Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi ASX Нови правила на играта

Начало » Актуално » Mitsubishi ASX Нови правила на играта

25.02.2010 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Точно 40 години, след като бе обособена като самостоятелна компания (1) – и през същата година, през която групата компании Mitsubishi празнува своята 140-та годишнина – Mitsubishi Motors Corporation (MMC) поема ново стратегическо направление.

Еволюция
С поглед далече напред върху еволюцията на пазара и въз основа на напълно реалните сигнали, получавани от (европейските) клиенти, MMC взе решение да се отклони от представата за марка, съсредоточена върху SUV автомобилите, но с ограничен брой предложения за автомобили, пригодени за нормални пътни условия, и да се превърне в производител на неконвенционални екологични леки автомобили и кросоувъри, като запази присъствието си и в сектора на автентичните офроудъри.
Докато вечно актуалните мощни 4x4 модели Pajero/Montero/Shogun и L200  са се утвърдили като „работните коне” предимно за професионални цели, вече се появява и обновена и разширена гама от леки автомобили. Всички те са разработени въз основа на съвременни конструктивни решения и прилагайки постиженията на компанията в областта на зелените технологии, поради което намират естественото си място в съответните категории:
- Сегмент A:   i-MiEV (ще се появи в Европа в края на 2010 г.) => електрическо задвижване
- Сегмент B:   Фамилията Colt => “ClearTec” технология с пакет конструктивни решения за ниски емисии на CO2, в това число “Automatic Stop & Go”
- Сегмент C:   Фамилията Lancer => изцяло нов дизелов двигател 4N13 Euro-5 (3-то тримесечие на 2010 г.)

Разширяване на хоризонта
Като следваща стъпка, наред с моделите леки автомобили, MMC сега въвежда и семейни кросоувъри за обикновените пътища и така „яхва” новата пазарна вълна, към която се присъединяват непрекъснато увеличаващ се брой модели (от 2-ва през 2005 г. до очакваните 12-15 модела през 2010 г.); това се изразява и в пропорционално увеличаващ се обем на продажбите (от 104,000 автомобила през 2005 г. до очаквани 458,000 през 2010). Намеренията на марката е чрез семейните кросоувъри да разшири присъствието си в сектора  на леките автомобили.

Поради тази причина кросоувърите на Mitsubishi Motors представляват ясно разграничаваща се алтернатива на конвенционалните леки автомобили, продължават традициите на марката в сферата на автомобилите 4x4 с висока проходимост и утвърждават вече създадената представа за нея като основател на нестандартни и интуитивни решения.

Освен това, този тип автомобили ще позволят на Mitsubishi Motors да привлече и нови клиенти, като такава тенденция се прояви неотдавна с обновения Outlander и увеличението с 82% на броя на клиентите, привлечени за сметка на конкурентните модели: този автомобил бе възприет и се утвърди сред европейските клиенти (2) като по-ефективна алтернатива на конвенционалните и спортни „комби” модели от Сегмент D, вместо SUV моделите със средна големина, каквато бе първоначалната идея, и внесе ново възприятие на марката Mitsubishi на пазара.

Именно тези представи доведоха до сериозната еволюция на Outlander още по средата на цикъла на разработка, което роди един по-добре оборудван и дори по-добре пригоден към пътните и метеорологичните условия “среден кросоувър”, като клиентите очевидно обръщат повече внимание на динамиката, характерна за поведението на лек автомобил, и на гъвкавостта на интериора, присъща на MPV сегмента, отколкото на характеристиките при движение по нормален път и по пресечен терен.

Днес Mitsubishi Motors разширява тази концепция, като слиза една стъпка надолу (в Сегмент C) с въвеждането на по-малкия и по-спортен брат: напълно новият кросоувър ASX. Това е още един „глобален автомобил за всеки регион” на Mitsubishi Motors, носещ подходящо за целта наименование и обозначение. ASX (3) за пръв път бе представен В Япония през февруари 2010 г. (като “RVR”). След европейската му премиера в Женева, в края на пролетта на 2010 г. той ще се появи и в Европа.

