14.01.2013 Изтегли PDF
Спечелването от i-MiEV на Mitsubishi – за втора поредна година – на купата за 2012 година на Международната автомобилна федерация (FIA) “Алтернативни енергии – категория iiiA” е поредното важно постижение в богатата на събития кариера на този автомобил, която започна в Европа само преди две години. Дойде време да се направи преглед на досегашните резултати и постижения.
Четирдесет години научноизследователска и развойна дейност в областта на електромобилите …
На базата на дългогодишната научноизследователска и развойна дейност на Mitsubishi в областта на електромобилите, започнала още през 1966 година, серийно произвежданият i-MiEV се превърна в реалност на пазара най-напред в Япония (юли 2009 г.), следвана от Европа (в началото на 2011), САЩ (декември 2011) и други пазари, като към момента (в края на ноември 2012 г.) са продадени общо 13,314 автомобила в цял свят (от които 4,431 в Европа – без да се вземат предвид електромобилите, доставени на PSA Peugeot Citroën), като този брой постоянно нараства, независимо от трудните икономически и пазарни условия.
Като носител на много награди и пионер в електромобилността в реалния живот, i-MiEV продължава да печели доверие, особено в страните, където опазването на околната среда е на високо ниво, например Норвегия (най-добре продаваният автомобил от A-сегмента за 2011 година, който продължава да заема втора позиция в края на третото тримесечие на 2012 година, въпреки появата на нови модели в този сегмент, включващ всякакви видове системи на задвижване) и Швейцария (на първо място на пазара на електромобили за 2011 година и отново за 2012 година, с 20% пазарен дял към края на октомври 2012 година) и др.
Норвежкият опит
Разглеждайки Норвегия като пример за страна, в която електромобилът е влязъл бързо в употреба, пазарните проучвания показват някои много интересни факти, които освен това доказват, че i-MiEV се използва като всеки друг малък автомобил:
- Средната възраст на водача е 40 години, с висше образование;
- Домакинството на собственика е 4-членно;
- В домакинството има повече от един автомобил;
- Автомобилът се използва ежедневно;
- Автомобилът се използва предимно за ежедневно пътуване до работното място;
-
Повечето клиенти са доволни от максималния пробег с едно зареждане (150 km, протокол “New European Driving Cycle “).
Лидер в класацията на Международната автомобилна федерация
Mitsubishi Motors с изключително желание пристъпи към тази възможност да тества и демонстрира в условията на състезания своите собствени нови технологични решения, приложени в създаването на този електромобил.
Започвайки като научно-технически проект през 2009 година на рали Монте Карло “des Energies Nouvelles at Electriques”, участието на електромобила на MMC в състезания продължава и до днес, като кулминацията (засега) е създаденият за състезателни цели автомобил i-MiEV Evolution – със същия двигател, задвижващи батерии и други основни компоненти като серийно произвеждания i-MiEV – и спечеленото през 2012 г. второ място (в клас електромобили) в планинската надпревара Пайкс Пийк в Колордо, САЩ.
По-популярната “One Motion” форма на серийно произвеждания i-MiEV с дължина 3,475 mm и 4 врати продължава своята собствена състезателна кариера, участвайки в надпреварата за купата “Алтернативни енергии” на Международната автомобилна федерация. След като спечели купата за производители на автомобили (категория IIIA) през 2011 година, Mitsubishi Motors отново спечели купата на федерацията през 2012 година с 48 точки, доказвайки в реални условия достойнствата на i-MiEV – практичност, лесно управление и надеждност.
С плъг-ин система
След 40 години технологично разработване на автомобил със 100% електрическо задвижване, 3 години разработване на i-MiEV и вече 3 години серийно производство на електромобили както за глобалните пазари (i-MiEV), така и за японския пазар (i-MiEV, Minicab MiEV), Mitsubishi Motors Corporation продължава да разгръща своята основна електромобилна стратегия.
Предстои появата на пазара на плъг-ин хибрида Outlander PHEV – един истински, пълногабаритен автомобил с дълъг пробег, в който са комбинирани няколко от най-силните страни на MMC: SUV + 4WD + електрическо задвижване ...