Този уебсайт ползва “cookies”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го се съгласявате с получаването на “cookies”
5 години гаранция

Запитване за Test Drive

Благодарим ви за интереса към моделната гама на Mitsubishi Motors! Моля, попълнете полетата по-долу, за да ви организираме тест драйв с вашия дилър на Mitsubishi.

  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi Pajero - Революцията на SUV-тата

Начало » Актуално » Mitsubishi Pajero - Революцията на SUV-тата

15.05.2017 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

 
 
Във времена, в които SUV автомобилите са толкова често срещани – 25% от Европейския пазар за
2016 г. – е много лесно да забравим, че само преди 35 години те се възприемаха като иновация. Точно по същото време Mitsubishi Motors Corporation (MMC) представя първото Pajero – старта на големия принос на марката към днешния изобилстващ SUV сегмент. То комбинира пазарна предвидливост, усъвършенствани инженерни решения и състезателна мощ.
 
С появата на легендарния Jeep от 1941 г., 4x4 превозните средства се специализират само в превоза на тежки товари, включително и прототипът на Mitsubishi от 1936 г. – PX33. Изведнъж обаче пак от Jeep възраждат идеята за малкия и пъргав вседеход, който се справя перфектно дори с пътешествията през пресечена местност и обработваеми земи. Универсалността на тези автомобили не остава незабелязана и редица производители по целия свят се стремят да развият свои концепции в областта на леките 4х4 офроуд машини – Mitsubishi участва в техническата разработка и продажбите на Jeep от 1953 г. до 1998 г.
 
Първата крачка към познатите ни днес SUV-та е предприета през 1963 г. с Jeep Wagoneer – удобен 4x4 оффроудър с красив дизайн. Създаден за висшата класа на обществото от 60-те, той въвежда нова ера, като подтиква American Motors Corporation* да го направят практичен за употреба и в града – стъпка, към която се стремят и други производители, включително Mitsubishi Motors.
 
*AMC поема Jeep от Kaiser-Jeep през 1970
 
Концептуален модел
С помощта на маркетингови проучвания, MMC също предвижда нуждата от по-модерни оффроуд автомобили, които да паснат на духа на времето, като първо тества пазара с лайфстайл коли като Pajero I през 1973 г., преди да представи Pajero в окончателния му вид.
 
Следващата концептуална стъпка идва през 1979 г. на Автомобилното изложение в Токио, където Mitsubishi представя Pajero II Concept в привлекателен модерен оранжев цвят, и затвърждава намеренията си да създаде компактно возило с оффроуд възможности. В същия модел са използвани за първи път и типичните „Pajero eyes”*

*Името “Pajero” идва от Gato pajero – дива котка, населяваща Южна Америка. Според пазара, Pajero се продава и под наименованието ‘Montero’ или ‘Shogun’.
 
Иновация
По-малко от 3 години по-късно, през май 1982 г. първото поколение Pajero излиза в Япония. Първоначално само във вариант с 3 врати (със затворен твърд таван или отворен мек), компактното (387 см) SUV на Mitsubishi Motors се присъединява към гамата подобни модели на други производители – Range Rover от 1970-та и Lada Niva от 1976-та. Jeep Cherokee (XJ) се появява на пазара през 1983 г. – една година след Pajero.

Усланяйки се на инженерната експертиза на Mitsubishi, Pajero е оборудвано с иновативни характеристики, като независимо предно окачване с двойни напречни носачи, сервоусилвател на волана и комфортни предни седалки.

Разработката продължава своя естествен ход с внедряването в Pajero на турбодизелов двигател с интеркулер, автоматична скоростна кутия, дискова спирачна система и за 4-те колела, задно окачване със спирални пружини и прочие.
 

С второто поколение на Pajero, представено през януари, 1991 г., са добавени изтънчената “Super Select 4WD” раздатъчна кутия, която позволява включване в движение със скорост до 100 км/ч на постоянно задвижване на 4-те колела и избор на понижаваща предавка. Както и също толкова напреднала за времето си многорежимна ABS система, която работи в съчетание със Super Select, включително и в режим на блокирани диференциали. Въздушна въглавница за шофьора е друго нововъведение, а от 1997 г. и GDI – технологията на MMC за бензинов двигател с директно впръскване на гориво – една от многото технологични революции в историята на Mitsubishi Motors.

През 1999 г. излиза третото поколение – Pajero вече е с самоносеща конструкция на купето, предно и задно независимо окачване, кормилна система със зъбна рейка и пиньон, автоматична самообучаваща се скоростна кутия ‘INVECS’, електронен контрол на раздатъчната кутия (вече позната като Super Select 4-II’), ‘ASTC’ електронна система за контрол на стабилността и др.

Световен успех
1983-та година е знакова за Pajero в две направление – представянето на версия Estate дълга база с 5 врати и 3 реда седалки, както и покоряването на световната сцена.

Надминавайки Dodge Raider (1987-1989) или Hyundai Galloper (1991-2006), Mitsubishi Motors произвежда над 3 милиона Pajero от 1982 г. насам. Комбинацията от световен успех в продажбите и легендарна състезателна мощ не оставя друг избор на Mitsubishi Motors, освен да превърне Pajero в глобална франчайз марка, използвана като име за безброй други SUV-та. От японското 660 cc, Pajero Mini и „джобното“ SUV Pajero Junior, та до солидното Pajero Sport – производно на L200, или от градското Pajero iO** до опустишителния състезателен модел Pajero Evo.
 
** 1999-2004 локалко създадено Pajero Pinin за Европа
 

Състезателна икона
Справяйки се с лекота, както на пътя, така и извън него, Pajero внася един особен блясък в света на моторните спортове, когато MMC и Sonauto – френският дистрибутор на марката по това време, решават да го включат в легендарното рали Дакар.

Sonauto разработва специално създадено за състезателни условия копие на PX33 от 1936 г. Една кола участва в отбор от 7 в ралито Париж-Тунис-Дакар през 1989 г. и финишира на 31 място в крайното класиране под контрола на френския пилот – Jean-Pierre Jaussaud.
 

След самостоятелното си влизане в ралито през 1983 г., Pajero отбелязва впечатляващ състезателен рекорд, като печели Dakar цели 12 пъти между 1985 г. и 2007 г., както и FIA World Cup for Cross Country Rallies през 2003 г. Репутацията, която Pajero изгражда за MMC в сегмента на SUV-тата, е незабравима и не е надмината от никой друг производител досега.
 

MMC има принос към вида на днешния пазар за SUV-та, който не може да се отрече. Добро познаване на пазара, инженери с експертни способности и състезателен дух – това са качествата, които превръщат и новите SUV-та на Mitsubishi Motors – Outlander PHEV или забележителния Eclipse Cross в истинска иновация. А най-доброто тепърва предстои.

 

Mitsubishi motors global showroom