18.04.2018 Изтегли PDF
Дизайн
Според програмния директор на Eclipse Cross – Хироши Ямаучи, Eclipse Cross е SUV с дизайн на купе, а не купе с дизайн на SUV. SUV до мозъка на костите си – стилен екстериор и висока функционалност.
„От нас се очакваше да комбинираме в едно най-добрите характеристики на купе и SUV автомобил,“ – казва г-н Накамура, асистент ръководител отдел Vehicle Packaging Planning – „но това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. За да рафинираме формата, създадохме пълноразмерен макет и прекарахме часове наред, правейки подобрения от по няколко милиметра, за да съчетаем дизайн и функционалност по най-добрия начин.“
„Усъвършенстването на позицията и широчината на линията, разделяща задния прозорец, беше истинско предизвикателство. Ако изгледът беше ясен за водач, който обръща глава назад при движение в същата посока, то не беше достатъчно добър за водач, който използва огледалото за задно виждане.“ – обяснява г-н Фукуй, инженер на компонентите на автомобила. – „Екипът ни премества и променя линията над 10 пъти, защото дори и 1 мм оказваше много голямо значение.“
Говорейки за стил, разработващият екип първоначално създал страничните прагове стърчащи извън автомобила с остър релеф. Това решение обаче неприятно изненадвало пътниците при слизане по време на тестовете и било заменено с удължение на вратата, което да покрива прага. В резултат на това, слизането и качването в автомобила са доста улеснени, като е предотвратено дори изцапването на панталона. По отношение на видимостта, страничните огледала за задно виждане са прикрепени директно към вратите, за да увеличат обзора и да ограничат мъртвата зона.
Интуитивен интерфейс
Инфотейтмънт системата в автомобила вече е изключително важна за водача, но не и на всяка цена. Тук функционалността не е жертва на стила – LCD дисплеят в центъра на таблото е елегантен и интуитивен. В допълнение към него идват тъч панелът и тъчпад контролерът, разположени на леснодостъпни места, за да оперирате с тях с минимално отклонение на погледа и минимални усилия.
По този начин дисплеят е съвместим както с пазара на САЩ, където потребителите предпочитат да работят с тъчскрийн, така и с европейските клиенти, които смятат тъчпада за най-удобен и бърз при работа с една ръка. За да оптимизира тези два уреда, екипът гледа часове наред тестови видеа, в които водачът оперира с тях, докато шофира. Всеки момент, в който забелязват затруднение, бил записван, за да бъде то премахнато след това. Променени били логиката на функциониране, видимостта на знаците, размерът на иконките и пр. И така, докато не постигнати перфектни резултати.
Head-Up дисплеят увеличава сигурността на водача допълнително, но първоначално е създаден по съвсем друга причина. „Нашият дизайнерски екип предложи да добавим тъчпад контролер и Head-Up дисплей само защото това са модерните и стилни в момента неща.“ – признава г-н Торий, асистент ръководител на отдел Продуктово планиране. „Но нашите инженери имаха друго виждане – те искаха конкретни, оптимизирани решения, които ще създават „WOW“ ефект. В този дух добавихме възможността дисплеят да се прибира, защото не за всеки тип водач той би бил удобен. Капачето отгоре пък е черно, за да го предпазва от прах и зацапване, както и за да не създава неприятно отражение върху предния прозорец. Тези предложения се появиха спонтанно и разходите бяха истинско предизвикателство, но това, което истински ни амбицира беше самият факт, че инженери дават идеи от потребителска гледна точка.“
Навлизането на смартфоните
Нашите екипи бяха доста съсредоточени и върху това, автомобилът да бъде почти напълно съвместим със смартфона. Много клиенти се радват, когато разберат, че автомобилът им работи със същите функции като смартфона им. Поради тази причина и Apple CarPlay, и Android Auto са интегрирани.
Интериорът е предимно черен с мек пълнеж, който прави седалките комфортни за всеки пътник. Сребърните акценти на декоративните елементи са доста премерени, така че да не правят отражения и да не затормозяват сетивата на водача. Дори красивите измервателни уреди създавали притеснения в началото, защото се отразявали на страничните прозорци. Този проблем бил разрешен с промяна във формата им. Както знаем, предната колона е от основно значение както за сигурността, така и за видимостта. Нейните размери, форма и структура били тествани на принципа проба-грешка, за да се редуцират до минимум мъртвите точки и да се запази здравината.
Разработването на Eclipse Cross е преборено предизвикателство – стилен интериор и добра видимост, изцяло нов интерфейс, който обаче е лесно достъпен и разбираем, но най-вече грижа за сигурността и безопасността, които пасват на един истински Mitsubishi Motors автомобил.“
Възможностите на инфотейтмънт системите в наши дни изкушават разработващите екипи да добавят още и още нови функционалности. Г-н Сакай, ръководител Мултимедийни разработки, обаче винаги напомня на своя екип: „Автомобилните производители трябва да изграждат не толкова развлекателни, колкото перфектно работещи системи, защото залогът е човешкият живот.“
Научете повече за Mitsubishi Eclipse Cross тук.