Този уебсайт ползва “cookies”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го се съгласявате с получаването на “cookies”
5 години гаранция

Запитване за Test Drive

Благодарим ви за интереса към моделната гама на Mitsubishi Motors! Моля, попълнете полетата по-долу, за да ви организираме тест драйв с вашия дилър на Mitsubishi.

  • i-MiEV
  • i-MiEV
  • i-MiEV

MITSUBISHI i-MiEV

Двигател

Синхронният AC двигател с постоянни магнити развива мощност 49 kW (66 к.с) и висок въртящ момент – 180 Nm (133 lb.ft), който може да се използва веднага, при обороти в диапазона от 0 до 2000 об./мин., благодарение на което i-MiEV се справя безпроблемно с градския трафик. Електродвигателят продължава да генерира висок въртящ момент и в диапазона над 2000 об./мин., което прави електромобила още по-удобен за шофиране.

Трансмисия

Високият въртящ момент, който се генерира от електродвигателя, както и възможността оборотите да достигнат 8000 об./мин., елиминират необходимостта от превключване на предавки. Използва се фиксирано предавателно съотношение (6.066:1), с което се постигат оптимални динамични характеристики. Трансмисията включва конвенционален диференциал, като не е необходима задна предавка, тъй като самият електродвигател променя посоката на въртене при преместване на превключвателния лост на трансмисията в позиция R.

Батерия на задвижващата система

Батерията на задвижващата система, разположена под пода на купето на i-MiEV, се състои от 88 последователно свързани литиево-йонни 3.7V/50Ah клетки. Тази батерия (330V/16kWh) захранва електродвигателя (с помощта на инвертор), климатика и системата за отопление на купето. Останалите устройства се захранват от конвенционалния 12-волтов акумулатор, който се зарежда от батерията на задвижващата система през DC-DC преобразувател, интегриран в зарядното устройство на автомобила. Специални системи следят състоянието на отделните клетки и електрическите утечки, а самата батерия е поставена в здрава предпазна кутия.

Инвертор

Инверторът преобразува правия ток от батерията в променлив трифазен, който се използва за захранване на електродвигателя.

Зарядно устройство в автомобила

Зареждането на батерията от електрическата мрежа в дома се извършва с помощта на зарядно устройство, което преобразува променливото напрежение в постоянно напрежение, подходящо за зареждане на батерията на задвижващата система. За пълното зареждане на почти разредената батерия са необходими около 7 часа. Оборудването на i-MiEV включва и специален 5-метров кабел (ЗАБЕЛЕЖКА: НИКОГА не използвайте обикновен удължител или разклонител!). Контактното гнездо за нормално зареждане (от електрическата мрежа в дома) е разположено в задната дясна част на автомобила.

Бързо зареждане

Ако имате достъп до система за бързо зареждане, може да заредите вашия i-MiEV от състояние на напълно разредена батерия до 80% от капацитета на батерията само за 30 минути. Контактното гнездо за бързо зареждане е разположено в задната лява част на автомобила и е съвместим със стандартния съединителен накрайник на усиления кабел за бързо зареждане.

Режими на шофиране

Когато отпуснете педала за ускорение, скоростта на автомобила започва да намалява в резултат на регенеративния спирачен ефект – при тези условия кинетичната енергия (инерцията) на автомобила се използва за задвижване на двигателя, който функционира в този момент като генератор и зарежда батерията на задвижващата система. Трите режима на шофиране (D, B и C) на i-MiEV се избират с помощта на превключвателния панел. Режим D е подходящ за градски условия и с него се постига най-висока енергийна ефективност при такъв вид шофиране. Режим B е подходящ за шофиране по надолнище, когато трябва да се използва регенеративният ефект при задействане на спирачките, а в режим C, който е подходящ за дълги пътувания без резки промени на скоростта, регенеративният ефект на спирачките се използва по-рядко.

Индикатор за използването на енергията

На големият централен дисплей има конвенционални предупредителни индикатори, голяма дигитална скала на скоростомера, както и полукръгъл Индикатор за използването на енергията – стрелката трябва да е в зелената “Eкo” зона, за да се постигне по-дълъг пробег на автомобила с наличната енергия. При отпускането на педала за ускорение се активира режимът на енергийна регенерация и стрелката се премества в синята зона “Зареждане”.

Индикатор на нивото на заряд в батерията

Малкият кръгъл екран вляво от основния дисплей показва нивото на заряд в батерията на задвижващата система с помощта на 16 индикаторни сегмента. Когато останат да светят само 2 сегмента, предупредителният индикатор за енергията започва да мига. В тази зона на приборното табло има и удобен индикатор на избрания режим на шофиране.

Оставащ пробег с наличната енергия

С натискане на бутон се променя показанието на малкия кръгъл екран, разположен вдясно от основния дисплей: километражен брояч, пътуване А, пътуване В, настройка на осветяването, сервизен индикатор (в оставащи километри или месеци), както и оставащ пробег с наличната енергия, изчислен на базата на разхода на енергия за последните 30 km. и използването на климатика.

ABS с EBD

Блокирането на задните колела вследствие на рязко задействане на спирачките върху хлъзгава повърхност или рязко задействане на спирачките при движение с висока скорост може с голяма вероятност да предизвика странично занасяне на автомобила. ABS противодейства на този ефект, като контролира хидравличното налягане на спирачките. EBD променя спирачното усилие, прилагано върху задните колела, в зависимост от броя на пътниците и товара, като по този начин се осигурява идеалното спирачно усилие в почти всяка ситуация.

M-ASTC

Активен контрол на стабилността – Ако датчиците, монтирани на различни места в автомобила, регистрират нестабилно движение на автомобила, например странично занасяне, функцията “Контрол на стабилността” автоматично променя спирачното усилие и генерираната от двигателя мощност, за да стабилизира автомобила.

Контрол на сцеплението

Ако датчиците регистрират приплъзване на колелата при потегляне върху хлъзгава повърхност, например върху заснежен път, функцията “Контрол на сцеплението” автоматично прилага спирачно усилие към буксуващото колело и променя генерирания от двигателя въртящ момент, за може автомобилът да потегли плавно. За разлика от останалите модели, тази система функционира и при намаляване на скоростта, с цел повишаване на стабилността на автомобила по време на използване на регенеративния ефект на спирачките.

Окачване

i-MiEV е с предно окачване тип MacPherson, което – в комбинация със стабилизираща щанга – осигурава отлично поведение на автомобила на пътя. Задното окачване е 3-раменно тип “de Dion”. Позицията на батерията на задвижващата система понижава допълнително центъра на тежестта на i-MiEV и това прави автомобила още по-стабилен в завоите.

Шест въздушни възглавници

i-MiEV е оборудван със система от 6 въздушни възглавници, които предпазват пътниците в автомобила от всички посоки в случай на удар. Въздушните възглавници тип “завеса” осигуряват защита на пътниците от първия и втория ред седалки в случай на страничен удар, като седящите на предните седалки са защитени допълнително и от предните и страничните въздушни възглавници.

Mitsubishi motors global showroom