06.03.2013 Изтегли PDF
MITSUBISHI Concept GR-HEV*
Хибридният пикап
Още, когато започна своята научна и развойна дейност в областта на електрическата мобилност през 1966 г., днешната Mitsubishi Motors Corporation (MMC) очакваше електромобилите да се превърнат в основен продукт в дългосрочен план – предвиждане, което се оказа правилно с оглед на сегашните мерки за ограничаване на глобалното затопляне.
Започвайки с иновационния i-MiEV през 2009 г. и поставяйки си за цел да обхване 20% дял от пазара на електромобили до 2020 г., MMC вече направи значителни стъпки в тази насока с изцяло новия плъг-ин хибрид Outlander (“PHEV”) и разработването на авангардна архитектура, приложима и за двете системи на задвижване (“Dual Design”).
Днес, Mitsubishi Motors разширява своята дейност в тази насока, с цел да обхване цялата технологична гама в областта на електромобилите – чисти електромобили (EV), хибридни електромобили (HEV) и плъг-ин хибридни електромобили (PHEV), което си личи от премиерата на два концептуални електромобила на автомобилното изложение в Женева през 2013 г., наред с плъг-ин хибрида New Outlander. Един от тези два концептуални автомобила е авангардният хибриден Sport Utility Hybrid Truck Concept GR-HEV.
Преминаване към хибридно задвижване
След като от електромобилите се очаква да помогнат за опазването на околната среда, те трябва да могат да привлекат широк спектър от клиенти, на базата на пълна гама от автомобили с електрическо задвижване – от компактните модели до големи SUV, прилагайки различни технологични решения (EV, HEV или PHEV).
В това отношение New Outlander PHEV вече доказа, че кросоувърите от D-сегмента могат да бъдат оборудвани със система за електрическо задвижване, осигуряваща дълъг пробег.
*Grand Runner-HEV
Следващата логична стъпка на MMC е по-нататъшно разширяване на гамата, приспособявайки системите за електрическо задвижване към нуждите на още по-големи, по-мощни и по-спортни автомобили – използвани както за работа, така и за свободното време, и предназначени както за развитите, така и за развиващите се пазари…
Такава е и представената идея за концептуалния автомобил GR-HEV, първото приложение от Mitsubishi Motors на хибридната технология (HEV) в еднотонен пикап – автомобил, който се търси много в развиващите се пазари и е изключително успешно продаван продукт на Mitsubishi, започвайки от Европа (най-големия пазар, с продадени над 615,000 автомобила от общо 1.42 милиона, произведени от MM Тайланд в периода между 1992 г. и 2012 г.).
Под 149 г/км
Следващият възможен продукт на Mitsubishi Motors, базиран на подхода “Dual Design” за архитектура, приложима и за двете системи на задвижване, е изцяло новият HEV автомобил с разработен от Mitsubishi чист дизелов 2.5-литров двигател и монтиран към предния мост електромотор, свързан с автоматична скоростна кутия (с електронна операционна система за управление на цялата конфигурация), и с батерии, разположени (по безопасен начин) в рамата с напречни греди, осигуряващи допълнителна защита на тези компоненти.
Като по-проста и евтина алтернатива на EV и PHEV, HEV се счита за идеално решение за превозни средства с големи ежедневни натоварвания, с оглед на изискванията на клиентите на пикапи и лекотоварни автомобили, и демонстрира по перфектен начин зелените амбиции на MMC и в най-отдалечените краища на планетата, с амбициозната цел да се постигне ниво на емисии на CO2 под 149 г/км – много по-добро от средното за сегмента ниво.
В допълнение към това конкретно приложение под формата на еднотонен пикап, комбинирането на дизелов двигател с електромотор дава и други предимства:
- Бързата реакция на електромотора помага да се постигне по-добро ускорение с дизеловия агрегат
- Електромоторът също така повишава генерирания от дизеловия двигател задвижващ въртящ момент
- По-тихо ускоряване и поддържане на постоянна висока скорост (ако е разрешена)
- По-ниско ниво на емисии от дизеловия двигател
Тази комбинация може да осигури и електрическо захранване (AC 100V~240V) за външни консуматори, изпълнявайки функциите на електрически генератор, например за захранване на електрическа лебедка. Освен това, автомобилът може да се задвижва известно време само с електричество.