(1) “Motor Vehicle Division” на Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.  бе отделен през 1970 година, и трансформиран в “Mitsubishi Motors Corporation”, с което бе поставено началото на нов период на експанзия.

(2) Досега в Европа са продадени 130,166 автомобила от този модел (а в целия свят – 328,212 автомобила), което прави „стария континент” неговия най-голям пазар.

(3)Наименованието “ASX” бе използвано още за демонстрационния автомобил Mitsubishi ASX, показан за пръв път през 2001 г. на автомобилното изложение в Детройт: това бе поглед към първото поколение Outlander – и затова се смята за предвестник на новия автомобил; тази концепция бе пресъздадена в един от първите – ако не и в първия – автомобил, който доведе до появата на понятието „кросоувър”.


От конпецтуалния Concept-cX до реалния ASX
С емоционално наситения си и характерен цвят “Kawasemi Blue”(1), новият Mitsubishi ASX представлява завършена и готова за пазара интерпретация на концептуалния Concept-cX, представен на автомобилното изложение във Франкфурт през 2007 г., чийто успех убеди ръководството на MMC да го разработи като модел за масово му производство.

Въпреки че е с близо 20 см по-дълъг (4.295 м в сравнение с 4.11 м при концептуалния модел), малко по-висок (с 6,5 см) и малко по-широк (с  2 см), и се характеризира с малко по-изправен заден капак – всичко това направено с цел да се постигне оптимално конфигуриране на оборудването, ASX все пак повтаря основните конструктивни характеристики на Concept-cX и създаваната от него представа за здраво стъпил на пътя лек автомобил.

Тази „склонност” да се представя за лек автомобил, за която се намеква с високата радиаторна решетка от типа „реактивен изтребител” - създадена с лек поклон към реактивния изтребител F-2 на Mitsubishi Heavy Industries (http://www.mhi.co.jp/en/products/detail/f-2_close_support_fighter.html) и която сега се е превърнала в характерна черта на всички леки автомобили на Mitsubishi Motors в Европа (Colt, Lancer и Outlander) – е била основната идея за конструкторите на Mitsubishi. А именно -  без да бъдат ограничавани от пазарния натиск да се имитира външният вид на SUV с множество конструктивни детайли (при наличието на моделите Pajero/Montero/Shogun и L200, вече включени в гамата), те изградиха индивидуален набор от характеристики на Concept-cX, въз основа на които бе създадена по-меко акцентирана, но в същото време индивидуална, експресивна и прецизно пресъздадена „спортна визия”, изпълнена с присъствие и съдържание.

Запазвайки компактната концепция на Concept-cX, която се характеризира с изпъкващи странични контури, конструкторите оптимизираха цялостната форма, като използваха до максимум удълженото с 14,5 см междуосево разстояние (2,67 м в сравнение с 2,525 м), за да създадат по-ниско разположен и по-балансиран силует с по-добре интегрирани изпъкнали сводове над колелата.  Линията на покрива естествено и плавно преминава към контура на задната част на автомобила, подчертавайки аеродинамичните качества (Cd: 0.33) и подсилвайки допълнително динамичния профил.

Отпред, решетката тип „реактивен изтребител” изглежда еднаква с решетката на Lancer или Outlander. Но сега тя е обградена от по-солидна рамка, която преминава в изваян преден капак с обемни надлъжни форми: този дизайн изпълнява двойната задача да осигури по-добра защита на пешеходците, въпреки малкия преден надвес, както и да позволи на водача да вижда по-добре контурите на купето, с което се подобрява маневреността в градски условия.

В задната част целта бе едновременно да се намали височината и да се разшири силуетът, като в същото време се избегне всеки намек за тромавост заради малкия заден надвес. Именно затова в долния край на леко наклонения заден блок светлини има остър издатък, а между тях е разположена широка трапецовидна вдлъбнатина за регистрационния номер на автомобила.

