05.03.2015 Изтегли PDF
Следващият PHEV
Concept XR-PHEV II, чиято световна премиера е на 85-тото Международно автомобилно изложение в Женева, е изпитателен вариант на малък SUV, който се очаква да стане вторият плъг-ин хибриден електромобил (“PHEV”) на Mitsubishi Motors Corporation’s (MMC) след Outlander PHEV, присъстващ на пазара в Европа от края на 2013 г.
MMC усилено разработва своите авангардни технологии от следващо поколение, подчинени на ключовите принципи на @earth TECHNOLOGY: отговорно отношение към околната среда, удоволствие от шофирането, здравина и безопасност.
В своя подход към екологичните технологии компанията фокусира своите усилия специално върху електромобилите и в момента разработва PHEV системи, които са най-подходящи за всеки отделен модел, с цел тяхното въвеждане в бъде
Новата PHEV система, представена в Concept XR-PHEV II на MITSUBISHI, е лека, компактна и високоефективна система за задвижване, която е идеална за един градски кросоувър. Емисиите на CO2 са само 40 г/км, едни от най-ниските сред всички PHEV, като при това системата се отличава с пъргавина, стабилност и много бърза реакция.
Екстериорен дизайн
Със своя изящен силует, базиран на динамични и атлетични форми и характерна акцентираща профилна линия, Concept XR-PHEV II на MITSUBISHI ефектно намеква за изключителните характеристики на неговата мощна система за задвижване.
Предницата е с отличителен мускулест дизайн, който привлича вниманието към начина, по който централната част, в която се намират функционалните системи, е защитена от двете страни и отдолу. Предните дневни светлини и задните комбинирани светлини са позиционирани по ефектен начин, подчертаващ линиите на каросерията. С помощта на всички тези елементи на дизайна е създадено оформление от нов вид, подходящо за градски кросоувър.
Интериорен дизайн
Интериорът, в който са използвани ефектни на външен вид и на допир материали, изразява очакванията за изключителните възможности на автомобила.
Арматурното табло е с дизайн, наподобяващ разтворени настрани криле, а в солидната централна конзола в средата са концентрирани повечето от органите за управление. Непрекъснатите линии в интериорното оформление, които са характерни и за арматурното табло, са акцентирани навсякъде със сребристи орнаменти и динамични странични лайстни по дължината на купето.
Система за задвижване
Новата PHEV система е предназначена да се използва в модели с предно задвижване и се състои от MIVEC двигател, нов електромотор/генератор и нов блок на задвижването, като всички компоненти са монтирани в предната част на автомобила. Модулът с литиево-йонна батерия с висок капацитет е разположен под пода, за да снижи центъра на тежестта на автомобила.
Новият блок на задвижването включва в себе си компактен и високоефективен инвертор и система с променливо напрежение, благодарение на които емисиите на CO2 се поддържат на нива под 40 г/км по време на движение – един от най-добрите резултати в екологично отношение сред всички PHEV.
PHEV системата е проектирана така, че да работи предимно в режим на изцяло електрическо задвижване, при който електромоторът работи като генератор или развива допълнителна задвижваща мощност, когато е необходимо. В зависимост от условията на шофиране и оставащия заряд в батерията, системата автоматично превключва между трите режима: изцяло електрически, последователен хибриден и паралелен хибриден.
Шофьорът има възможност по всяко време да използва изцяло електрическо задвижване – за тази цел е необходимо да избере режим Battery Save или режим Battery Charge.
Системата дава възможност за мощно и спортно шофиране, но в същото време возенето е плавно и още по-приятно заради изключително тихия интериор и липсата на характерния за трансмисиите прекъсвания на преноса на енергия при превключване на предавките.
Спецификации
L x W x H |
4490мм×1890мм×1620мм |
Междуосие |
2670мм |
Седалки |
5 |
Капацитет на батерията |
12 кВтч |
Мощност на електромотора |
120 кВт |
Задвижване |
2WD |
Емисии на CO2 |
под 40 г/км |
***