26.02.2015 Изтегли PDF
На 85-тото Международно автомобилно изложение в Женева*3 Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ще осъществи глобалната премиера на MITSUBISHI Concept XR-PHEV II*1, както и европейската премиера на пикапа L200*2. MITSUBISHI Concept XR-PHEV II е малък SUV, задвижван от нова Plug-in хибридна електромобилна система (PHEV). Изцяло новият L200 следва да се появи на европейския пазар през следващото лято.
*1: XR означава X (кросоувър) Runner. Един стилен кросоувър, който се справя пъргаво и безпроблемно с пътищата в малки и големи градове.
*2: Triton или Strada в някои страни.
*3: За повече информация, посетете http://www.salon-auto.ch/site_provisoire/index_en.php (на английски език)
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II, който е базиран на концепция за малък SUV, се очаква да бъде вторият PHEV автомобил на MMC след пуснатия на пазара през януари 2014 г. Outlander PHEV. Новата PHEV система, използвана в MITSUBISHI Concept XR-PHEV II, представлява лека, компактна и високоефективна система с предно задвижване и разположен отпред двигател, която е идеална за кросоувър в градски условия. Очаква се емисиите на CO2 с тази система за задвижване да паднат под 40 г/км – едно от най-ниските нива за всички PHEV, без това да е за сметка на пъргавото и стабилно поведение на автомобила, благодарение на бързореагиращия задвижващ електромотор с мощност 163 к.с. Концептуалният модел показва специалното внимание, което MMC отделя на електромобилите в подхода на компанията към екологичните технологии. В потвърждение на това, в момента MMC разработва PHEV системи, който са оптимизирани за всеки отделен модел от продуктовата гама, с цел те да бъдат представени в близкото бъдеще.
L200 е европейският вариант на изцяло новия пикап Triton/Strada, който се появи на тайландския пазар през ноември миналата година. Независимо от подобренията във функционалността и надеждността, съобразени с предназначението на този автомобил, а именно да се използва за работа, той е проектиран като един “съвършен SUT (Sport Utility Truck)”, осигуряващ интериорно пространство с удобства като на лек автомобил. В дизеловата версия на L200 се използва 2.4-литров дизелов двигател MIVEC с турбокомпресор, който отговаря на изискванията на европейските закони по отношение на вредните емисии. Освен това, емисиите на CO2, генерирани от този двигател, са само 169 г/км – ниво, което е сред най-ниските в този клас, вземайки предвид високата мощност на агрегата – 181 к.с. (High Power модел). Моделите със задвижване на четирите колела използват силовото предаване Super Select 4WD-II на Pajero*4 с четири избираеми режима на шофиране, благодарение на които шофьорът се радва на отлично сцепление при всякакви условия на пътя и впечатляващо поведение на автомобила върху всякакъв терен. Изцяло новите пикапи Triton/L200 ще се появят последователно на световните пазари, като предварителните планове са за доставка до 150 страни.
*4: Montero или Shogun в някои страни.
1. MITSUBISHI Concept XR-PHEV II
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II е градски кросоувър, задвижван от лека, компактна и високоефективна PHEV система с разположен отпред двигател / предно задвижване – за постигане на високи екологични резултати и отлично поведение на пътя.
(1) Екстериор
Новият XR-PHEV II излъчва изпълненa с жизненост динамика със стегнат, мускулест силует и екстериорно оформление с характерна акцентираща линия, която се вписва ефектно в страничните панели и се влива в изпъкналите задни калници.
Предницата се отличава с мотив, който е наследен от Pajero. Предната част на XR-PHEV II е с нова щитовидна форма, осигуряваща защита както на пътниците, така и на автомобила – дизайн, произтичащ от традиционните уникални “защитни” форми на Pajero, със специфичен наклон на бронята и долните предни протектори в посока назад и нагоре.
Освен това, този дизайнерски мотив от предната част се повтаря и отзад, където високо разположените задни светлини могат са бъдат забелязани много по-лесно.
(2) Интериор
Интериорът, отличаващ се с алуминиеви лайстни около централната конзола, които се отклоняват настрани и обграждат основата на минималистичния хоризонтален инструментален панел, излъчва сила и твърдост. Изпъкналите контрастни линии са позиционирани на фона на зони с черни и сребристи нюанси.
