Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

CONCEPT GC-PHEV НА АВТОМОБИЛНОТО ИЗЛОЖЕНИЕ В ЖЕНЕВА 2014

Начало » Актуално » CONCEPT GC-PHEV НА АВТОМОБИЛНОТО ИЗЛОЖЕНИЕ В ЖЕНЕВА 2014

05.03.2014 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Concept GC-PHEV – Отворено пространство

Concept GC-PHEV, който ще бъде представен за първи път в Европа по време на автомобилното изложение в Женева 2014 г., отразява продължаващото почти седем десетилетия развитие на 4WD технологията на Mitsubishi в комбинация с иновативни решения, на базата на които е създаден изцяло новият и екологичен Outlander PHEV – една нова страница в историята на пълноразмерните SUV-ове.

SUV на границите на въображението

Concept GC-PHEV (от “Grand Cruiser”), представен за първи път през ноември 2013 г. на 43-то автомобилно изложение в Токио, е пълноразмерен SUV от следващо поколение с постоянно 4WD задвижване, оборудван с авангардна плъг-ин хибридна електрическа (PHEV) система на задвижване.

Следвайки дългогодишните традиции на Mitsubishi при създаването на 4WD автомобили, започнали през 1936 г. с PX33*, Concept GC-PHEV изразява съвременната визия на MMC за голям, издръжлив и мощен автомобил, осигуряващ максимално ниво на безопасност за пътниците при движение върху всякакъв вид терен (доколкото е разрешено), за работа или в свободното време, при минимално въздействие върху околната среда.

 

* PX33 е повратна точка както за Mitsubishi, така и за автомобилната индустгрия, тъй като това е първият японски лек автомобил с 4WD задвижване. Тогава са създадени четири експериментални “торпеда” от този модел.

Изваяни форми, солидна конструкция – Пълен контрол

Дизайнът на Concept GC-PHEV създава усещане за сигурност и приятна и гостоприемна атмосфера в интериора.

Екстериорът впечатлява с комбинацията от мускулест релеф и ефектни линии – тримерно изваян дизайн, базиран на монолитни форми. Предната част на автомобила е мощна, целеустремена и внушителна: с високо позиционирани дневни светлини – за максимално добра видимост, фарове на нивото на бронята, висока радиаторна решетка със застъпващи се ламели и голям преден долен протектор.

Голямата задна врата, преминаваща плавно в широката броня, добавя нотка свежест със своята функционалност, а долните остъклени зони подобряват видимостта назад.

В дизайна са включени и много елементи за повишаване на аеродинамиката, вкл. променящи позицията си ламели на радиаторната решетка, осигуряващи по-добро охлаждане на двигателя, а липсата на В-колони между страничните прозорци подсилва усещането за простор, комфорт и свобода за пътниците в Concept GC-PHEV.

Подобно на останалите два концептуални автомобила, представени от MMC на автомобилното изложение в Токио*, Concept GC-PHEV се отличава с нова визуална идентичност, която постепенно ще бъде приложена във всички нови кросоувъри и SUV-ве на Mitsubishi Motors през следващите години. Тази визуална идентичност, имаща за цел да подчертае присъщите на SUV функционалност и надеждна безопасност, е постигната с помощта на вертикални елементи (хромирани или акцентирани), интегрирани в предната част на автомобила, от двете страни на радиаторната решетка.

* Concept XR-PHEV и Concept AR са другите два модела, които също ще бъдат показани на автомобилното изложение в Женева 2014 г.

 

PHEV задвижване за всякакъв терен* Мощност

Плъг-ин хибридната електрическа система на Concept GC-PHEV осигурява очакваното от един пълноразмерен SUV мощно, стабилно и приятно возене, при минимално въздействие върху околната среда.

Прилагайки основните технологични решения на Outlander PHEV в един много по-голям, по-мощен и по-високопроходим пълноразмерен SUV, конструкторите на Concept GC-PHEV извеждат на още по-високо ниво плъг-ин хибридната електрическа система на задвижване.

В този модел PHEV системата се състои от 3.0-литров V6 MIVEC бензинов двигател с компресор, съединител, 8-степенна автоматична трансмисия, мощен електромотор и батерия с висок капацитет, монтирана под пода на задното багажно отделение за по-ефективно разпределение на теглото между предната и задната ос.

 

*когато е разрешено

 

 

Електромотор

 

Автоматична трансмисия

Двигател

 

 

Инвертор

Резервоар за гориво

Задвижваща батерия

 

 

 

 

 

 

 

 

В Outlander PHEV, например, тази нова PHEV система превключа автоматично между режим на електрическо задвижване (режим на чист електромобил) и хибриден режим, в зависимост от условията на шофиране, оставащия заряд в батерията и други фактори.

 

В Concept GC-PHEV инженерите на Mitsubishi Motors са усъвършенствли още повече тази PHEV система:

  • Интетегриране на 8-степенна автоматична скоростна кутия в PHEV системата. В режим на електрическо задвижване тази трансмисия дава възможност да се постигне максимална ефективност на електромотора при всякакви скорости на автомобила (доколкото са позволени). В хибридните режими тази скоростна кутия оползотворява оптимално генерираната от двигателя мощност, а когато е необходимо използва и електромотора с висока мощност за допълнителна тяга.
  • Използват се един електромотор, а не два (преден и заден, като в Outlander PHEV) – с цел понижаване на теглото и загубите от триене.

