30.01.2014 Изтегли PDF
В резултат на активната дейност на дистрибуторите в отделните страни, постепенното обновяване на предлаганите модели и навлизането с Outlander PHEV в обещаващия пазар на плъг-ин хибридните електромобили, през 2013 година Mitsubishi Motors Europe (MME) постигна 10% увеличение на продажбите в 34 страни.
Продажбите вече надхвърлят 100 000 автомобила
Увеличавайки общия брой на продадените автомобили от 96 933* през календарната 2012 година на 106 712* през календарната 2013 година, MME бележи отново растеж за първи път от две години насам, надхвърляйки прага от 100 000 продадени автомобила. Този резултат се потвърждава и от данните на ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили), които посочват растеж от 4.9%, определен на базата на по-строг подход (данни само за ЕС и ЕFTA, без пикапи като L200).
Положителни са и резултатите за отделните страни, където европейските дистрибутори на Mitsubishi Motors в много случаи се представят значително по-добре от конкурентите, особено във Великобритания (+ 32% / средно ниво за пазара**: + 10.8%), Израел (+ 151% / средно ниво за пазара***: +4%), Турция (+ 29% / средно ниво за пазара****: + 8.7%) и Норвегия (+ 15% / средно ниво за пазара**: + 3%), както и в Швейцария (- 1% / средно ниво за пазара**: - 6.2%), Франция ( - / средно ниво за пазара**: - 5.7%) и Португалия (+ 16% / средно ниво за пазара**: + 11.1%).
Пазарен дебют на PHEV – първи етап
Интересен е примерът с Холандия (+ 234% / средно ниво за пазара*: - 17%), тъй като продажбите там са повлияни в голяма степен от успеха на Outlander PHEV (8 009 продадени автомобила от общо 12 279 автомобила) и приложената схема с данъчни облекчения за екологичните технологии, например за нискоемисионните автомобили.
Въвеждането на Outlander PHEV на пазарите и в други страни в региона след януари се очаква да доведе до затвърждаване на тази тенденция и през календарната 2014 година, успоредно с постоянното увеличаване на продажбите в цяла Европа, подобно на успеха на тези автомобили на холандския пазар.
*34 страни / вкл. L200
**Източник: ACEA – без. пикапи като L200
** Източник: Israeli vehicle importers association.
**** Източник: ODD (Асоциация на дистрибуторите на автомобили)
Данните за десетте най-големи пазара на MME за 2013 година са следните:
1 – Германия: 21,910 автомобила (- 9% / средно за пазара*: - 4.2%)
2 – Великобритания: 14,966 автомобила (+ 32% / средно за пазара*: + 10.8%)
3 – Холандия: 12,279 автомобила (+ 234% / средно за пазара*: - 17%)
4 – Израел: 6,325 автомобила (+ 151% / средно за пазара**: +4%)
5 – Норвегия: 6,283 автомобила (+ 15% / средно за пазара*: + 3%)
6 – Франция: 5,270 автомобила ( - / средно за пазара*: - 5.7%)
7 – Турция: 5,121 автомобила (+ 29% / средно за пазара***: + 8.7%)
8 – Швейцария: 4,478 автомобила (- 1% / средно за пазара*: - 6.2%)
9 – Испания: 4,060 автомобила (- 8% / средно за пазара*: + 3.3%)
10 – Белгия и Люксембург: 3,839 автомобила (+ 1% / средно за пазара*: - 0.1%)
* Източник: ACEA – без пикапи като L200
** Източник: Israeli vehicle importers association.
**** Източник: ODD (Асоциация на дистрибуторите на автомобили)
Нова продуктова гама
Наред с пазарния успех на Outlander PHEV в рамките на продуктовата линия на New Outlander (като в Швеция поръчките вече надхвърлиха 1000), промени се забелязват и в пазарния профил в Европа и за останалите модели на Mitsubishi Motors.
Следвайки средносрочните цели на бизнес плана “New Stage 2016” на Mitsubishi Motors Corporation, в който се отделя специално внимание на нискоемисионните малки автомобили и на ефективните кросоувъри (SUV и пикапи), MME постигна добър баланс на продажбите през календарната 2013 година:
- Малки автомобили*: 23,536 автомобила
- ASX: 27,693 автомобила
- New Outlander: 27,121 автомобила
- Мощни автомобили**: 21,628 автомобила
*изчерпване на Colt + увеличение на продажбите на Space Star / Mirage
** 16,495 L200 + 5,133 Pajeros / Monteros / Shoguns
… Балансирана е картината и за петте най-продавани модела :
1 – ASX: 27,693 автомобила
2 – New Outlander: 27,121 автомобила (вкл. 8,197 PHEV)
3 – L200: 16,495 автомобила
4 – Space Star/Mirage: 16,041 автомобила (появили се през първото тримесечие на 2013 г. – засега се предлагат само в 24 от 34 страни)
5 – Colt: 7,495 автомобила (производството е прекратено през декември 2012 г.)
40 години, рентабилност и растеж на компанията…
През изключително важната 2014 година (40 години присъствие на пазара + реализиране отново на печалба за фискалната 2013 година в региона), Mitsubishi Motors ще продължи да засилва своите позиции в Европа, например чрез:
- Нова организация на дейността в Германия и Испания,
- Продажба на Outlander PHEV във всички страни в Европа,
- По-широка дистрибуция на Space Star/Mirage и целенасочен лаунч за Attrage (Израел),
- Усъвършенстване и на останалите модели,...
... Освен това, в периода след календарната 2015 година се очакват и други важни новини, свързани с предлаганите продукти, с цел поддържане на растежа на продажбите и рентабилността на компанията и подобряване на имиджа на Mitsubishi Motors в Европа.
***