(1)“Kawasemi” на японски означава „синьо рибарче” - птичка с тюркоазено сини пера, която живее в райони покрай горните течения на реките, край възможно най-чистите води: това е мощен символ за приноса на MMC за устойчиво развитие.

Динамизъм
В интериора на автомобила концепцията за ярко изразена спортна елегантност е доразвита с отчетливото ударение, поставено върху формата, декоративните елементи и материала вместо обикновеното безкрайно преследване на самоцелни прилики със SUV.

В унисон с външния вид на автомобила, кокпитът на ASX подсилва усещането за динамизъм, което се създава и от заимстваното от Outlander арматурно табло с арки над уредите, меката тапицерия около централния инструментален блок, която плавно се слива с тапицерията на вратите, както и с внимателно разположените сребристи акценти от двете страни на аудио системата и по ръбовете на панелите на вратите.

В същото време някои елементи като кръглия хромиран модул около лоста за превключване на скоростите, вдъхновените от мотоциклетите сребристи акценти от двете страни на конзолата и измервателните уреди, прибавят още един малък елемент на изненада.

Съвсем логично текстурата и материалите са подбрани така, че да се постигне търсеният ефект. Макар цветовата схема на интериора да се основава на монотонно черното, усещането за динамизъм се подсилва от използването на контрастни текстури и материали.

В това отношение особено внимание е отделено на мекотата на повърхността в зоните, до които се докосват пътуващите в автомобила. Това доведе до създаването на нов тип двутонова текстура за тапицираните повърхности с контрастно релефно оформление, което поражда усещането за елегантност и спортен характер.

Същият подход преобладава и при тапицерията на седалките, където дизайнерите на  Mitsubishi и техните партньори от текстилната промишленост създадоха нова релефна тъкан (1), за да се подсили общото усещане за спортен характер и динамизъм, като в същото време се подсилва драматичния триизмерен ефект на приглушения черен интериор.

(1) Предлага се и кожа с двойни шевове  – в зависимост от моделите и конкретния пазар.

Lancer + Outlander
Като последен модел, разработен въз основа на базовата платформа “Project Global” на ММС за среден по габарити автомобил,  ASX цели да съчетае усещането при шофиране на Lancer с позволяващото повече контрол положение на водача при Outlander и с удобствата на интелигентната AWC 4-Wheel Drive система с електронно управление (1).

Макар и по-къс с 37 см, ASX има същото междуосево разстояние като Outlander (2,67 м) и по принцип в голяма степен копира носещата конструкция на Outlander, както и базовата архитектура на шасито (предно окачване тип MacPherson, независимо задно окачване тип „мулти-линк”), която е подходящо пренастроена за този по-малък и по-лек автомобил.

Едно от важните подобрения е въвеждането на кормилна система с електрически усилвател, което позволява да се намалят още повече вредните емисии и дава възможност за регулиране на наклона и дължината на телескопичната кормилна колона, което се предлага за пръв път при сегашната гама от автомобили на Mitsubishi Motors.

Благодарение на всеобхватната архитектура на електрониката в базовата платформа “Project Global”, ASX предлага пълната гама от активни и пасивни системи за безопасност, в това число (в зависимост от модела и пазара):

  • Ксенонови фарове тип 160˚ Super-HiD “Wide Vision”
  • Система за активен контрол на стабилността,
  • Система за контрол на сцеплението,
  • Помощна система при потегляне по наклон,
  • Антиблокираща спирачна система (ABS),
  • Електронна система за разпределение на спирачното усилие,
  • Спирачен асистент (Brake Assist),
  • Система за STOP сигнал при аварийни ситуации,
  • 7 въздушни възглавници (в това число въздушна възглавница за коленете на водача) и т.н. …

И всичко това в комбинация с технологията RISE (подсилено купе за защита при сблъсък) на Mitsubishi (2).

(1) Ще се предлагат  варианти 2WD и 4WD (в зависимост от пазара и спецификациите)
(2) Тази технология (подсилена конструкция за по-голяма защита при сблъсък (RISE)), разработена от Mitsubishi, доведе до значителен напредък в сферата на безопасността при многопосочни удари, като енергията при странични и задни удари се разсейва и едновременно с това се контролира деформацията.

