Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

УЧАСТИЕ В РАЛИ ДАКАР 2009 С ЧЕТИРИ ТУРБОДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛА RACING LANCER

Начало » Актуално » УЧАСТИЕ В РАЛИ ДАКАР 2009 С ЧЕТИРИ ТУРБОДИЗЕЛОВИ АВТОМОБИЛА RACING LANCER

11.12.2008 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

MITSUBISHI RACING LANCER ЗА РАЛИ ДАКАР 2009
Свалете снимката от:
http://www.mitsubishi-motors.com/motorsports/e/08dakar/photo/racing_lancer2.html

Mitsubishi Motors Corporation и нейният отдел за автомобилен спорт Repsol Mitsubishi Ralliart, в сътрудничество с партньорите Repsol, Valeo и BFGoodrich, регистрира четири нови турбодизелови автомобила Racing Lancer за участие в рали Дакар 2009.

Състезателите ще стартират в аржентинската столица Буенос Айрес на 3 януари, (събота) и ще се насочат на юг към тихоокеанския курорт Пуерто Мадрине. След това маршрутът продължава на запад по черни пътища, пресичащи Андите.  

Състезателите ще имат почивен ден на 10 януари (събота) във Валпарайсо, исторически пристанищен град на чилийския тихоокеански бряг, преди състезанието да продължи на следващия ден. Маршрутът на втората половина на състезанието продължава на север, към пустинята Атакама, след което отново се пресичат Андите в посока Аржентина. След престой във втория по големина аржентински град Кордоба, официалният финал на ралито ще бъде в Буенос Айрес на 18 януари, неделя.

Общата дължина на рали Дакар 2009 е 9 574 км, включително 14 специални етапа с обща дължина 5 652 км. Тези етапи са с дължина между 215 км и 666 км, като четири от тях надхвърлят 500 км. Освен това състезателите трябва да пресекат Андите по пътища с надморска височина над 3 000 метра.

На рали Дакар 2009 пилотите на Repsol Mitsubishi Ralliart ще започнат първия си пълен сезон с четири автомобила с турбодизелови агрегати. Тимът ще атакува челните позиции с най-новия си кроскънтри автомобил за ралита – новия Racing Lancer.

Тимът ще е съставен от пилотите, участвали в предишните ежегодни кроскънтри ралита от 2005 година насам: Люк Алфан / Жил Пикар (Франция), Хироши Масуока / Паскал Мемон (Япония/Франция), Стефан Петерхансел / Жан Пол Котре (Франция) и Хоан 'Нани' Рома/Лукас Круз (Испания).

31-ото рали Дакар е със съвсем нов маршрут, на територията на Южна Америка, където четиримата пилоти на Mitsubishi ще се стремят да осигурят едновременно първа победа за компанията с дизелов автомобил и 13-та победа в това рали, включително и седма последователна победа от 2001 година насам.

НОВИЯТ MITSUBISHI RACING LANCER
В разработването на Racing Lancer, който отговаря на изискванията на въведения през 2002 г. правилник на FIA (международната федерация по автомобилизъм), участва както отделът за автомобилен спорт на Mitsubishi Motors, така и MMSP (Mitsubishi Motors Safety Program). Последният състезателен кроскънтри автомобил на Mitsubishi, който е конструиран така, че да отговори на новите изисквания по отношение на производството, когато те влязат в сила приз 2010 г., е създаден на базата на богатия опит с Pajero  Evolution.

Разработването на турбодизеловия двигател започна през м. април 2006 г., като междувременно агрегатът бе тестван на Pajero  Evolution през м. юни 2007 г. Разработването на каросерията започна през м. август 2007 г., а първият Racing Lancer бе завършен през м. юни 2008 г. Автомобилът премина едноседмични изпитания на път в Испания и Мароко, както и тестове върху типичен кроскънтри терен за ралита във Франция. На базата на данни, събрани по време на тези тестове, бяха организирани допълнителни изпитания в Мароко в края на август и началото на септември, както и в двуседмичен период през м.октомври, преди дебюта на Racing Lancer на Baja Portalegre, представляващ шестият кръг на FIA Cross-Country Baja International Cup (30 октомври – 2 ноември).

