Технологии
Отпред:
- Електромотор + инвертор (60 кВт/82 к.с. - 137 Нм)
- Електрически генератор
- 2.0-литров MIVEC DOHC бензинов двигател (89 кВт/121 к.с.- 190 Нм)
- Power Drive Unit
В средата, под пода:
- 12 кВтч, 80 клетки, 300 V пакет литиево-йонни батерии с въздушно охлаждане
- 45-литров резервоар за гориво (докато при Outlander с ДВГ и 4WD задвижване - 60 литра)
Отзад:
- Електромотор + инвертор (60 кВт/82 к.с. - 195 Нм)
- Блок за управление на задния мотор
Разработена на базата на « MiEV OS » на i-MiEV
Режим на чист електромобил | Последователен хибриден режим | Паралелен хибриден режим | |
Макс. енергия от батерията (към предния и задния електромотор) |
до 60 кВт (разпределена между предния и задния електромотор) |
до 60 кВт (разпределена между предния и задния електромотор) |
до 60 кВт (разпределена между предния и задния електромотор) |
Макс. енергия от генератора (към батерията, чрез ДВГ) |
0 |
до 60 кВт (зареждане на батерията активиране 3 до 10 минути) |
до 60 кВт |
Макс. енергия от ДВГ (към предните колела) |
0 | 0 | до 89 кВт |
Забележка: Системата за задвижване на Outlander PHEV никога не работи при максимална мощност на нейните компоненти – вместо това PHEV OS винаги активира оптималната комбинация от режими на задвижване и компоненти на силовото предаване според конкретните условия на шофиране, като енергийната ефективност е с най-голям приоритет. В резултат на това не съществува понятието « максимална обща мощност ».
«Режим на чист електромобил» (до 120 км/ч – където е позволено)
- Автомобилът се задвижва от предния и задния електромотор (т.е. постоянно електрическо 4WD задвижване)
- Използва се енергия от батерията
«Последователен хибриден режим»
- Автомобилът и при този режим се задвижва от предния и задния електромотор (т.е. и в този случай имаме постоянно електрическо 4WD задвижване)
- ДВГ се използва за задвижване на генератора, с цел зареждане на батерията в движение
-
Активира се автоматично - за 3-10 мин. макс.
- Скорост над км/ч (където е позволено)
- При необходимост от допълнителна мощност (над 60 кВт)
- Системата често/при първа възможност преминава отново към режим на чист електромобил
- Прецизно активиране и на ДВГ с цел поддържане на каталитичния преобразувател в оптимално състояние
«Паралелен хибриден режим»
- Автомобилът се задвижва от ДВГ (предно задвижване в Multi-Mode режим на предния блок за управление Power Drive Unit
- Задният електромотор подпомага ДВГ
- Активира се автоматично при скорост над 120 км/ч (в зависимост от нивото на заряд в батерията)
- Системата често/при първа възможност преминава отново към последователен хибриден режим (или режим на чист електромобил при скорост под 120 км/ч)
- Генерираният от ДВГ излишен въртящ момент се използва и задвижване на генератора с цел зареждане на батерията
Автоматично зареждане « в движение », в « последователен хибриден » и « паралелен хибриден » режим
Стандартно бордово зарядно устройство с два режима:
- Нормално зареждане (≈ 5 часа за 100% заряд - 230V – 10 A или ≈ 3 часа с Mode 3 кабел)
- Бързо зареждане (≈ 30 минути за 80% заряд )
«Режим на зареждане на батерията»:
- Активиран от шофьора (превключвател върху централната конзола)
- Автономно самозареждане с помощта на ДВГ
- Удобно, когато не разполагате с външен източник на захранване (пътуване далеч от дома,…).
- Може да се активира при неподвижен или движещ се автомобил
- Може да възстанови 80% от заряда за ≈ 40 минути
Регенеративна спирачна система (не може да се управлява при активиран адаптивен круиз контрол (ACC)).
- Активира се при освобождаване на педала на газта или при натискане на спирачния педал
-
Степента на регенерация се контролира от шофьора:
- « B » позиция на превключвателния лост с две избираеми нива
- Шест стъпки на увеличаване с помощта на пера зад волана
-
« Икономичен режим на батерията » :
- Шофьорът може да превключи на « последователен хибриден режим » или « паралелен хибриден режим » с цел икономия на електрическа енергия, за да може по-късно да шофира в градски зони с ограничение за емисиите на CO2 или в тихи жилищни райони, или просто да се наслади на природата при пълна тишина.
- Дистанционен контрол с помощта на специален WiFi app за смартфон (предлага се в Европа от App Store, Google Play или уебсайта на Mitsubishi Remote Control: http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/)
- « Акустична предупредителна система на автомобила » (« AVAS ») за предупреждаване на пешеходците
- Електрически воден нагревател (в зависимост от страната и модела).
- Осветена зона на двойния порт на зарядното устройство (за нормално и бързо зареждане) с капак – с индикатор за зареждане (вкл./изкл.) и показание за нивото на заряд.
- 5 м стандартен кабел за зареждане с топлоизолация, GND OPEN детектор и измерителна обезопасяваща система.
- PHEV система, поддържаща дългосрочен V2G (автомобил-мрежа) протокол за интелигентна ел. мрежа – все още не се предлага в Европа.
- Без скоростна кутия
- Постоянно 4WD задвижване с помощта на независими преден и заден електромотор
- 4WD с електронно управление чрез операционната система на PHEV
- Мултирежимен Power Drive Unit – активирано задвижване на предните колела при « паралелен хибриден режим »
- Оптимално разпределение на въртящия момент между предната и задната ос (настройка по подразбиране: 60/40)
- Система S-AWC («Super All Wheel Control»), заимствана от Lancer Evolution – за по-голяма стабилност и прецизно управление на автомобила с активирана от ABS функция “Активен контрол на завъртането около вертикалната ос”.
- Функция “4WD LOCK”.
- Пакет батерии, монтиран под пода, в средната част на автомобила, с (по-)нисък център на тежестта (- 30 мм в сравнение с Outlander с ДВГ) и отлично разпределение на тежестта между предната и задната ос (55% - 45%).
- Удобна позиция на шофьора
-
Минимален пътен просвет:
- 190 мм
-
Теглителна способност (при ремарке със спирачки):
- 1 500 кг без ограничение.
- По-здрава каросерия – страничен ефект от използването на носеща подрама за батериите
- Адаптирано окачване за по-комфортно возене, стабилност и ниско ниво на шума, вибрациите и нискочестотните трептения
- 4.0 мм стъкло на предните врати
- Шумоизолиращо предно стъкло
- По-добра шумоизолация (шум от вятъра, пътя,…)