27.09.2012 Изтегли PDF
Mitsubishi i-MiEV Evolution
(Европейска премиера)
Конкурентни предимства
С отдавнашните си традиции в авангардните технологии и с присъствието на пазара в повече от 160 страни в света Mitsubishi Motors Corporation (MMC) е в много добри позиции да посрещне структурните промени, обхванали световната автомобилостроителна промишленост, независимо дали става дума за географско преразпределение или екологични изисквания.
От специфичните изисквания на нововъзникващите пазари (за достъпни, издръжливи и в същото време съвременни автомобили) до подновения интерес в по-развитите райони (за по-икономични автомобили с по-малки габарити и тегло), MMC прагматично насочва техническите си ресурси към удовлетворяване на тези нови изисквания, както е изтъкнато чрез ясно очертаните цели в бизнес плана на компанията, носещ заглавието „Скокът през 2013 г.” (към 2020 г. да произвежда 20 % от електрическите и плъг-ин хибридните автомобили...).
Занимавайки се с широк спектър от разработки, развойният отдел на MMC работи по множество алтернативни решения като:
- Глобални платформи
Глобален сегмент A/B – малки автомобили (Mirage,...)
Глобален проект в сегмент C/D* (ASX**, новият Outlander,...)
- Намаляване на размерите:
Размерите на копцептуалния crossover-модел Outlander са леко намалени при ASX в C-сегмента
Връщане към корените на B-сегмента с разумно избраните 3710 мм дължина на Mirage
*Новият Outlander, Lancer и Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**
**”RVR” на някои пазари или “Outlander Sport” в САЩ.
- Намаляване на теглото:
Значителни подобрения във всички аспекти с цел да бъде създаден новият по-тих, по-безопасен и по-добре оборудван Outlander (средно със 100 кг по-малко тегло)
- Икономичност / по-ниски емисии
“Auto Stop & Go” се монтира на по-широк спектър от модели и силови предавки
Продължава усъвършенстването на високо ефективните двигатели на MMC 4N13/4N14 Clean Diesel
По-нататъшно развитие на архитектурата на бензиновите двигатели (Новият Outlander, Mirage,...)
- Алтернативни силови предавки:
Разширяване на гамата електрически автомобили на Mitsubishi
Въвеждане на базата на електрическите автомобили на Mitsubishi на зареждащи се хибридни технологии (новият Outlander,...)
„Състезанията водят до подобрения...”
Както доказва нашата богата и победна история започнала още през 1962 г., Mitsubishi винаги е разширявала обхвата на приложение на своите разработки в сферата на състезателните автомобили, научавайки, че тези постижения могат да се използват и в разработването на леки автомобили.
Следвайки стъпките на легендарните Pajero* и Lancer Evolution (4WD, турбокомпресор...), усилията сега се прилагат и спрямо електрическите автомобили под формата на експеримент, наречен i-MiEV Evolution.
Показан за пръв път на Международното планинско състезание през (категория „Електрически автомобили”) 2012 г. в Пайкс хил, щата Колорадо, САЩ, състояло се от 7 до 12 август тази година, моделът i-MiEV Evolution има същия двигател, задвижващ акумулатор и други основни компоненти като i-MiEV** в масово производство.
Този състезателен автомобил бе разработен в сътрудничество с няколко партньорски компании, в това число Meidensha Corporation и GS Yuasa Corporation, за да се превърне в пример напредъка на MMC в сферата на управлението и технологията за производство на компоненти на електрически автомобили. Mitsubishi Motors предвижда да използва техническия опит, натрупан въз основа на отличното представяне на i-MiEV Evolution като състезателен автомобил, особено в сферата на дълготрайността и надеждността.
Създаден за състезанието в Пайк хил, i-MiEV Evolution е изработен със специално пригодено за състезания купе. Тази обтекаема обвивка използва тръбно рамково шаси и карбонови спойлери с цел да се намали теглото и да се подобри аеродинамичността. Оборудван с един агрегат за задвижване на предните колела и два агрегата за задните, системата за задвижване на четирите колела осигурява изключителни показатели при движение и управление.
Освен това Mitsubishi Motors използва в състезанието сериен i-MiEV** (по спецификации за САЩ), подходящо модифициран с по-аеродинамична предна броня и снабден с рамка против преобръщане и друго оборудване за безопасност.