Кокпитът е оформен така, че да улесни поддържането на внимание по време на шофиране – чрез удобно конфигуриране и концентриране на органите за управление върху централната конзола и волана.
(3) PHEV система
Новата PHEV система е предназначена да се използва в модели с разположен отпред двигател / предно задвижване и се състои от MIVEC двигател, нов електромотор/генератор и нов блок на задвижването, като всички компоненти са монтирани в предната част на автомобила. Новият блок на задвижването включва в себе си компактен и високоефективен инвертор и система с променливо напрежение за постигане на висока мощност и въртящ момент. Емисиите на CO2 достигат нива под 40 г/км по време на движение – един от най-добрите резултати в екологично отношение за всички PHEV. PHEV системата е проектирана така, че да работи предимно в режим на изцяло електрическо задвижване, при който електромоторът работи като генератор или развива допълнителна задвижваща мощност, когато е необходимо. В зависимост от условията на шофиране и оставащия заряд в батерията, системата автоматично превключва между трите режима: изцяло електрически, последователен хибриден и паралелен хибриден. Шофьорът има възможност по всяко време да използва изцяло електрическо задвижване – за тази цел е необходимо да избере режим Battery Save или Battery Charge. Системата дава възможност за мощно и спортно шофиране, но в същото време возенето е плавно и още по-приятно заради изключително тихия интериор и липсата на характерния за трансмисиите прекъсвания при преноса на енергия.
●Основни спецификации
L x W x H |
4,490 мм × 1,890 мм × 1,620 мм |
Междуосие |
2,670 мм |
Седалки |
4 |
Капацитет на батерията |
12 кВтч |
Мощност на електромотора |
120 кВт (163 к.с.) |
Задвижване |
2WD |
Емисии на CO2 |
Под 40 г/км |
2. Smartphone Link Display Audio
Първата система Smartphone Link Display Audio на Mitsubishi Motors, поддържаща Android Auto и Apple CarPlay, ще има световен дебют на Международното автомобилно изложение Женева 2015.
Smartphone Link Display Audio улеснява значително потребителя, като му позволява да свърже своя смартфон с тази система.
Android Auto*5 е проектиран така, че да повиши нивото на безопасност. Със своя прост и интуитивен интерфейс, интегрирани във волана бутони и ефективни гласови функции, тази система помага на шофьора да не отклонява вниманието си от пътя.
Apple CarPlay*6 – по-интелигентният и безопасен начин за използване на iPhone* в автомобила, позволява на шофьорите да използват по-лесен и интуитивен начин за провеждане на телефонни разговори, използване на пътни карти, слушане на музика и достъп до съобщения, само с натискане на бутон или с гласови команди след активиране на Siri със съответния бутон върху волана.
Системата Smartphone Link Display Audio ще бъде представена на специалния щанд на MMC на Международно автомобилно изложение Женева 2015.
*5: Android и Android Auto са търговски марки на Google, Inc. в САЩ и други страни.
*6: Apple, CarPlay, iPhone и Siri са търговски марки на Apple Inc., регистрирани в САЩ и други страни.
3. Изцяло нов L200
Независимо от подобренията във функционалността и надеждността, съобразени с предназначението на този автомобил, а именно да се използва за работа, той е проектиран като един “съвършен SUT (Sport Utility Truck)”, осигуряващ интериорно пространство с удобства като на лек автомобил.
(1) Екстериор
Мощните, стегнати и мускулести повърхности и дръзките контури на изцяло новия L200 излъчват динамика и пораждат асоциации с външния вид на добре трениран атлет. Дизайнът е запазил отличителната “J” линия, която разделя кабината от товарното отделение и подсилва привлекателността на просторната кабина, а елегантният преход към товарното отделение създава усещане за висококачествена изработка.
(2) Интериор
Изцяло новият L200 се отличава с комфортно интериорно пространство, оформлението на което изглежда спортно, но същевременно е израз на високо качество и стабилно ниво на безопасност. За това допринасят различни елементи, напр. спортната цветова схема на кокпита, обхващаща арматурното табло и страничните панели, както и меките на допир повърхности.
