17.02.2015 Изтегли PDF
След 9-годишно присъствие на пазара (и произведени 1.3 милиона автомобила** от този модел), 4-тото поколение на пикапа Mitsubishi L200 скоро ще се оттегли от сцената, след предстоящата поява на изцяло новото 5-то поколение – с европейска премиера на 85-тото Международно автомобилно изложение в Женева*.
L200 е стратегически модел за Mitsubishi Motors Corporation, разработен като USUT (Ultimate Sport Utility Truck) – за да достигне нови висоти по отношение на надеждността, издръжливостта, интериорния комфорт и маневреността, и за да отговори на постоянно променящите се нужни на потребителите на пикапи на глобалния пазар (спецификации за ЕС):
Характеристики
ð Благодарение на изцяло новия алуминиев 2.4-литров MIVEC дизелов двигател с турбокомпресор (4N15) и изключително ниското съпротивление при движение, емисиите на CO2 са понижени със 17 процента. Емисиите са намалени в сравнение със стария модел на L200, като минималното ниво**** при използване на изцяло новата 6-степенна механична трансмисия е 169 г/км.
ð Новият двигател 4N15 развива мощност 133 кВт / 113 кВт (и съответно въртящ момент 430 Нм / 380 Нм) при ниски обороти, осигурявайки достатъчно висока тяга за движение дори и с голям товар. Турбокомпресорът с променлива геометрия и компактна турбина реагира много по-бързо и осигурява върхово удоволствие от шофирането, за което допринасят и новата 6-степенна механична трансмисия и автоматичната трансмисия с пера за ръчно превключване на предавките от волана.
** данни към декември 2014 г.
*** 199 до 233 г/км
**** 169 до 193 г/км за версията Double Cab.
Данните може да са различни за различните пазари и модели
Екстериорен дизайн
ð Екстериорният дизайн на новия L200, в който са запазени спортните и елегантни характеристики на предишния модел, излъчва динамизъм със своите фино изваяни мускулести форми на атлет. Новият екстериорен дизайн също има принос за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление Cd до 0.40 и за увеличаване на ефективността по отношение на горивото.
Интериорен комфорт
ð Интериорът се отличава с изненадващо ниско ниво на шум – благодарение на изцяло новия дизелов двигател и мерките за намаляване на шума, приложени в каросерията на автомобила. Вътре е достатъчно тихо за разговори между пътниците на предните и задните седалки, независимо дали автомобилът се движи по магистрала или неравен път.
ð Возията е по-плавна и с по-малко вибрации – благодарение на по-големите опори на каросерията и по-дългите задни ресори.
ð Значително подобряване на възприеманото качество, в комбинация с по-удобни седалки и по-добра позиция на тялото – за по-комфортно шофиране.
ð По-просторна кабина и голяма дължина на товарното отделение, която прави модела конкурентен в този клас автомобили.
Динамично управление и превъзходна маневреност
ð Новият L200 се отличава с динамично управление и с още по-малко предавателно съотношение на волана. Подобно на своя предшественик, новият L200 е начело в своя клас по отношение на ъгъла на завиване: 5.9 м.
Здравина
ð На базата на ноу-хау, придобито от успешното глобално представяне на своя предшественик, надеждността и издръжливостта на новия L200 са повишени чрез усъвършенстване и подсилване на конструкцията и 7% по-висока устойчивост на усукване на рамата на шасито – за справяне с трудностите при различни терени и ситуации, за които са предназначени пикапите.
ð Силов тракт, изискващ по-малка подръжка (интервали за смяна на маслото: увеличени от 15,000 км на 20,000 км; интервали за смяна на охладителната течност: увеличени от 60,000 км на 180,000 км; освен това, новите автоматични трансмисии нямат нужда от поддръжка, докато при предишния вариант сервизният интервал е бил 80,000 км,…)
Безопасност
ð Повишена активна безопасност:
o SS4-II (Super Select 4WD II (с ниско предавателно число, постоянно 4WD задвижване)) осигурява по-голяма стабилност при завиване дори и върху път с грубо покритие, като шофьорите могат да избират четири режима на шофиране чрез завъртане на съответния селекторен превключвател;
o Active Stability и Traction Control с асистиращи системи Trailer Stability Assist (за стабилизиране на ремарке), Hill Start Assist (за потегляне по нагорнище) и Lane Departure Warning (за предупреждаване при отклоняване от пътната лента) намаляват напрежението по време на шофиране.
o Използват се HID фарове (с интегрирани светодиодни дневни светлини и биксенонови прожектори) за отлична видимост при шофиране през зимата и през нощта.
ð Повишена пасивна безопасност
Пасивната безопасност е повишена с помощта на седем въздушни възглавници, включително странични възглавници и възглавници тип завеса за предните седалки, както и добавена въздушна възглавница за предпазване на коленете на шофьора.
Нови функции и системи, вкл. (Данните може да са различни за различните модели и пазари):
o При варианта Club Cab са добавени задни врати на кабината – за по-голямо удобство
o Безключов достъп до управлението, с превключвател за стартиране/спиране на двигателя
o Круиз контрол с адаптивен ограничител на скоростта
o Климатик с автоматично управление и регулиране на две температури
o Монтирани към кормилната колона пера (тип Формула 1) за ръчно превключване на предавките
o Регулиране на наклона и разстоянието до волана
o Камера за задно виждане
o Радио Digital Audio Broadcasting
o и др.,
Изцяло новият L200 се произвежда от Mitsubishi Motors Тайланд за всички глобални пазари и ще бъде пуснат на европейския пазар през лятото на 2015 г., във варианти Club Cab и Double Cab.