*”Montero” в Испания / ”Shogun” във Великобритания
”*Mitsubishi I”в САЩ
Изцяло професионален екип
На волана на i-MiEV Evolution в Пайкс хил бе Хироши Масуока, който бе и лидер на екипа. Той започна своята кариера по време на кампанията за рали „Дакар” през 1987 г. и стана първият японец, спечелил няколко последователни общи победи в това състезание през 2002 и 2003 г.
В момента Хироши Масуока работи Mitsubishi Motors (отдел „Продуктова стратегия”), където множеството му задължения включват разработването на автомобили, обучаване на пилотите изпитатели на компанията, ръководство на сериите тестове и други мероприятия в Япония и чужбина.
Едновременно с него Mitsubishi І бе пилотиран от Беки Гордън, победителка в Международните оф-роуд състезания „Скор”.
Сребърен медал
След наситено със събития състезание *, състезателният екип с електрически автомобили на Mitsubishi постигна впечатляващ дебют по трудното планинско трасе с дължина 12.42 мили и със 156 завоя, като постигна второ време в категорията „Електрически автомобили” с общо време 10 мин. 30.850 сек.
Макар и да не постигна победа, критично важната информация от състезанието ще бъде използвана от MMC в бъдещите разработки на електрически автомобили – което бе и основната цел на усилията.
“Макар да изпуснахме голямата победа, като се класирахме втори в категория „Електрически автомобили”, аз съм доволен, че участвахме в състезание при сериозните предизвикателства на трасето н Пайкс хил, като използвахме само агрегати и акумулатори от серийния вариант на i-MiEV,” заяви Хироши Масуока след успешното приключване на участието си.
Г-н Масуока отбеляза усилията на екипа. „Въпреки тежката повреда на колата още в самото начало на състезанието*, екипът се справи блестящо с ремонта на автомобила и успя да го възстанови. Благодаря на всички наши партньорски компании и на екипа - за неговите усилия - които ни позволиха да участваме в това състезание. Аз съм много доволен, че успяхме да постигнем висок резултат като екип.”
От нейна страна Беки Гордън финишира на 6-та позиция, с което доказа, че серийният автомобил има еквивалентни показатели и дълготрайността на двигател с бензинов двигател при тежки условия.
* Целият екип беше изправен пред сериозно предизвикателство още в началото, когато i-MiEV Evolution получи сериозна повреда в предницата при първия тренировъчен пробег, след като Хироши Масуока направи малък пропуск при определяне на точката на задействане на спирачката при един от безбройните остри обратни завои и излезе извън трасето. Екипът положи огромни усилия да отстрани повредата на предницата и на кормилната рейка, което лиши Масуока, който за пръв управлява автомобил по това трасе, от пробни пробези през втория и третия ден на състезанието. Благодарение на упоритата работа на екипа ремонтът бе успешен и Масуока се върна на трасето на волана на i-MiEV Evolution в деня на състезанието.
Основни спецификации
L x W x H (мм) | 4341 x 1900 x 1339 | ||
Брой пътници |
1 | ||
Силова предавка | Задвижване на 4-те колела | ||
Двигатели (агрегати) | Брой | 3 (1 преден, 2 задни) | |
Максимална мощност (kW) | 240 (80 kW x 3) | ||
Задвижващ акумулатор | Номинален капацитет (kWh) | 35 | |
Шаси | Специално конструирана тръбна рамка | ||
Отражател | Карбонов | ||
Гуми | 245/40R18 |
Партньорски компании
- Advics Co., Ltd.
- Akebono Brake Industry Co., Ltd.
- Dunlop Goodyear Tires Ltd.
- Endless Advance Co., Ltd.
- Enkei Corporation
- GKN Driveline Japan Ltd.
- GS Yuasa Corporation
- Hitachi Automotive Systems, Ltd.
- HKS Co., Ltd.
- Meidensha Corporation
- Mikuni Corp.
- Mitsubishi Corporation
- Mitsubishi Electric Corporation
- Mitsubishi Motor Dealers Association
- NHK Spring Co., Ltd.
- Nippon Yusen Kabushiki Kaisha
- NTN Corporation
- Showa Corporation
- Toray Industries, Inc.
- Tsuchiya Co., Ltd.