05.03.2014 Изтегли PDF
Concept XR-PHEV – Пъргавият автомобил
Concept XR-PHEV, който ще бъде показан за първи път в Европа по време на автомобилното изложение в Женева 2014 г., ще пренесе плъг-ин хибридната електромобилна технология в сърцето на европейския пазар – с помощта на интелигентната комбинация от технологично съвършенство, екологичност, пъргавина и ефектен дизайн тип “купе”.
Развитието на PHEV – Устремени напред
Concept XR-PHEV (от “X (Cross) over Runner”), който бе показан за първи път през ноември 2013 г. на 43-то автомобилно изложение в Токио, е кросоувър от следващо поколение от C-сегмента, използващ плъг-ин хибридната електрическа система на задвижване (PHEV) на Mitsubishi Motors във вариант с нова конфигурация с предно задвижване, в комбинация с присъщата на SUV-овете функционалност и спортен дизайн тип “купе” – впечатляващ пример за удоволствие от шофирането на един екологичен автомобил.
Екстериор тип “купе” – Атлетичен
Външният вид на Concept XR-PHEV наподобява лекоатлет, което е било основната цел при разработването на екстериорният дизайн. Скосените напред линии и устременият напред силует отразяват динамичната енергия на спринтьора в приведена поза в момента на оттласкване от стартовите блокчета. Мускулестият и стегнат релеф на арките над колелата е в хармония с широките гуми, а леко издигнатата скосена задна част, в комбинация с високия пътен просвет, загатва по интригуващ начин за динамиката и универсалната мобилност на този автомобил.
Оформлението на предната част на автомобила, насочващо вниманието към логото с трите диаманта на Mitsubishi, отразява мощната динамика и функционалност на този SUV и неговото впечатляващо присъствие на пътя. Рамката на предната решетка започва още от зоната под адаптивните фарове и подсилва по гъвкав начин динамичното излъчване на автомобила.
Concept XR-PHEV използва интегрирани в покрива соларни панели, с помощта на които се зарежда батерията за спомагателното оборудване, а спойлерът в задната част на покрива променя своя ъгъл според условията на шофиране.Подобно на останалите два концептуални автомобила, представени от MMC на автомобилното изложение в Токио*, Concept XR-PHEV се отличава с нова визуална идентичност, която постепенно ще бъде приложена във всички нови кросоувъри и SUV-ве на Mitsubishi Motors през следващите години. Тази визуална идентичност, имаща за цел да подчертае присъщите на SUV функционалност и надеждна безопасност, е постигната с помощта на вертикални елементи (хромирани или акцентирани), интегрирани в предната част на автомобила, от двете страни на радиаторната решетка.
*Concept GC-PHEV и Concept AR са другите два модела, които също ще бъдат показани на автомобилното изложение в Женева 2014 г.
Стимулиращ интериор – Фокусиран
Интериорът на Concept XR-PHEV е с дизайн, който е ориентиран към шофьора и стимулира желанието за спортно шофиране.
Пилотската седалка осигурява добра опора на тялото и създава условия за точни и стабилни действия по време на шофиране. Тапицерията е с червен цвят в комбинация с акцентиращи цветове, съответстващи на останалото интериорно и екстериорно оборудване, което превръща седалката в уникално “директорско кресло”, отличаващо се от останалите седалки в автомобила.
Скоростомерът, тахометърът и другите прибори и индикатори са оформени и позиционирани така, че да позволят на шофьора да следи бързо и лесно промените без да отклонява вниманието си от управлението на автомобила.
PHEV система с предно задвижване – C-сегмент
Concept XR-PHEV използва лека и високоефективна PHEV система с предно задвижване, заимствана от доказалата своите качества задвижваща система на Outlander PHEV.
В тази нова конфигурация PHEV системата на задвижване на Mitsubishi Motors се състои от 1.1-литров редови 3-цилиндров бензинов MIVEC двигател с турбокомпресор; един разположен отпред (а не два като в Outlander PHEV) лек, компактен и високоефективен електромотор с конвертор с високо усилванe отпред и високоефективна батерия под пода. Усилващият конвертор повишава мощността и ефективността на електродвигателя и генератора.