(3) Двигател и трансмисия
Автомобилът се задвижва от 2.4-литров MIVEC дизелов двигател с турбокомпресор на MMC, отговарящ на строгите екологични изисквания на ЕС, и е оборудван със системата Auto Stop & Go на MMC. Емисиите на CO2, генерирани от този двигател, са само 169 г/км (при моделите с 6-степенна механична трансмисия) – ниво, което е сред най-ниските в този клас. Освен това, двигателят използва турбокомпресор с променлива геометрия, което позволява да се променя ефективното съотношение на дължината към ширината на подвижните елементи на турбината при промяна на условията – за генериране на висок въртящ момент още при ниски обороти на двигателя и плавно ускоряване и практически незабавна реакция в целия диапазон до най-високите обороти. Благодарение на този двигател, L200 работи мощно и стабилно, дори и при превозване на максимален товар. Предложенията за трансмисии са две: нова 6-степенна механична трансмисия и разработената от MMC 5-степенна с режим “Sport” и пера за ръчно превключване на предавките от волана.
(4) Шаси
L200 използва същата система на задвижване Super Select 4WD-II като универсалния SUV Pajero. Системата 4WD осигурява отлична мобилност върху всякакви терени, благодарение на своите четири режима на работа, включително 2WD за максимална икономия на гориво и три 4WD режима за различни условия на пътната повърхност.
(5) Комфорт
Нивата на шум в кабината са намалени до минимум чрез стратегическа замяна на шумопоглъщащите и вибропоглъщащите материали, включително и за най-нискочестотните трептения, и чрез повишаване на твърдостта на каросерията. Окачването е оптимизирано за постигане на комфортно возене. При новия L200 радиусът на завиване също е 5.9 м, като при предишния модел – един от най-малките в този клас автомобили, а благодарение на по-малкото предавателно съотношение на кормилната уредба воланът е по-динамичен и улеснява шофирането.
(6) Безопасност
За да се осигури по-високо ниво на безопасност за пътниците при инцидент, новият L200 е оборудван с разработената от MMC подсилена и обезопасена срещу удар каросерия RISE и седем SRS въздушни възглавници. Използват се и системи за активна безопасност, напр. Trailer Stability Assist (TSA) за стабилизиране на прикачено ремарке при напречен вятър и други неблагоприятни условия, както и Lane Departure Warning (LDW) за предупреждаване на шофьора при опасно отклоняване на автомобила от избраната пътна лента.
●L200: Основни спецификации
L x W x H |
5285 мм x 1815 мм x 1780 мм |
Междуосие |
3000 мм |
Седалки |
5 |
Агрегат |
2.4L MIVEC дизелов двигател с турбокомпресор |
Система на задвижване |
Super Select 4WD-II |
Емисии на CO2 |
169 г/км (6MT) / 189 г/км (5AT) |
Мощност |
154 к.с. (Low Power), 181 к.с. (High Power) |
Въртящ момент |
380 Нм (Low Power), 430 Нм (High Power) |
4.Представените от MMC автомобили на автомобилното изложение в Женева
Модел |
Брой дни на представяне |
Коментар |
|
Дни за пресата |
Дни за посещения |
||
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II |
1 |
1 |
Концептуален модел. Световен дебют. |
L200 (Double Cab) |
1 |
1 |
Наричан Triton или Strada в някои страни. Европейски дебют. |
L200 (Double Cab) |
1 |
- |
Напълно комплектована версия. |
Outlander PHEV |
1 |
1 |
|
Outlander PHEV |
1 |
1 |
Състезателен автомобил от “2014 Australasian Safari” |
i-MiEV |
1 |
1 |
|
Space Star |
- |
1 |
Mirage в някои региони. |
Attrage |
- |
1 |
|
Pajero |
- |
1 |
Montero или Shogun в някои страни. |
ASX |
- |
1 |
RVR или Outlander Sport в някои страни. |
Outlander |
- |
1 |
|
Lancer Sportback |
- |
1 |
Galant Fortis Sportback в Япония. |
Общо |
6 |
11 |
|
***