото покритие нарасне от 30% на 50%. MME сега изцяло ще концентрира доказаната си енергия към подготовка за разрастване на бизнеса чрез максимално разработване на тази възможност паралелно с вече предложените възможности, произтичащи от нашата напълно нова линия от автомобили със задвижване 4х4 (L200, Outlander, Pajero), от доказалата се „фамилия” Colt, както и от моделите Grandis".
Накрая Тим Тозер заключи: "Имайки предвид това, макар сега да се фокусираме върху развитите конкурентни пазари, аз съм сигурен, че Европейските продажби ще продължат да са източник на стабилен и устойчив приход за Мицубиши Моторс Корпорейшъни през фискалната 2007 година".
- Обменен курс базиран на: FY05 ¥ 138 / € - FY06 ¥ 152 / €.
По разчетни данни на ACEA / 23 държави членки на ЕС + 3 държави членки на ЕСТА (Европейска асоциация за свободна търговия) / пикапите като L200 не са включени.
Данни на MME / 37 държави / пикапите L200 са включени.
1: Латинска Америка + Среден Изток + Африка + Тайван + Китай + държавите от АСЮА (Асоциацията на страните от Югоизточна Азия) + Австралия (539,000 продажби), # 2: Европа + Русия (282,000 продажби), # 3: Япония (247,000 продажби), # 4: Северна Америка (164,000 продажби).
Забележка: “Pajero” е “Montero” в Испания и “Shogun” в Обединеното Кралство.
За контакти: Daniel Nacass / Генерален директор – Връзки с обществеността, Мицубиши Моторс Европа Б.В.
+ 31 6 10 92 38 42 или d.nacass@mitsubishi-motors-euro.com