Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

MITSUBISHI MOTORS EUROPE – ДАННИ ЗА ПРОДАЖБИТЕ ЗА 2013 г. 106,712 автомобила* (+ 10%) С поглед напред...

Начало » Актуално » MITSUBISHI MOTORS EUROPE – ДАННИ ЗА ПРОДАЖБИТЕ ЗА 2013 г. 106,712 автомобила* (+ 10%) С поглед напред...

30.01.2014 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

В резултат на активната дейност на дистрибуторите в отделните страни, постепенното обновяване на предлаганите модели и навлизането с Outlander PHEV в обещаващия пазар на плъг-ин хибридните електромобили, през 2013 година Mitsubishi Motors Europe (MME) постигна 10% увеличение на продажбите в 34 страни.

Продажбите вече надхвърлят 100 000 автомобила

Увеличавайки общия брой на продадените автомобили от 96 933* през календарната 2012 година на 106 712* през календарната 2013 година, MME бележи отново растеж за първи път от две години насам, надхвърляйки прага от 100 000 продадени автомобила. Този резултат се потвърждава и от данните на ACEA (Европейската асоциация на производителите на автомобили), които посочват растеж от 4.9%, определен на базата на по-строг подход (данни само за ЕС и ЕFTA, без пикапи като L200).

 

Положителни са и резултатите за отделните страни, където европейските дистрибутори на Mitsubishi Motors в много случаи се представят значително по-добре от конкурентите, особено във Великобритания (+ 32% / средно ниво за пазара**: + 10.8%), Израел (+ 151% / средно ниво за пазара***: +4%), Турция (+ 29% / средно ниво за пазара****: + 8.7%) и Норвегия (+ 15% / средно ниво за пазара**: + 3%), както и в Швейцария (- 1% / средно ниво за пазара**: - 6.2%), Франция ( - / средно ниво за пазара**: - 5.7%) и Португалия (+ 16% / средно ниво за пазара**: + 11.1%).

Пазарен дебют на PHEV – първи етап

Интересен е примерът с Холандия (+ 234% / средно ниво за пазара*: - 17%), тъй като продажбите там са повлияни в голяма степен от успеха на Outlander PHEV (8 009 продадени автомобила от общо 12 279 автомобила) и приложената схема с данъчни облекчения за екологичните технологии, например за нискоемисионните автомобили.

Въвеждането на Outlander PHEV на пазарите и в други страни в региона след януари се очаква да доведе до затвърждаване на тази тенденция и през календарната 2014 година, успоредно с постоянното увеличаване на продажбите в цяла Европа, подобно на успеха на тези автомобили на холандския пазар.

*34 страни / вкл. L200

**Източник: ACEA – без. пикапи като L200

** Източник: Israeli vehicle importers association.

**** Източник: ODD (Асоциация на дистрибуторите на автомобили)

Данните за десетте най-големи пазара на MME за 2013 година са следните:

1 – Германия:                          21,910 автомобила (- 9% / средно за пазара*: - 4.2%)

2 – Великобритания:             14,966 автомобила (+ 32% / средно за пазара*: + 10.8%)

3 – Холандия:                          12,279 автомобила (+ 234% / средно за пазара*: - 17%)

4 – Израел:                              6,325 автомобила (+ 151% / средно за пазара**: +4%)

5 – Норвегия:                           6,283 автомобила (+ 15% / средно за пазара*: + 3%)

6 – Франция:                            5,270 автомобила ( - / средно за пазара*: - 5.7%)

7 – Турция:                                5,121 автомобила (+ 29% / средно за пазара***: + 8.7%)

8 – Швейцария:                        4,478 автомобила (- 1% / средно за пазара*: - 6.2%)

9 – Испания:                             4,060 автомобила (- 8% / средно за пазара*: + 3.3%)

10 – Белгия и Люксембург:     3,839 автомобила (+ 1% / средно за пазара*: - 0.1%)

 

* Източник: ACEA – без пикапи като L200

** Източник: Israeli vehicle importers association.

**** Източник: ODD (Асоциация на дистрибуторите на автомобили)

 

Нова продуктова гама

Наред с пазарния успех на Outlander PHEV  в рамките на продуктовата линия на New Outlander (като в Швеция поръчките вече надхвърлиха 1000), промени се забелязват и в пазарния профил в Европа и за останалите модели на Mitsubishi Motors.

 

Следвайки средносрочните цели на бизнес плана “New Stage 2016” на Mitsubishi Motors Corporation, в който се отделя специално внимание на нискоемисионните малки автомобили и на ефективните кросоувъри (SUV и пикапи), MME постигна добър баланс на продажбите през календарната 2013 година:

  • Малки автомобили*:   23,536 автомобила
  • ASX:                            27,693 автомобила
  • New Outlander:             27,121 автомобила     
  • Мощни автомобили**: 21,628 автомобила                                                                

 

*изчерпване на Colt + увеличение на продажбите на Space Star / Mirage

** 16,495 L200 + 5,133 Pajeros / Monteros / Shoguns

 

… Балансирана е картината и за петте най-продавани модела :

1 – ASX:                                    27,693 автомобила

2 – New Outlander:                 27,121 автомобила (вкл. 8,197 PHEV)

3 – L200:                                  16,495 автомобила

4 – Space Star/Mirage:            16,041 автомобила (появили се през първото тримесечие на 2013 г. – засега се предлагат само в 24 от 34 страни)

5 – Colt:                                   7,495 автомобила (производството е прекратено през декември 2012 г.)

 

40 години, рентабилност и растеж на компанията…

През изключително важната 2014 година (40 години присъствие на пазара + реализиране отново на печалба за фискалната 2013 година в региона), Mitsubishi Motors ще продължи да засилва своите позиции в Европа, например чрез:

-       Нова организация на дейността в Германия и Испания,

-       Продажба на Outlander PHEV във всички страни в Европа,

-       По-широка дистрибуция на Space Star/Mirage и целенасочен лаунч за Attrage (Израел),

-       Усъвършенстване и на останалите модели,...

... Освен това, в периода след календарната 2015 година се очакват и други важни новини, свързани с предлаганите продукти, с цел поддържане на растежа на продажбите и рентабилността на компанията и подобряване на имиджа на Mitsubishi Motors в Европа.

 

 

 

 

***

 

Mitsubishi motors global showroom