27.09.2012 Изтегли PDF
Mitsubishi Mirage
(Европейска премиера)
Нов подход
С дългогодишна традиция на водещи технологии и присъствие на повече от 160 пазара в цял свят, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) разполага с всичко необходимо, за да се справи с промените на структурата на глобалната автомобилна индустрия в географски и екологичен план.
От специфичните нужди на развиващите се пазари (евтини, здрави и в същото време съвременни автомобили) до възродения интерес на развитите страни (по-малки и по-леки автомобили с по-нисък разход на гориво) – MMC използва прагматично инженерните си ресурси, за да задоволи новите потребности, както подчертават ясните цели на бизнес плана „Jump 2013“ на компанията (20% дял от всички електрически автомобили и зареждаеми хибриди до 2020 г.).
Отделът за научна и развойна дейност на MMC работи по голям брой алтернативни решения в множество области, например:
- Глобални платформи:
Глобални компактни автомобили от сегмент „B“ (Mirage,…)
Проект за глобални автомобили от сегмент „C/D“* (ASX**, New Outlander,...)
- Намаляване на размерите:
Още по-компактен вариант на концептуалния модел на Outlander – ASX* от сегмент „C“
Връщане към корените на сегмент „B“ с интелигентния Mirage с обща дължина 3710 мм
- Намаляване на теглото:
Значителни подобрения във всички области за по-тих, по-безопасен и по-добре оборудван New Outlander (максимално олекотяване – около 100 кг)
* New Outlander , Lancer и Lancer Evolution, Delica D:5, ASX
* RVR или „Outlander Sport”, в зависимост от пазара.
- По-нисък разход на гориво / По-ниски емисии:
Система за автоматично изключване/стартиране на двигателя (Auto Stop & Go) за повече модели и видове задвижване
Непрекъснато подобрение на собствените високоефективни чисти дизелови двигатели 4N13/4N14 на MMC
Допълнително подобрение на архитектурата на бензиновите двигатели (нови MIVEC двигатели за New Outlander, Mirage,…)
- Алтернативно задвижване:
Разширяване на гамата електрически автомобили на Mitsubishi
Прилагане на базираната на електрическите автомобили технология зареждаем хибрид на Mitsubishi (New Outlander)
Глобална съгласуваност
Въпреки че предизвикателството на новите технологии като работеща PHEV система (зареждаем хибрид) вероятно изглежда огромно, създаването на следващо поколение компактни автомобили е също толкова трудно заради множеството ограничения пред този клас. Това е още по-вярно, ако въпросните автомобили трябва да са подходящи за ВСИЧКИ световни пазари, било то в развити или развиващи се страни.
Представяме ви Mirage, новия подход на MMC към ГЛОБАЛНИЯ сектор на компактните автомобили.
Първият продукт на MMC, създаден въз основа на новата платформа за глобални компактни автомобили на MMC – Mirage, може да бъде описан по следния начин:
- Една архитектура + един завод + един автомобил за един отворен свят.
- Това не е „евтино” предложение от MMC, а рационален/разумен продукт за унифициращия се и бързо разрастващ се глобален пазар на компактни автомобили:
- За нововъзникналата средна класа в развиващите се страни.
- За клиентите, които следят експлоатационните разходи в развитите страни.
- Глобална съгласуваност чрез високотехнологичен подход.
Сглобяването на Mirage започна от март 2012 г. в най-новия завод на MMC в индустриалния комплекс Лаем Чабанг в провинция Чонбури в Тайланд – третият завод на MMC в най-стратегическата за компанията страна, който ще обслужва всички световни пазари с предварително прогнозиран обем от около 120 000 бройки (за 2012 г.).
След Тайланд, страните от Югоизточна Азия и Япония, се предвижда износ на Mirage в Европа (през първото тримесечие на 2013 г.), след което в Австралия и други глобални пазари.
При представянето си в Япония на 31 август 2012 г. Mirage се превърна в най-ефективния (регистриран) автомобил с бензинов двигател* с разход на гориво от 27,2 км за 1 литър** - постижение, което е с 20% по-добро от японските Стандарти за ефективност за 2015 г.
* Не се включват хибридни превозни средства. Според изследванията на Mitsubishi Motors към 1 август 2012 г.
** Според проучване JC08 на ефективността на разхода на гориво на Министерството на земите, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония
По-малко означава повече
Имайки предвид предизвикателствата от екологичен (емисиите на CO2) и финансов характер (по-нисък разход на гориво и експлоатационни разходи), пред които са изправени днес потребителите в глобален мащаб, отделът за научна и развойна дейност на MMC разбира, че трябва да преразгледа самата идея за „малък автомобил”.