 

Системата PHEV осигурява необходимата моментна тяга и има достатъчен резерв на мощност, благодарение на което возенето е стабилно и приятно и Concept GC-PHEV може да се справя с лоши пътища и да тегли безпроблемно каравани или ремаркета. Освен това, тази система на задвижване се отличава с изключително бърза реакция и осигурява плавно ускорение при характерните за един луксозен автомобил ниски нива на шум.

Висококапацитетната PHEV батерия на Concept GC-PHEV може да се използва и като външен източник на захранване. В автомобила има 100V AC контакт с мощност до 1500 вата, който е идеален за захранване на електроуреди по време на къмпингуване или други занимания далеч от дома, както и за използване като аварийно захранване в домашни условия. Системата може да осигури, използвайки само батерията, достатъчно електроенергия за цял ден за едно средно домакинство, а при използване и на двигателя за зареждане на батерията – до 13 дни.

Система Super-All Wheel Control (S-AWC) - Задвижване

Авангардната интегрирана система за контрол на динамиката Super-All Wheel Control (S-AWC) на Mitsubishi Motors, използвана най-напред в Lancer Evolution и приложена по-късно и в Outlander PHEV, чиято основна функция е разпределянето на въртящия момент и на спирачното усилие между отделните колела, се предлага в оптимизиран вариант в Concept GC-PHEV, за да осигури прецизна и стабилна реакция на автомобила, отговаряща максимално на намеренията на шофьора.

 

ABS/ASC контролер

S-AWC контролер

 

Преден LSD диференциал с електронно управление

 

E-YAC

Централен LSD диференциал с електронно управление

Подтрансмисия
(за превключване между режими на високо/ниско предавателно число)

 

Заден диференциал

 

 

 

 

 

 

В този случай S-AWC е базирана на система за постоянно 4WD задвижване, вкл. заден диференциал + преден диференциал с ограничено приплъзване (LSD) с електронно управление + още един централен диференциал с ограничено приплъзване (LSD) с електронно управление + разположена отзад електрическа система за активен контрол на завъртането около вертикалната ос (E-AYC). Последната система използва генерираната от електромотора тяга за прецизно разпределяне на въртящия момент между отделните задни колела с цел стабилно поддържане на посоката на движение на автомобила. 

Освен това режимът на ниско предавателно число – предназначен за офроуд шофиране (където е позволено) – се активира с помощта на централно разположена подтрансмисия, изпълняваща функциите на разпределителна кутия.

В зависимост от пътните условия и избрания режим на задвижване, S-AWC (заедно със системата PHEV) помага на шофьора да следва избраната линия на движение в завоите и да шофира изключително ефективно в офроуд условия (където е разрешено).

“Свързан автомобил” – технология за свързване на автомобила с информационни мрежи
Concept GC-PHEV е оборудван със авангардните системи на Mitsubishi Motors от следващо поколение за свързване на автомобила с информационни мрежи.

Очаква се тази технология да повлияе съществено на времето, което прекарваме в автомобила. Тази система, свързана с информационната мрежа на автомобила, предоставя информация в реално време за статуса на автомобила и получава данни за трафика, пътните знаци и сигнализация, както и друга информация, която помага да се шофира по-икономично.

Системата изпълнява и функции, свързани с ранното откриване на неизправности и аварии, и по този начин помага на шофьора да потърси своевременно сервизна помощ. Има и функция “Предварителна информация за щети в случай на инцидент”, както и връзка японската мрежа за оказване на помощ и други служби за спешна помощ и осигуряване на безопасност.

Система “Добавена реалност” (AR) върху предното стъкло – Виждаме нещата предварително

Concept GC-PHEV е оборудван с иновативни интерфейсни системи, които позволяват да се използват максимално възможностите на технологията “свързан автомобил” – например предно стъкло с AR система (базирана на технологията “добавена реалност”) и голям сензорен екран “Tactical Table”, разположен на централно място в кабината.

AR системата, базирана на технологията “добавена реалност”, прожектира върху предното стъкло необходимата за шофьора информация, докато автомобилът се движи. Информацията, която се прожектира в зрителното поле на шофьора, му помага да се следи статуса на системите на автомобила без да отклонява погледа си от пътя. Прожектираната върху екрана информация включва: Указания за маршрута, базирани на връзка със Sat-Nav; разстояние до движещия се отпред автомобил (данни от системите за активна безопасност); и Предупреждение при отклоняване от пътната лента.

Върху предното стъкло с AR система се показват също така предупреждения за приближаващи откъм “сляпата зона” на кръстовищата автомобили или пешеходци.

Сензорен екран “Tactical Table” – получаване, въвеждане и споделяне на информация

Разположеният на централно място в кабината сензорен екран “Tactical Table” е ново техническо решение, базирано на технологията “свързан автомобил”, което разширява по съвсем нови и непознати начини възможностите за развлечение на пътуващите в автомобила.