Освен това, Concept GR-HEV използва и популярната технология на Mitsubishi за постоянно 4WD задвижване, с интегрирана система за контрол на динамиката на автомобила (S-AWC), осигуряваща висока стабилност и сцепление при всякакви условия на пътя.
Специалната задвижваща система за хибридните електромобили (HEV) използва S-AWC за промяна на генерираната от двигателя мощност и спирачното усилие за всяко отделно колело и при всеки режим на шофиране (2L, 4H, 4HL, 4LL), избран от шофьора според конкретните пътни условия:
- По-безопасно и стабилно преодоляване на всякакви терени, покрити с кал, пясък, сняг, тъй като системата S-AWC постоянно регулира изходната мощност на двигателя и спирачното усилие за всяко отделно колело.
- Постоянно регулиране на генерирания въртящ момент – за безпроблемно преодоляване на всякакви терени.
- Повишава стабилността при теглене на ремарке.
Ефектен дизайн
Концепцията за този стабилен, привлекателен и изключително практичен хибриден 4WD SU HEV Тruck е базирана на поредица от еднотонни пикапи на Mitsubishi Motors – от първоначалния Forte/L200 от 1978 г. до днешния Triton/L200.
Всички тези модели са имали успех на пазара и са се отличавали с привлекателен дизайн.
Концептуалният автомобил GR-HEV продължава тази традиция, добавяйки значителна доза аеродинамичност към мускулестия дизайн, вместо преобладаващите в този сегмент квадратни форми.
Точно обратното – дизайнерите на MMC са избрали по-атлетична и мускулеста форма за дългата 5.42 м каросерия с двойна кабина, подсилвайки визуалния ефект с динамично издигаща се средна линия, започваща от фаровете.
Дизайнът на Concept GR-HEV е базиран на тема, разработена най-напред за сегашния модел Triton/L200 – визия на пикап, като дългото товарно отделение е оформено като продължение на кабината, с извита разделителна линия, която служи и като опора за интегрираните странични прагове.
Още по-назад, товарното отделение е оформено като тримерно продължение на кабината, което си личи както от дизайна на откритите трапецовидни арки над колелата (и техните асиметрични плоски декоративни елементи с динамична форма), така и от привлекателния заден капак и спираловидния дизайн на комбинираните задни светлини. Блоковете на светодиодните задни светлини са с дизайн от типа “разпръснати диаманти”, който създава впечатление за прецизна ювелирна изработка и добавя акцент във висококачественото оформление на задната част на автомобила.
Не по-малко ефектна е и горната част на каросерията, с ниска покривна линия, подсилена с две странични апликации с удължена форма и сатенино покритие. Те са разположени дъговидно над кабината и продължават над задните светлини, свързани с двойни аеродинамични профили.
Тази целеустременост на екстериорния дизайн се подсилва от ефектните пресечни линии на интегрирания капак на товарното отделение.
Аеродинамичните плоски елементи на предната решетка са като изработени от месинг. Върху тази основа е разположена емблемата с трите диаманта, между фаровете с диамантена форма, подсилващи цялостния визуален ефект на широка, стабилна и масивна предница.
Допълващ акцент в дизайна на Concept GR-HEV са динамично оформените лети джанти с трилъчев дизайн с несплавни радиални елементи. Те наподобяват емблемата на Mitsubishi с трите диаманта и внушават сила.
Размери (L x W x H) Междуосие |
5420 x 1930 x 1775 мм 3000 мм |
Брой места | 5 |
Система на задвижване |
2.5-литров чист дизелов двигател Единичен електромотор (с функция “AC генератор”) Автоматична трансмисия |
Задвижване на колелата |
4WD Super-All Wheel Control (S-AWC) |
Емисии | под 149 г/км |