31.01.2019 Изтегли PDF
Продажбите в Алианса се увеличават с 1.4% до 10.76 милиона през 2018 г. - 1 от 9 автомобила, продаден по света, е Renault, Nissan или Mitsubishi
- Продажбите на лекотоварни превозни средства се увеличават с 13.5% до 2 милиона
- Продажбите на електромобили нарастват с 34% спрямо предходната година до 725,000 броя, продадени от 2010 г.
- Прогресът се дължи на факта, че все по-голям брой от гамата на марките се разработва чрез споделени платформи (CMF)
Днес най-голямата група в автомобилната индустрия - Renault-Nissan-Mitsubishi, обяви, че общите продажби на всички членове на Алианса до 31.12.2018 г. възлизат на 10,756,875. Този резултат затвърждава лидерската позиция в продажбите на леки и лекотоварни автомобили.
Продажбите през 2018 г. са нараснали с 1.4% спрямо предходната година, като голяма част от прогреса се дължи на завишеното търсене на Renault Clio, Captur и Dacia Sandero, Nissan X-Trail/Rogue и Sentra/Sylphy, както и на Mitsubishi Eclipse Cross и XPANDER.
Ръст наблюдаваме и в продажбите на моделите, които са разработени на споделена платформа (Common Module Family (CMF)) – основна цел в средносрочния план на Алианса до 2022 г. Навлизането на Renault Kwid на повече международни пазари, както и увеличеният производствен капацитет на пикапа Nissan Frontier, който споделя елементи със съответните модели в гамата на Renault и Mercedes, също имат своя принос.
Осезаемо по-силно търсене наблюдаваме в сегмента на лекотоварните превозни средства - Renault Kangoo, Master и Traffic, Nissan Navara и Terra, както и Mitsubishi Triton/L200.
Основна част от стратегията на Алианса е да оптимизира синергията още на етап разработване, а след това и при производството с цел по-разширено присъствие на пазара и, съответно, по-добри резултати при продажбите на глобално ниво.
През 2018 г. Алиансът запазва отдадеността си на превозните средства с 0 вредни емисии. Лидерството в сегмента със 724,905 електромобила от 2010 г. насам се затвърждава, благодарение и на Renault ZOE и Nissan LEAF.
Всяка от компаниите в групата има следния принос - Groupe Renault повишава продажбите си с 3.2% до 3,884,295 бройки през календарната 2018 г. Nissan Motor Co., Ltd. осъществява продажби от 5,653,683, спад от 2.8%. Продажбите на Mitsubishi Motors Corporation възлизат на 1,218,897, ръст от 18.3% на годишна база.
Прогрес по 6-годишния план на Алианса до 2022 г.
Като част от средносрочния 6-годишен план на Алианса до 2022 г., стойността на годишните синергии се очаква да надмине €10 милиарда. Планирано е увеличение на допирните точки с цел 9 милиона автомобила, произведени на споделени платформи. Планът включва и разширяване употребата на общи двигатели в до 75% от автомобилите. Накрая, но не на последно място, се предвиждат 12 нови електромобила, както и 40 автомобила с различни нива на автономност.
Топ 10 пазари за Алианса
Китай - 1,920,541
САЩ - 1,611,952
Франция - 763,984
Япония - 727,823
Русия - 648,795
Мексико - 355,968
Германия - 343,656
Бразилия - 334,469
Италия - 277,941
Испания - 275,884
Toп 10 пазари на Groupe Renault*
Франция - 689,788
Русия - 497,266
Германия - 235,609
Китай - 216,699
Бразилия - 214,822
Италия - 208,580
Испания - 189,480
Турция - 115,842
Аржентина - 114,348
Великобритания - 103,607
*с изкл. на Twizy
Toп 10 пазари на Nissan
Китай* - 1,563,986
САЩ - 1,493,877
Япония - 615,966
Мексико - 314,123
Канада - 149,117
Великобритания - 116,914
Русия - 106,138
Бразилия - 97,512
Испания - 72,943
Тайланд - 72,394
*вкл. Марката Venucia
Toп 10 Mitsubishi Motors пазари
Индонезия - 146,805
Китай - 139,856
САЩ - 118,075
Япония - 104,611
Австралия - 84,826
Тайланд - 84,560
Филипините - 65,894
Германия - 52,196
Русия - 45,391
Великобритания - 30,952
ЗА RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Groupe Renault, Nissan Motor Company и Mitsubishi Motors са основните членове на най-голямата група в автомобилната индустрия. Това партньорство е най-дългото и ефективно интеркулкултурно бизнес начинание в индустрията. Заедно брандовете реализират повече от 10.7 милиона продажби в близо 200 страни по света през 2018 г. Всички компании в групата са фокусирани върху максимално коопериране, с цел подобряване на конкурентоспособността. Всяка от тях има и стратегически партньорства с други автомобилни групи, като немската Daimler и китайската Dongfeng. Алиансът е лидер в производството на автомобили с 0 вредни емисии и работи усилено върху създаването на усъвършенствани технологии за автономно шофиране, свързаност и мобилни услуги в широка гама от достъпни модели.