27.09.2012
											
 Изтегли PDF
							
		 		 
	Mitsubishi i-MiEV Evolution
	(Европейска премиера)
	Конкурентни предимства
	
	С отдавнашните си традиции в авангардните технологии и с присъствието на пазара в повече от 160 страни в света Mitsubishi Motors Corporation (MMC) е в много добри позиции да посрещне структурните промени, обхванали световната автомобилостроителна промишленост, независимо дали става дума за географско преразпределение или екологични изисквания.
	От специфичните изисквания на нововъзникващите пазари (за достъпни, издръжливи и в същото време съвременни автомобили) до подновения интерес в по-развитите райони (за по-икономични автомобили с по-малки габарити и тегло), MMC прагматично насочва техническите си ресурси към удовлетворяване на тези нови изисквания, както е изтъкнато чрез ясно очертаните цели в бизнес плана на компанията, носещ заглавието „Скокът през 2013 г.” (към 2020 г. да произвежда 20 % от електрическите и плъг-ин хибридните автомобили...).
	Занимавайки се с широк спектър от разработки, развойният отдел на MMC работи по множество алтернативни решения като:
- Глобални платформи
 
	Глобален сегмент A/B – малки автомобили (Mirage,...)
	Глобален проект в сегмент C/D* (ASX**, новият Outlander,...)
- Намаляване на размерите:
 
	Размерите на копцептуалния crossover-модел Outlander са леко намалени при ASX в C-сегмента
	Връщане към корените на B-сегмента с разумно избраните 3710 мм дължина на Mirage
	
	*Новият Outlander, Lancer и Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**
	**”RVR” на някои пазари или “Outlander Sport” в САЩ.
- Намаляване на теглото:
 
Значителни подобрения във всички аспекти с цел да бъде създаден новият по-тих, по-безопасен и по-добре оборудван Outlander (средно със 100 кг по-малко тегло)
- Икономичност / по-ниски емисии
 
	“Auto Stop & Go” се монтира на по-широк спектър от модели и силови предавки
	Продължава усъвършенстването на високо ефективните двигатели на MMC 4N13/4N14 Clean Diesel
	По-нататъшно развитие на архитектурата на бензиновите двигатели (Новият Outlander, Mirage,...)
- Алтернативни силови предавки:
 
	Разширяване на гамата електрически автомобили на Mitsubishi
	Въвеждане на базата на електрическите автомобили на Mitsubishi на зареждащи се хибридни технологии (новият Outlander,...)
	
	„Състезанията водят до подобрения...”
	Както доказва нашата богата и победна история започнала още през 1962 г., Mitsubishi винаги е разширявала обхвата на приложение на своите разработки в сферата на състезателните автомобили, научавайки, че тези постижения могат да се използват и в разработването на леки автомобили.
	Следвайки стъпките на легендарните Pajero* и Lancer Evolution (4WD, турбокомпресор...), усилията сега се прилагат и спрямо електрическите автомобили под формата на експеримент, наречен i-MiEV Evolution.
	Показан за пръв път на Международното планинско състезание през (категория „Електрически автомобили”) 2012 г. в Пайкс хил, щата Колорадо, САЩ, състояло се от 7 до 12 август тази година, моделът i-MiEV Evolution има същия двигател, задвижващ акумулатор и други основни компоненти като i-MiEV** в масово производство.
	Този състезателен автомобил бе разработен в сътрудничество с няколко партньорски компании, в това число Meidensha Corporation и GS Yuasa Corporation, за да се превърне в пример напредъка на MMC в сферата на управлението и технологията за производство на  компоненти на електрически автомобили. Mitsubishi Motors предвижда да използва техническия опит, натрупан въз основа на отличното представяне на i-MiEV Evolution като състезателен автомобил, особено в сферата на дълготрайността и надеждността.
	Създаден за състезанието в Пайк хил, i-MiEV Evolution е изработен със специално пригодено за състезания купе. Тази обтекаема обвивка използва тръбно рамково шаси и карбонови спойлери с цел да се намали теглото и да се подобри аеродинамичността. Оборудван с един агрегат за задвижване на предните колела и два агрегата за задните, системата за задвижване на четирите колела осигурява изключителни показатели при движение и управление.
	Освен това Mitsubishi Motors използва в състезанието сериен  i-MiEV** (по спецификации за САЩ), подходящо модифициран с по-аеродинамична предна броня и снабден с рамка против преобръщане и друго оборудване за безопасност.
	*”Montero” в Испания / ”Shogun” във Великобритания
	”*Mitsubishi I”в САЩ
	