Двигател |
Предавателна кутия |
|
Инвертор |
|
|
Електромотор/генератор |
Задвижваща батерия |
Резервоар за гориво |
Изборът на PHEV конфигурация с предно задвижване без електромотор на задната ос позволява да се намали теглото и да се понижат загубите от триене, което от своя страна води до икономия на гориво и електроенергия – фактори, които са много важни за клиентите на по-достъпните малки автомобили от C-сегмента, напр. дългия 4.37 метра Concept XR-PHEV.
Подразбиращият се режим на задвижване е EV, т.е. чист електромобил, но в зависимост от условията на шофиране и оставащия заряд в батерията, Concept XR PHEV автоматично избира и другите два режима на задвижване – последователен хибриден режим или паралелен хибриден режим, подобно на Outlander PHEV.Освен това, 100-процентовото електрическо (EV) задвижване може да се използва в режим на Зареждане на батерията или Икономичен режим на батерията.
В Concept XR-PHEV има и 100V AC контакти с мощност до 1500 вата. Системата може да осигури, използвайки само батерията, достатъчно електроенергия за домашните електроуреди в продължение на цял ден, а при използване и на двигателя за зареждане на батерията – до 10 дни.
Техологии, свързани с активната безопасност – Предпазване на пътуващите
Удоволствието от шофирането на Concept XR-PHEV се дължи на постигнатите от конструкторите стабилна динамика и пъргавина на автомобила.
Това включва и високите нива на безопасност, които дава увереност на шофьора, напр. електронната система на MMC за активна безопасност, помагаща да се избегнат инциденти и удари, както и авангардната технология “свързан автомобил”, използваща информационни и комуникационни системи в автомобилите.
Тези две системи функционират заедно, за да открият опасните ситуации и да предупредят шофьора за тях, както и за да активират бързо и точно съответните функции за безопасност. Техните основни функции включват:
- Система за автоматично задействане на спирачките за предотвратяване на удар с пешеходци
- Предупредителна система за наличие на автомобил в “сляпата зона” *
- Помощна система за безопасност по време на шофиране (DSSS)**
- Автоматични дълги светлини
- Защита срещу неволно потегляне на автомобила***
- Задействане на спирачките с цел ограничаване на последствията при челен удар (FCM)
- Предупреждение при отклоняване от пътната лента (LDW)
- Адаптивен круиз контрол (ACC)
* Тази система предупреждава шофьора за приближаващи отзад автомобили и така помага да се избегнат инциденти. Системата реагира и предупреждава шофьора и в случаите, когато има превозни средства или други препятствия зад автомобила при движение на заден ход, например по време на паркиране или излизане от гараж.
** Тази система, препоръчвана от националната полиция на Япония, повишава нивото на безопасност, като поддържа връзка с автомобили и комуникационни обекти на пътната инфраструктура и информира шофьора за пътните знаци пред автомобила. Освен това, системата предупреждава шофьора да намали скоростта при наличие на пешеходци, автомобили и велосипедисти на кръстовищата, към които се приближава.
*** Когато монтираната отпред камера разпознае препятствия непосредствено пред автомобила, сензорите реагират в случай на погрешно използване на педала за газта вместо спирачния педал и системата автоматично ограничава генерираната от двигателя мощност, за да не позволи на автомобила да се движи напред. Тази система също така предупреждава шофьора да бъде по-внимателен.
Основни спецификации
Размери Д x Ш x В: |
4370 / 1870 / 1570mm |
||
Пътници: |
4 |
||
Хибридна горивна ефективност |
> 28km./l |
||
Плъг-ин пробег |
> 85 km. |
||
Двигател |
Тип: |
1.1-литров редови 3-цилиндров MIVEC двигател с директно впръскване на горивото и турбокомпресор |
|
Макс. мощност (нетна): |
100 kW |
||
Използвано гориво: |
Бензин |
||
Електромотор |
Макс. Мощност: |
120 kW |
|
Батерия |
Капацитет: |
14.0kWh |
|
Система на задвижване: |
2WD |
||
Трансмисия |
Предно задвижване |
||