Екологичен дизелов двигател MIVEC
Моделът ASX, който е най-новият принос към стратегията на MMC за използване на „зелени технологии”, въвежда чисто нова фамилия от 4-цилиндрови, изцяло алуминиеви екологични дизелови DOHC двигатели с 16 клапана, с „Common Rail” система с директно впръскване, които отговарят на изискванията на Euro 5 и са разработени съвместно от Mitsubishi Motors Corporation и Mitsubishi Heavy Industries (MHI), като MHI осигури – освен всичко останало – експертните си познания, натрупани въз основа на опита си в производството на промишлени и корабни дизелови двигатели, както и в сферата на газотурбинните технологии.

Първоначално предлагани във вариант с работен обем 1.8 литра – първо при ASX, а след това, през втората половина на 2010 г. и при моделите Lancer – този набор от “4N13” агрегати се базира на неотдавна появилия се бензинов двигател на ММС и се характеризира с иновативни технологии, в това число нов турбокомпресор с променлива геометрия и високоефективен процес на горене, като тези системи са разработени прилагайки аналитичните технологии на MMC и MHI.

Връхната точка на тези технически постижения е разработения от Mitsubishi двигател MIVEC с променливи параметри на газоразпределителната система: за първи път в света такъв дизелов двигател се използва в лек автомобил.

Позициите в сферата на опазване на околната среда на този изключително тихо работещ екологичен дизелов двигател MIVEC “4N13” на Mitsubishi с работен обем 1,798 куб. см. “4N13”, който е от стратегическо значение в Европа заради силната конкуренция в този сегмент, ще бъдат допълнително подсилени с въвеждането – като стандартно изпълнение за всички версии – на пълния конструктивен пакет ClearTec с ниско ниво на емисиите на CO2, който включва:
- Автоматична система “Stop & Go”
- Дизелов филтър за твърди частици и система със затворен цикъл на потока
- Кормилна система с електрически усилвател
- Система за регенерация на енергията при спиране (Generation Control System)
- Светодиодни (LED) задни светлини (за ниска консумация)
- Гуми с ниско съпротивление
и т.н. …

Успоредно с това за клиенти, които търсят бензинов вариант, ASX ще се предлага с новия двигател DOHC 16V MIVEC с работен обем 1.6 литра: този двигател е изцяло собствена разработка, направена въз основа на 1.5-литровия двигател на Mitsubishi, монтиран на моделите Colt. При ASX този тип двигател също ще се предлага с пълния конструктивен пакет ClearTec и 5-степенна механична скоростна кутия.

В резултат на всичко това са постигнати следните експлоатационни параметри на ASX (данните подлежат на окончателно съгласуване):
   1.8 DiD 2WD дизел
(6-степенна механична)


1.8 DiD 4WD дизел
(6-степенна механична)


1.6 бензинов 2WD
(5-степенна механична)


Работен обем   1,798 куб. см.  1,798 куб. см.  1,590 куб. см.
Мощност*   150 к.с. при 4,000 об/мин  150 к.с. при 4,000 об/мин  117 к.с. при 6,000 об/мин
Въртящ момент*   300 Нм при 2000-3000 об/мин  300 Нм при 2000-3000 об/мин  154 Нм при 4,000 об/мин
CO2*   147 г/км  150 г/км  135 г/км

*тествани от ММС

На по-късен етап на определени пазари ще се предлага и вариант „с ниска мощност” 116 к.с./ 300 Нм на дизеловия двигател 4N13.

Място, където да се отпуснеш
Стилно сдържан, интериорът на ASX е и много приятно място, където човек може да се отпусне – независимо дали става дума за разположението, функционалността или характеристиките.