Това се отнася в пълна сила за европейския пазар, където изключително популярният сегмент на малките автомобили през последните 20 години все повече се отдалечава от същността си, като се предлагат прекалено големи продукти с множество спецификации, наподобяващи сегмента на компактните автомобили в Европа.
В същото време MMC не цели да предложи нито евтин, изпразнен от съдържание продукт, нито „изгоден” автомобил, а рационален/разумен продукт с отличното качество и надеждност, с които е известна Mitsubishi Motors.
Въпреки че е къс (3710 мм), лек (от 845 кг), аеродинамичен (коефициент на челно съпротивление: 0,27), икономичен (4,0 л/100 км**), екологично чист (92 г/км**) и бърз (от 0-100 км/ч за 13,6 секунди**), Mirage е просторен (общо място за краката 1651 мм), удобен (за 5 пътници) и пъргав (малък ъгъл на завиване – 4,6 м – въпреки широкото 1665 мм купе) и предлага комфорта, оборудването и безопасността, които се очакват от един автомобил днес.
* Напомняме ви, че Mitsubishi Motors зае третото място за 2012 г. в Проучването на удовлетвореността на собствениците на автомобили (Vehicle Ownership Satisfaction StudySM), проведено от J.D. Power и др. и AUTO TEST в Германия.
** Двигател с вместимост 1,0 литър със система за автоматично изключване/стартиране на двигателя (Auto Stop & Go) и 5-степенна механична скоростна кутия – комбиниран европейски цикъл
Преоткриваме сегмента на малките автомобили
Следвайки същата философия като при разработването на новия Outlander, високотехнологичният подход на Mirage доведе до решения за подобряване на ефективността:
- Купе:
Оптимизацията на структурата и употребата на стоманени панели с висока якост водят до значително намаляване на теглото спрямо средното за сегмента на малките автомобили – минималното тегло от само 845 кг допринася за ефективността на разхода на гориво и ниските емисии на въглероден диоксид.
В същото време патентованият дизайн RISE* на MMC съчетава предница, която поглъща енергията при удар, и изключително здрава структура на купето. Собствените краш-тестове на компанията показват, че Mirage има най-голяма безопасност при удар в своя клас в Япония.
* Reinforced Impact Safety Evolution (Подсилена конструкция, която предпазва при удар)
Като използва анализ по метода на CFD (Computational Fluid Dynamics – изчислителна динамика на флуидите) и тестове в аеродинамичен тунел, отделът по дизайн на MMC оптимизира цялостната форма, за да намали въздушното съпротивление на гладкото и аеродинамично купе на Mirage (от капака на двигателя с форма на мидена черупка до заобления покрив) и постигна коефициент на челно съпротивление от само 0,27 – един от най-ниските в този клас.
Високоефективното оформление на Mirage включва възможно най-компактно отделение за двигателя, за да оптимизира мястото за пътниците. Въпреки че са по-малки в сравнение с традиционните компактни автомобили, размерите на купето предоставят отлична маневреност и място за петима възрастни, както и достатъчно място за багаж за всекидневна употреба.
Дизайнът на предницата позволява на водача да вижда двата края на капака на двигателя, като го улеснява, когато трябва да определи разположението на автомобила. Колоните са разположени по-близо до предните седалки, а линията на предпазния колан започва от по-ниско - което допринася за отлична видимост както напред, така и настрани. А като добавим и радиус на завиване от само 4,6 м – сред най-малките в този клас, дизайнът позволява на водача да маневрира уверено, когато завива, да шофира по тесни пътища или паркира.
Задвижване:
В Европа Mirage се задвижва от ново поколение леки и компактни 3-цилиндрови бензинови двигатели, които се предлагат с обем от 1,0 л или 1,2 л. Бързи и икономични, и двата варианта използват системата MIVEC* за контрол на времето за отваряне и хода на отваряне на газоразпределителните клапани на Mitsubishi Motors.
Благодарение на сериозното намаляване на триенето на компонентите и натоварването на двигателя, значително олекотената конструкция, аеродинамичния дизайн, ефективната трансмисия и технологиите за ниски емисии на въглероден диоксид на MMC (вж. по-долу), Mirage може да се похвали с високо ниво на ефективност на разхода на гориво и едни от най-ниските вредни емисии в своя сегмент.
