01.07.2013 Изтегли PDF
Системата за избягване или намаляване на последствията от евентуален челен удар чрез автоматично задействане на спирачките Forward Collision Mitigation с награда от Euro NCAP
Системата за избягване или намаляване на последствията от евентуален челен удар чрез автоматично задействане на спирачките Forward Collision Mitigation* (FCM) на Mitsubishi Motors Corporation, монтирана на новото поколение Outlander, които бяха пуснати в продажба в Европа преди няколко месеца, е последната новост в съвременните системи за безопасност, отличена от независимата организация Euro NCAP (Европейска програма за оценка на новите автомобили) с наградата “Advanced Rewards”.
Ползи по отношение на безопасността
Независимо дали става въпрос за избягване или омекотяване на удар, или за предпазване при удар, съвременните технологии определят днешните предни постове в развитието на сигурността на автомобилите, а от 2010 г. досега Euro NCAP Advanced са отличили и признали производители на автомобили за въведените от тях нови технологии за безопасност, които носят значително по-големи ползи по отношение на безопасността за потребителите и за обществото.
За всяка номинирана от производител на автомобили технология Euro NCAP назначава група от обективни експерти, които извършват преглед на доказателствения материал, предоставен от производителя. Чрез строг логически анализ на начина, по който е разработена, тествана и валидирана технологията, както и въз основа на наличния реален световен опит може да се определи качеството на работа на системата и нейната очаквана ефективност. При наличие на достатъчно силни доказателства, Euro NCAP награждава технологията, както направи това днес с FCM на Mitsubishi Motors.
5-звезден Outlander
Системата FCM (виж описанието по-долу) която е още едно свидетелство за приноса на Mitsubishi Motors за по-безопасна среда на шофиране, беше внедрена за пръв път през 2012 г. в отличения от Euro NCAP 5-звезден Outlander заедно с други съвременни характеристики на безопасност като системата за адаптивно регулиране на дистанцията Adaptive Cruise Control* (ACC) и системата за предупреждение при напускане на лентата на движение Lane Departure Warning* (LDW), като по-късно ще бъде включена и в бъдещи модели.
Според оценката, дадена днес от Euro NCAP: “Отличената от Euro NCAP система за избягване или намаляване на последствията от евентуален челен удар чрез автоматично задействане на спирачките на Mitsubishi Motors е пример за това, че някои производители на автомобили полагат усилия да ни помогнат да намалим още повече катастрофите и жертвите по пътищата като предоставят на потребителите системи за автономно аварийно спиране.”
Заедно с ACC и LDW, отличената от Euro NCAP система FCM допълва постоянните мерки, предприемани от Mitsubishi за развитието на нейните различни инициативи и иновации, свързани с безопасността, независимо дали става въпрос за патентованата й подсилена конструкция за безопасност RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)**, за фина настройка на свързани с безопасността области или за редовното внедряване на нови характеристики за пасивна безопасност.
*Наличността може да варира в зависимост от пазара и модела
* *Mitsubishi Motors’ RISE е еднокорпусен дизайн, който внася решителен напредък в работата на системата за безопасност с многопосочно въздействие (multi-directional impact safety performance). По същество RISE е предназначена да разпръсва енергийни натоварвания при страничен и заден удар и да контролира изкривяването, като подсилва защитата на хората в купето и освен това помага за защитата на горивната система при заден удар.
MITSUBISHI MOTORS
Система за избягване или намаляване на последствията от евентуален челен удар чрез автоматично задействане на спирачките Forward Collision Mitigation* (FCM)
- Системата FCM, която ползва същия радар 77 GHz, ползван и от системата за адаптивно регулиране на дистанцията Adaptive Cruise Control, открива препятствия по пътя пред Outlander и автоматично задейства спирачките, когато това е необходимо, за да се предотврати удар или да се намали силата на удара.
- При възникване на опасност от челен удар, водачът бива предупреден от зумер и светлинна сигнализация на таблото. Освен това FCM увеличава спирачния натиск във веригата.
- Ако след това водачът натисне спирачките, функцията "спирачен асистент" (Brake Assist) ще се задейства по-рано от обичайното,
- При много голяма вероятност от удар се включва двустепенна функция "Автоматична спирачка" (Automatic Braking):
o Първа степен: автоматично се прилага малък спирачен натиск, който помага на водача да избегне удара.
o Втора степен: автоматично се прилага голям спирачен натиск, който помага ударът да бъде смекчен или избегнат.
- FCM може да помогне да се избегне удар, когато автомобилът се движи с по-малко от 30км/ч и системата засече неподвижен обект. Спрямо останалите движещи се автомобили FCM може да помогне да се избегне удар, когато разликата в скоростта между засечения автомобил и Outlander е по-малко от 30 км/ч. Когато разликата в скоростта е по-голяма от 30 км/ч, FCM не може да помогне за избягване на удар, но може да намали неговата сила.
* Системата FCM не може да обхване всички ситуации при шофиране и на пътя, всички видове обекти, всички метеорологични и пътни условия.
*Системата FCM не може да засече всички автомобили. FCM работи най-добре при засичане на леки коли или по-големи превозни средства.