Racing Lancer е изграден на базата на ново мултитубуларно стоманено шаси. Конструкторите са се постарали да постигнат минимално тегло, а допълнителното пространство вследствие на по-голямото междуосие – в резултат на правилника, който следва да влезе в сила през 2010 г. – е дало възможност резервоарът да бъде разположен по-ниско, премествайки надолу и центъра на тежестта на автомобила. Подобрено е и управлението на автомобила, тъй като новото място на резервното колело дава възможност да се постигне по-добър контрол върху инерчния момент.

Оформлението на каросерията е дело на дизайнерския отдел на Mitsubishi Motors, като са използвани карбонови панели на базата на дизайна на Lancer Sportback. Окончателният дизайн бе определен след изпитания на автомобила в аеродинамична тръба.

Мощният 3-литров V6 дизелов двигател е с двустепенен турбокомпресор, състоящ се от двойки от малка и голяма турбина от всяка страна на двигателя и използващ едновременно малката и голямата турбина в зависимост от оборотите и натоварването на двигателя.

Максималният въртящ момент е 66.3 kgfm (650 Nm), а максималната мощност понастоящем е 280 PS (206 kW), като се очаква тя да се увеличи вследствие на допълнително усъвършенстване. Охладителната система на интеркулера е позиционирана в задната част на автомобила, като въздушният поток постъпва през характерния широк отвор върху покрива на автомобила

V6-двигателят е комбиниран с механична 5-степенна скоростна кутия Ricardo с последователно превключване, която е оптимизирана за високия въртящ момент, генериран от задвижващия агрегат. Системата за постоянно задвижване на четирите колела на Racing Lancer е със същия самоблокиращ диференциал, използван при Pajero Evolution.

Геометрията на окачване е променена основно, както за предната, така и за задната ос, на базата на конфигурация с двойни двураменни носачи със спирални пружини, напречни щанги против странично усукване и амортисьори BOS за високи натоварвания, които позволяват регулиране в широк диапазон. Автомобилът е оборудван с новите нискоенергийни гуми BFGoodrich за кроскънтри ралита и алуминиеви джанти OZ. Вентилираните 16-цолови спирачни дискове са комбинирани със спирачни апарати Brembo с шест бутала.

СПЕЦИФИКАЦИИ: MITSUBISHI RACING LANCER
 


ОБЩА ДЪЛЖИНА

4,475 mm

ОБЩА ШИРОЧИНА

1,990 mm

МЕЖДУОСИЕ

2,900 mm

ПРЕДНА/ЗАДНА СЛЕДА

1,750 mm/1,750 mm

ОБЩО ТЕГЛО

1,900 kg

ДВИГАТЕЛ

Турбодизелов V6 24-клапанов със система за смазване със сух картер

ГОРИВНА СИСТЕМА

Система Common-Rail с впръскване с високо налягане

РАБОТЕН ОБЕМ

2,997 cm3

МАКС. МОЩНОСТ

206 kw (280 PS), 650 Nm (66.3 kgfm)

ВМЕСТИМОСТ НА РЕЗЕРВОАРА ЗА ГОРИВО

460 литра

ТРАНСМИСИЯ

Механична 5-степенна скоростна кутия тип Ricardo с последователно превключване

СИСТЕМА ЗА ЗАДВИЖВАНЕ НА ЧЕТИРИТЕ КОЛЕЛА (4WD)

Постоянно механично блокиране на централния диференциал

Преден диференциал

Самоблокиращ се тип ‘Ricardo’

Заден диференциал

Самоблокиращ се тип ‘Ricardo’

ОКАЧВАНЕ

 

Предна ос

Независимо, двойни двураменни носачи със спирални пружини

Задна ос

Независимо, двойни двураменни носачи със спирални пружини и система с напречни щанги против странично усукване

АМОРТИСЬОРИ

Напълно регулируеми амортисьори BOS

РАБОТЕН ХОД

250 mm отпред и отзад

КОРМИЛНА УРЕДБА

Със зъбна рейка и усилвател

СПИРАЧКИ

‘BREMBO’ предни и задни. Вентилирани спирачни дискове със спирачни апарати с шест бутала

ДЖАНТИ

‘OZ’ алуминиеви

ГУМИ

BFGoodrich

ДРУГИ

Мултитубуларно шаси от аерокосмическа стомана, под на каросерията тип “медена пита” и фиброкарбонова каросерия.

 

Mitsubishi motors global showroom