Мощност | Въртящ момент | 0-100 км/ч |
Разход на гориво ( комбиниран ц икъл) |
Емисии на CO2 (комбиниран цикъл) |
|
Mirage 1,0 5M/T AS&G |
71 к.с | 88 Нм | 13”6 | 4,0 л/100 км | 92 г/км |
Mirage 1,2 5M/T AS&G |
80 к.с. | 106 Нм | 11”7 | 4,1 л/100 км | 96 г/км |
* Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system
Както вече се превърна в традиция за продуктите на Mitsubishi в Европа, Mirage е оборудван (в зависимост от пазара и модела) с пълната гама технологии за ниски емисии на въглероден диоксид, включително:
- Система за автоматично изключване/стартиране на двигателя (Auto Stop & Go),
- Регенеративна спирачна система,
- Високоефективен алтернатор,
- Интелигентен сензор за акумулатора,
- 165/65R14 гуми с ниско съпротивление,
При Mirage този пакет вече включва и дисплей „Eco Drive Assist” (Асистент за икономично шофиране) с три реда, който е разположен в таблото с приборите (в зависимост от пазара и модела) и показва визуално колко икономично се движи превозното средство въз основа на текущия разход на гориво и скоростта му.
На последно място, но не и по важност, като алтернатива на стандартната 5-степенна механична скоростна кутия, Mirage може да бъде оборудван с най-новата версия на трансмисията с голямо предавателно число INVECS-III CVT на Mitsubishi (в зависимост от пазара и модела), която сега вече използва зъбна предавка за по-добро ускорение и по-нисък разход на гориво. По-големият диапазон на скоростта, при който се задейства заключващият съединител, както и оптимизацията на контрола на трансмисията, допринасят за постигане на още по-нисък разход на гориво, без това да се отразява на ускорението.
Шаси:
Конфигурацията на Mirage се състои от предно окачване тип MacPherson и задно с торсионна греда и винтови пружини за лесно и стабилно управление и много удобна возия. Усъвършенстваната конфигурация на окачването е по-лека, което допринася за по-малък разход на гориво.
Поради същата причина – ефективността – Mirage е оборудван с прецизно електрическо кормилно управление със зъбна рейка (3,48 завъртания от крайно положение до крайно положение).
Спирачната система за Европа е осигурена от (в зависимост от пазара и модела):
- Предни вентилирани дискове / задни барабани,
- Антиблокираща система (ABS), електронна система за разпределение на спирачната сила, активен контрол на стабилността (Active Stability Control) (система за контрол на стабилността + система за контрол на сцеплението),
- Сигнализация при аварийно спиране, спирачен асистент и асистент за потегляне върху наклонен терен (Hill Start Assist).
Печат за качество
Mitsubishi Motors отдавна е възприела процеси и системи, чрез които гарантира прилагането на най-високи нива на качество на разработката и производството във всички производствени съоръжения на компанията в цял свят.
В сферата на производството се използва системата „Mitsubishi Motors Production Way” (MMPW) (начинът на производство на Mitsubishi Motors), за да се постигне най-взискателно осигуряване на качеството във всички производствени съоръжения чрез разделен на станции процес, при който дефектните продукти не се допускат до следващата работна станция на поточната линия.
Mirage е доказателство, че Mitsubishi Motors полага дори още по-големи усилия, за да подобри качеството на производството. Тъй като Mirage e съвършено нов модел, който се произвежда в нов завод в Тайланд, в допълнение към стандартната крайна проверка всички автомобили биват проверявани от опитни инспектори от Япония, преди да напуснат съоръжението. Инспекторите от Япония също така предоставят обучение и насоки на местните служители.
ПРЕДВАРИТЕЛНИ СПЕЦИФИКАЦИИ
(Всички данни подлежат на окончателно официално одобрение)
КУПЕ:
Дължина: 3710 мм
Широчина: 1665 мм
Височина: 1490 мм
Междуосие: 2450 мм
Разстояние между колелата: 1430 мм/1415 мм
Тегло: от 845 кг
Места за пътници: 5
Коефициент на челно съпротивление: 0.27
Размер на гумите: 165/65R14 и 175/55R15
Обем на багажника: от 235 л
POWERTRAINS:
1.0 l MIVEC AS&G 1.2 l MIVEC AS&G 1.2 l MIVEC AS&G
(5-speed M/T) (5-speed M/T) (CVT)
Displacement 999 cc 1193 cc 1193 cc
Output* 52 kW (71 ps) 59 kW (80 ps) 59 kW (80 ps)
@ 6000 rpm @ 6000 rpm @ 6000rpm @ 6000rpm
Torque* 88 Nm @ 5000 rpm 106 Nm @ 4000 rpm 106 Nm @ 4000 rpm
CO2* 92 g/km (1) 96 g/km (1) 95 g/km (1)
Top speed (where legal)* 172 km/h 180 km/h 173 km/h
0 – 100 km/h* 13“6 11“7 12“8
*Internal test result
(1) equipped with 14’ wheels
GEARBOX:
1.0 liter MIVEC: 5 M/T
1.2 liter MIVEC: 5 M/T or CVT