Използвайки до максимум голямото междуосево разстояние (2.67 м), 5-местният ASX се отличава с пълна гама удобства, които пасват както на компактните му размери, така и на евентуалното желание на потенциалните му собственици да се възползват от 416-литровия багажник /при спусната задна седалка под ъгъл от 17 градуса, под ъгъл от 23 градуса обема е 393 л./ (1):

    * Регулируеми облегалки на задните седалки
    * Подлакатник на задните седалки с:

  • канал за ски
  • държачи за чаши

    * Делима задна седалка, съотношение 60:40,
    * Лесно сгъващи се задни седалки,
    * Багажно отделение под пода (прибл. 30 литра),
    * Закачалки и подходящо осветление

 

Усещането, че се намираш в луксозна приемна, се появява най-напред заради панорамния стъклен покрив на ASX: за първи път при автомобил на Mitsubishi Motors, този широк (954 x 860 мм) панел от стъкло със защита срещу ултравиолетови лъчи създава приятна атмосфера както през деня , така и през нощта, благодарение на обемното “Moonlight” светодиодно осветление по периферията на панела. Панорамният стъклен покрив е серийно оборудван с електрически задвижван сенник.

Усеща се и присъствието на широка гама от оборудване, което е включено в стандартното изпълнение още на базовия модел: радио с CD плеър, съвместим с MP3 формат, AUX-in и 4 високоговорителя, климатична инсталация с ръчно управление, 7 въздушни възглавници, система за активен контрол на стабилността и сцеплението, и т.н.…

Като опции при ASX се предлагат автоматична климатична инсталация, датчици за дъжд и смрачаване, система за поддържане на постоянна скорост (Cruise Control), мултифункционален волан, заден парктроник, Bluetooth™ и USB входове, затъмнени стъкла, ксенонови фарове Super HiD “Wide Vision”, система за дистанционно отключване (KOS), стоп-старт бутон за запалване, кожена тапицерия, многофункционална комуникационна система на Mitsubishi с навигационна система с твърд диск и музикален сървър, аудио система Rockford Fosgate™ Premium и т. н. … (2).

(1) По критериите на VDA – при монтирани всички седалки
(2) Зависи от пазара и спецификациите.

***
ПРЕДВАРИТЕЛНИ СПЕЦИФИКАЦИИ
(Всички данни подлежат на окончателно съгласуване)

КАРОСЕРИЯ:

- Дължина: 429,5 см
- Широчина: 177 см
- Височина: 161,5 см (с покривни релси: 162,5 см)
- Междуосево разстояние: 267 см
- Следа: 152,5 см / 152,5 см
- Тегло: oт 1 270 кг до 1 525 кг
- Cd: 0,32
- Максимален размер на гумите: 215/65R16
- Обем на багажника: 416 л (По критериите на VDA – при монтирани всички седалки)

ДВИГАТЕЛИ:

    * 1.8 DiD MIVEC (дизел):

  • DOHC 16V MIVEC
  • Common Rail, директно впръскване, турбокомпресор с променлива геометрия с междинен охладител

    * 1.6 MIVEC (бензин):

  • DOHC 16v MIVEC

   1.8 DiD 2WD дизел
(6-степенна механична)


1.8 DiD 4WD дизел
(6-степенна механична)


1.6 бензинов 2WD
(5-степенна механична)


Работен обем   1,798 куб. см.  1,798 куб. см.  1,590 куб. см.
Мощност*   150 к.с. при 4,000 об/мин  150 к.с. при 4,000 об/мин  117 к.с. при 6,000 об/мин
Въртящ момент*   300 Нм при 2000-3000 об/мин  300 Нм при 2000-3000 об/мин  154 Нм при 4,000 об/мин
CO2*   145 г/км  150 г/км  135 г/км
Макс. скорост (където е разрешено)*   200 км/ч  198 км/ч  183 км/ч
0 – 100 км/ч*   9"7  9"7  11"4

*тествани от ММС

ТРАНСМИСИИ:

    * 1.8 дизел MIVEC:

  • 6-степенна механична
  • 2WD или 4WD “AWC” система с електронно управление

    * 1.6 бензинов MIVEC:

  • 5-степенна механична
  • 2WD
Mitsubishi motors global showroom