	Изцяло професионален екип
	На волана на i-MiEV Evolution в Пайкс хил бе Хироши Масуока, който бе и лидер на екипа. Той започна своята кариера по време на кампанията за рали „Дакар” през 1987 г. и стана първият японец, спечелил няколко последователни общи победи в това състезание през 2002 и 2003 г.
	В момента Хироши Масуока работи Mitsubishi Motors (отдел „Продуктова стратегия”), където множеството му задължения включват разработването на автомобили, обучаване на пилотите изпитатели на компанията, ръководство на сериите тестове и други мероприятия в Япония и чужбина.
	Едновременно с него Mitsubishi І бе пилотиран от Беки Гордън, победителка  в Международните оф-роуд състезания „Скор”.
	
	Сребърен медал
	След наситено със събития състезание *, състезателният екип с електрически автомобили на Mitsubishi постигна впечатляващ дебют по трудното планинско трасе с дължина 12.42 мили и със 156 завоя, като постигна второ време в категорията „Електрически автомобили” с общо време 10 мин. 30.850 сек.
	Макар и да не постигна победа, критично важната информация от състезанието ще бъде използвана от MMC в бъдещите разработки на електрически автомобили – което бе и основната цел на усилията.
	“Макар да изпуснахме голямата победа, като се класирахме втори в категория „Електрически автомобили”, аз съм доволен, че участвахме в състезание при сериозните предизвикателства на трасето н Пайкс хил, като използвахме само агрегати и акумулатори от серийния вариант на i-MiEV,” заяви Хироши Масуока след успешното приключване на участието си.
	Г-н Масуока отбеляза усилията на екипа. „Въпреки тежката повреда на колата още в самото начало на състезанието*, екипът се справи блестящо с ремонта на автомобила и успя да го възстанови. Благодаря на всички наши партньорски компании и на екипа - за неговите усилия - които ни позволиха да участваме в това състезание. Аз съм много доволен, че успяхме да постигнем висок резултат като екип.”
	
	От нейна страна Беки Гордън финишира на 6-та позиция, с което доказа, че серийният автомобил има еквивалентни показатели и дълготрайността на двигател с бензинов двигател при тежки условия.
	
	* Целият екип беше изправен пред сериозно предизвикателство още в началото, когато i-MiEV Evolution получи сериозна повреда в предницата при първия тренировъчен пробег, след като Хироши Масуока направи малък пропуск при определяне на точката на задействане на спирачката при един от безбройните остри обратни завои и излезе извън трасето. Екипът положи огромни усилия да отстрани повредата на предницата и на кормилната рейка, което лиши Масуока, който за пръв управлява автомобил по това трасе, от пробни пробези през втория и третия ден на състезанието. Благодарение на упоритата работа на екипа ремонтът бе успешен и Масуока се върна на трасето на волана на i-MiEV Evolution в деня на състезанието.
	
	Основни спецификации
	
	 
| L x W x H (мм) | 4341 x 1900 x 1339 | ||
| 
				 Брой пътници  | 
			1 | ||
| Силова предавка | Задвижване на 4-те колела | ||
| Двигатели (агрегати) | Брой | 3 (1 преден, 2 задни) | |
| Максимална мощност (kW) | 240 (80 kW x 3) | ||
| Задвижващ акумулатор | Номинален капацитет (kWh) | 35 | |
| Шаси | Специално конструирана тръбна рамка | ||
| Отражател | Карбонов | ||
| Гуми | 245/40R18 | ||
	
	Партньорски компании
- Advics Co., Ltd.
 - Akebono Brake Industry Co., Ltd.
 - Dunlop Goodyear Tires Ltd.
 - Endless Advance Co., Ltd.
 - Enkei Corporation
 - GKN Driveline Japan Ltd.
 - GS Yuasa Corporation
 - Hitachi Automotive Systems, Ltd.
 - HKS Co., Ltd.
 - Meidensha Corporation
 - Mikuni Corp.
 - Mitsubishi Corporation
 - Mitsubishi Electric Corporation
 - Mitsubishi Motor Dealers Association
 - NHK Spring Co., Ltd.
 - Nippon Yusen Kabushiki Kaisha
 - NTN Corporation
 - Showa Corporation
 - Toray Industries, Inc.
 - Tsuchiya Co., Ltd.
 








            
            
            