05.03.2013 Изтегли PDF
Електромобилът за ежедневни извънградски пътувания
Още когато започна своята научна и развойна дейност в областта на електрическата мобилност през 1966 г., днешната Mitsubishi Motors Corporation (MMC) очакваше електромобилите да се превърнат в основен продукт в дългосрочен план – предвиждане, което се оказа правилно с оглед на сегашните мерки за ограничаване на глобалното затопляне.
Започвайки с иновационния i-MiEV през 2009 г. и поставяйки си за цел да обхване 20% дял от пазара на електромобили до 2020 г., MMC вече направи значителни стъпки в тази насока с изцяло новия плъг-ин хибрид Outlander (“PHEV”) и разработването на авангардна архитектура, приложима и за двете системи на задвижване (“Dual Design”).
Днес Mitsubishi Motors разширява своята дейност в тази насока, с цел да обхване цялата технологична гама в областта на електромобилите – чисти електромобили (EV), хибридни електромобили (HEV) и плъг-ин хибридни електромобили (PHEV), което си личи от премиерата на два концептуални електромобила на автомобилното изложение в Женева през 2013 г., наред с плъг-ин хибрида New Outlander. Един от тези два концептуални автомобила е електромобилът Concept CA-MiEV.
Демонстрационен образец
На базата на отзивите на клиентите за i-MiEV в периода след 2009 г. и на непрекъснатото развитие на технологиите за производство на батерии и системи за електрическо задвижване на автомобили, MMC вече си е поставил за цел да създаде компактен електромобил от следващо поколение, като Concept CA-MiEV, който да не се използва само за градски пътувания.
Въпреки че не е планирано да бъде произвеждан, този концептуален автомобил има за цел да демонстрира различните технологии, които MMC възнамерява да въведе в средносрочен и дългосрочен план в своята гама от глобални автомобили.
По-специално, този демонстрационен автомобил може да бъде базиран на системи за електрическо задвижване от следващо поколение и батерии с висока плътност на енергията, конструкция с ниско тегло и подобрена аеродинамика, осигурявайки пробег от 300 км (или около една седмица за средните разстояния на пътуване в Европа**), което го прави абсолютно подходящ за ежедневни пътувания в близост до града и извън града.
Включени са и други иновативни системи и функции от реалния живот, напр. система за безжично магнитнорезонансно зареждане на батериите, функция с използване на смартфони и др...
*Compact & Advanced technology-MiEV
** Средно разстояние на пътуване в Европа: 14,000 км/година (източник: ACEA)
Коефициент на челно съпротивление 0.26
Като първият истински концептуален автомобил на Mitsubishi Motors от няколко години, Concept CA-MiEV следва да се счита за декларация за намерението на MMC да даде приоритет на технологиите при създаването на автомобили, отговарящи на (глобалните) потребности на клиентите.
Този подход, който вече е приложен при първите автомобили от последния продуктов цикъл на MMC (иновативният Outlander PHEV с емисии от 44 г/км*, олекотеният Global Small с емисии от 92 г/км* и др.), ще бъде следван и през следващите години с въвеждането на следващото поколение от технологии в цялата гама от автомобили.
Дизайнът няма да е на заден план и в новите разработки, като усилията ще са насочени към подобряване на аеродинамичните характеристики. След постигнатото рекордно ниско челно съпротивление (Cd) от 0.27*, компактният Concept CA-MiEV хечбек с 5 врати продължава тази тенденция с нова цел – понижаване на коефициента на челно съпротивление до 0.26.
Стреловидната и заоблена аеродинамична форма на Concept CA-MiEV е постигната чрез прилагане на високотехнологични подходи при разработването на дизайна, включително при създаването на необичайната скосена линия на покрива в задната част, наподобяваща навес.
Освен че е изключително ефективен (изцяло равен под, камери за задно виждане, минимални въздухозаборници, заден дифузер и др...), Concept CA-MiEV е изпълнен и с драматичнo изпипани детайли – от оформените като бумеранг предни и задни светлини до издигащата се и обхващаща задните калници линия на профила, създаваща силен визуален ефект на движение на автомобила напред.
*Спецификации за ЕС.
Висока плътност
В Concept CA-MiEV се използват за първи път следващото поколение високоефективни системи на задвижване, разработени от MMC, включително:
Интегриран захранващ модул “Всичко в едно” (80 kW мотор + инвертор + заряден модул) – помагащ за управлението на енергията, компактната конфигурация и намаляването на теглото.
Компактен плосък пакет от батерии – за компактна конфигурация (особено при бъдещи подобрения, напр. увеличаване на пробега, ...) и по-дълго запазване на характеристиките на батериите във времето.
Технология за безжично магнитнорезонансно зареждане на батериите – за улесняване на потребителите, както бе обявено съвместно с WiTricity Corporation, IHI Corporation и Mitsubishi Motors Corporation през септември 2011 г.*; в момента се извършва проучване и тестване на системата.
*http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2011/news/detailb927.html
Литиево-йонни батерии с висока плътност на енергията – за подобряване на енергийната ефективност и компактното конфигуриране (28 Kwh )
Свързан с околния свят
Просторният, аеродинамичен, олекотен и ефективен бъдещ електромобил като Concept CA-MiEV (както и всички автомобили на Mitsubishi с ДВГ, хибридно или плъг-ин хибридно задвижване) трябва да са свързани с останалата част от планетата, доколкото комуникационната инфраструктура позволява това, на базата на следните телематични функции:
Автоматично изпращане на имейл в случай на кражба
Автоматична телефонна връзка с центъра за аварийна помощ в случай на инцидент
Дистанционно управление на системите (стартиране / блокиране на двигателя, паник аларма, заключване на вратите, …)
Пренос на данни (пътни карти,…) от смартфони към системите на автомобила
Дистанционен контрол на енергията или предварително активиране на отоплението на електромобили или плъг-ин хибриди (вече въведено при Outlander PHEV)
и т.н.,…
Размери (L x W x H) |
4050 x 1775 x 1550 мм |
|
Cd (коеф. челно съпротивление) |
0.26 |
|
Брой места |
5 |
|
Установен пробег |
300 км |
|
|
Макс мощност |
80 kW |
Батерия |
Тип |
Литиево-йонна |
Капацитет |
28 кВтч |
|
Контролер |
Инвертор |
|
Задвижване |
Предно |