18.01.2009 Изтегли PDF
ХУАН ‘НАНИ’ РОМА И ЛУКАС КРУЗ СЕНРА ОТ ТИМА НА MITSUBISHI СА 10-ТИ В КРАЙНОТО КЛАСИРАНЕ И С ПОБЕДА В СПЕЦИАЛЕН ЕТАП С НОВИЯ ‘RACING LANCER’
• Тимът на Mitsubishi очаква бъдещи успехи с новата технология
БУЕНОС АЙРЕС (Аржентина): Екипът на Repsol Mitsubishi Ralliart реши да участва с четири нови автомобила ‘Racing Lancer’ в рали Дакар 2009 от глобални екологични съображения, като направи изключително важен преход към използването на дизелова технология в бъдещите участия в кроскънтри състезания с ценната помощ на своите партньори Repsol, Valeo и BFGoodrich.
Mitsubishi е водеща сила в автомобилните технологии, а Хуан ‘Нани’ Рома и Лукас Круз Сенра (и двамата от Испания) успяха да финишират на 10-та позиция с новия си автомобил в най-трудното в света офроуд рали, постигайки най-добро време в специален етап от състезанието.
Те станаха победители в 12-ия специален състезателен етап между Ла Риоха и Кордоба, но пропуснаха възможността за 6-та позиция в крайното класиране, след като им беше наложено допълнително наказателно време преди финала, което ги премести по-долу в списъка на победителите.
Началото на състезанието бе белязано с разочароващото отпадане на Хироши Масуока (Япония) и Паскал Мемон (Франция) по време на специалния първи етап между Буенос Айрес и Санта Роса де ла Пампа. Авария в ролков болт на двигателя намали до 3 броя на автомобилите на Mitsubishi, продължаващи участието си в състезанието.
Автомобилите показаха своите потенциални възможности още в самото начало, но заболяване на навигатора Жил Пикар (Франция) принуди Люк Алфан (Франция) да прекрати участието и на втори автомобил след серия от трудни за преодоляване дюни и блатисти терени по трасето на север през западна Аржентина. Стефан Петерханзел и Жан-Пол Котре (и двамата от Франция) бяха най-бързия екип с ‘Racing Lancer’ през първите етапи на състезанието, като Петерхансел се движеше добре в последния етап преди пресичането на Андите и преминаването в чилийска територия. Той обаче бе принуден да спре след малък пожар още в началото на етапа, след което отпадна от състезанието вследствие на проблеми с двигателя.
В резултат на това Mitsubishi зависеше изцяло от представянето на Рома и Сенра, които достигнаха до финала в Буенос Айрес. Този екип постигна втора позиция във временното класиране при пристигането си във Валпарайсо, където имаше почивен ден, като запазиха това място и на следващия етап. Навигационни проблеми обаче ги лишиха от ценно време в етапа между Ла Серена и Копиапо в Чили, в който финишираха седми, въпреки че проблеми, свързани с прегряване, ги принудиха да забавят темпото към края.
Страховитият етап по затворен маршрут от Копиапо през пустинята Атакама бе съкратен значително от съображения за безопасност, но след като в бивака предната вечер бе извършен ремонт на повредения вентилатор, Рома успя да постигне пето време и да запази четвърта позиция във временното класиране,
Организаторите на рали Дакар взеха решение да отменят единадесетия специален етап между Копиапо и Фиамбала поради опасност от мъгла, след което Рома достигна територията на Аржентина с четвърто време във временното класиране.
Краткият етап между Фиамбала и Ла Риоха обаче се оказа много по-труден от очакванията и Рома бе принуден да спре в пясъчните дюни поради повреда в електрическите проводници. В действителност организаторите прекратиха етапа на 175-ия километър и Рома успя да достигне до Ла Риоха с помощта на състезателен камион. През нощта автомобилът бе ремонтиран, но екипажът продължи с наложено наказание от 2 часа и с риск от присъждане на допълнително наказателно време.
В резултат на първоначалното наказание, единственият останал в състезанието ‘Racing Lancer’ трябваше да продължи от шеста позиция, но това не попречи на Рома, който започна с 21-во в първия етап, да постигне първа етапна победа за Mitsubishi в тазгодишното издание на рали Дакар в специалния етап между Ла Риоха и Кордоба.
Радостта от първата етапна победа на Рома в рали Дакар за отбора на Mitsubishi и първа победа за ‘Racing Lancer’ бе помрачена от съобщението, че организаторите са наложили допълнително наказание от 10 часа на екипите, които са пропуснали финалната отсечка от 12-ия етап, в резултат на което Рома зае десета позиция във временното класиране.
Той постигна четвърто време в последния етап до Буенос Айрес, но това не можа да промени позицията му в крайното класиране на официалния финал в неделя, който бе в Ла Рурал в Буенос Айрес.
Какво казват те?
Осаму Накаяма, президент / MMSP SAS
“Аз знаех за трудността и високите изисквания на това издание на рали Дакар, и че този път и най-малкият проблем може лесно да доведе до сериозни промени в класирането. Ние трябва да анализираме всички проблеми, дори и най-малките, за да не се повтарят в бъдеще. Дакар ни обогати с технически иновации и със знания за начина, по който трябва да създаваме новите си серийни автомобили.”
“За щастие, със своето добро представяне през последните два дни ‘Нани’ демонстрира нашите потенциални възможности. На BMW и Volkswagen бяха необходими повече от пет години, за да постигнат добър резултат, а ние успяхме да постигнем нещо за кратък период от време. Разбира се, следващия път искаме да спечелим.”
“По време на това рали Дакар, навсякъде по трасето виждахме много хора, които викаха “Mitsubishi, Mitsubishi”. Със сигурност ще открием много бъдещи клиенти сред тези зрители. Трябва да им покажем нашата търговска марка и конкурентна сила на пазара. Затова следващия път искаме да постигнем по-добри резултати.”
“Участията ни в автомобилни състезания ще покажат на останалия свят резултатите от нашата технология и японското производство с марката на Mitsubishi Motors. Нашата мисия е да покажем чрез автомобилния спорт какво постига японското автомобилостроене.”
Доминик Серие, ръководител на екипа на Repsol Mitsubishi Ralliart
“Със сигурност това рали ни научи на някои неща. Това издание на рали Дакар беше много трудно, но ние трябва да приемем резултата, въпреки че не съм доволен от нашето класиране. Не е добре за нашия ‘Нани’ да е на десета позиция, но не трябва да забравяме, че на някои от нашите конкуренти им бяха необходими много години, за да станат достатъчно конкурентноспособни, а ние вече сме достигнали добро ниво. Отпадането на три от нашите автомобили не е свързано с новата технология, и аз имам усещането, че сме на прав път, който води към положителни резултати в бъдеще.”
“Ние ще се подготвим за следващия път, но трябва да поздравя и нашите конкуренти, особено Volkswagen и Роби Гордън, за тяхното представяне тук. Освен това организаторите свършиха чудесна работа, премествайки ралито в Южна Америка. Това беше едно силно състезание и на нас ни хареса. Сигурен съм, че през следващата година надпреварата ще е още по-голяма, в съответствие с традициите на рали Дакар.”
Моля, посетете уебсайта:
http://www.ralliart.co.jp/motorsports/e/09dakar/index.html