Когато имате достъп до необходимата информация, няма опасност да попаднете в затворена улица – сензорният екран “Tactical Table” създава условия за нов стил на движение, при който шофьорите използват своите смартфони за получаване на информация, създаване на оригинални пътни карти и споделяне на тази информация с други автомобили, използващи същата комуникационна технология.

Технологи за активна безопасност – предпазване на пътуващите

В Concept GC-PHEV се използват електронни системи на MMC за активна безопасност от следващо поколение, функциониращи заедно със системи, базирани на технологията “свързан автомобил”, в резултат на което се повишава нивото на безопасност за автомобила и пътниците – с помощта на асистиращи системи, следящи “сляпата” зона и зоните пред автомобила.

Използваната в Concept GC-PHEV система включва:

- Подпомагащ адаптивен круиз контрол, с Асистент за следене на пътната лента, който предоставя точна информация за промяната на скоростта на движещите се отпред превозни средства по време на пътуване по магистрала или главен път, на базата на връзка между отделните автомобили или връзка между инфраструктурата и автомобилите, а освен това помага да се намали разходът на гориво и да се избегнат задръствания.

 

- Асистент за следене на пътната лента, който помага на шофьора да избегне опасно отклоняване от пътната лента поради умора или невнимание. Системата включва и асистент за разпознаване на пътните знаци с помощта на монтирана в автомобила камера, а освен това предизвиква автоматично ограничаване на скоростта в критични ситуации на пътя.

 

- Адаптивни фарове: с помощта на монтирана в автомобила камера се определя позицията на приближаващите отпред автомобили и пешеходци при включени дълги светлини и на базата на тази информация осветяването се променя така, че да се избегне заслепяването им.

 

Електронната система за активна безопасност помага на шофьора, като следи периферната зона около автомобила във всички посоки – с помощта на осем инфрачервени камери (две в горните краища на предното стъкло, по една върху А-колоните, по една зад прозорците на задните странични врати, и две в горните краища на задната врата). Системата обработва изображенията с висока разделителна способност и реагира своевременно и прецизно на всякакви опасности в близост до автомобила. Системата използва също така екран за нощно виждане (Night Eye Multi-around Monitor), който също помага на шофьора да реагира на приближаващи превозни средства и на всякакви препятствия около автомобила.

Електронната система за активна безопасност на Mitsubishi включва и следните функции:

  • Автоматично задействане на спирачките за предотвратяване на удар с пешеходци: Тази система, използваща радари и камери, реагира и предупреждава шофьора, когато има пешеходци пред движещия се нощем автомобил, както и в други ситуации с лоша видимост. Освен това системата автоматично активира спирачките, за да избегне удара или за да намали последствията от неизбежния удар.

 

  • Предупредителна система за “сляпата зона”: Тази система предупреждава шофьора и му помага да избегне удар с превозни средства, движещи се в “сляпата зона” зад автомобила. Системата реагира и в случаите, когато има превозни средства или други препятствия зад автомобила при движение на заден ход, например по време на паркиране или излизане от гараж.

 

  • Помощна система за безопасност по време на шофиране (DSSS): Тази система, препоръчвана от националната полиция на Япония, повишава нивото на безопасност, като поддържа връзка с автомобили и комуникационни обекти на пътната инфраструктура и информира шофьора за пътните знаци пред автомобила. Освен това, системата предупреждава шофьора да намали скоростта при наличие на пешеходци, автомобили и велосипедисти на кръстовищата, към които се приближава.

 

  • Защита срещу неволно потегляне: Когато монтираната отпред камера разпознае препятствия непосредствено пред автомобила, сензорите реагират в случай на погрешно използване на педала за газта вместо спирачния педал и системата автоматично ограничава генерираната от двигателя мощност, за да не позволи на автомобила да се движи напред. Тази система също така предупреждава шофьора да бъде по-внимателен.

 

  • Система, следяща поведението на шофьора: Използва монтирана пред шофьора инфрачервена камера, както и сензори в кормилната уредба и в седалката, с помощта на които следи мигането на очите и промяната на позицията на тялото и на базата на тази информация преценява дали шофьорът е достатъчно внимателен. Ако системата установи отклонения от обичайното поведение на шофьора, например лъкатушене на автомобила, тя веднага предупреждава шофьора и го подканя да направи почивка. Системата предупреждава шофьора и в случаите, когато установи понижаване на вниманието или отклоняване на погледа от пътя пред автомобила.

***

Основни спецификации

 

 

Размери Д x Ш x В:

4930 / 1940 / 1980mm

Пътници:

4

Хибридна горивна ефективност:

> 15.0 (съгласно японския изпитателен цикъл JC08)

Плъг-ин пробег:

> 40 km

Двигател

Тип:

3.0-литров V6 MIVEC двигател с компресор

Макс. мощност (нетна):

 250 kW

Използвано гориво:

Бензин


Електромотор

Макс. мощност:

70 kW

Батерия

 

Капацитет:

 

12 kWh

Система на задвижване:

Постоянно 4WD

Трансмисия

8-степенна автоматична

       

 

 

 

 

Mitsubishi motors global showroom