Този уебсайт ползва “cookies”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го се съгласявате с получаването на “cookies”
5 години гаранция

Запитване за оферта / Test Drive

Благодарим ви за интереса към моделната гама на Mitsubishi Motors! Моля, попълнете полетата по-долу, за да ви изпратим оферта или да организираме тест драйв с вашия дилър на Mitsubishi Motors.

  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

Mitsubishi Outlander PHEV - пътят на EV задвижването от 1966 г. до днес

Начало » Актуално » Mitsubishi Outlander PHEV - пътят на EV задвижването от 1966 г. до днес

19.02.2018 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

 

Автомобилната индустрия през последните години инвестира в електромобилите при разработката на нови продукти, осъществяването на партньорства за създаване на по-ефективни батерии, по-надеждно задвижване и по-интелигентна електроника. Да не забравяме и ключовата им позиция по въпроса за климатичните промени.

За Mitsubishi Motors Corporation (MMC) обаче електрическата мобилност е цел, залегнала в основата на философията и бизнес решенията на марката още от октомври 1966 г., когато в развойните центрове започват проучванията в областта на превозните средства, задвижвани от електричество.

В този смисъл, съвременният Outlander PHEV е последният от една дълга серия разработки на Mitsubishi електрически автомобили и предшественик на широката гама SUV-та, с изцяло EV или хибридно задвижване, така популярна днес.

Като уникален модел за индустрията, Outlander PHEV се радва на привилегиите на архитектура, базирана изцяло на EV задвижването, която позволява намаляване на теглото и съответно по-добра енергийна ефективност. В допълнение към това, имаме улеснена работа на системите, различни възможности за зареждане, заложени по стандарт (регенериране, режим „зареждане“, стандартен plug-in и бърз plug-in), нулеви емисии въглероден диоксид при ежедневна употреба, както и ограничени емисии при дълги разстояния. Тук трябва да споменем и гаранцията, че Outlander PHEV ще е напълно съвместим с бъдещите интелигенти електрически еко системи, включително V2G/V2H.

- 1966 / 1971 – Първите искри

През 60-те години на 20-ти век се наблюдава забележителен ръст в продажбите на лични автомобили. В следствие на това, през 70-те трафикът в градските райони вече е значително по-голям, което, от своя страна, води до задръствания с неочаквани мащаби. В основен обществен проблем се превръщат замърсяването на въздуха от изгорелите газове на автомобилите и шума от двигателите, с който хората не са свикнали. Тогава за първи път се появява идеята за автомобили с EV задвижване, като мярка за превенция и намаляване на замърсяването.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

През 1966 г. Mitsubishi Heavy Industries (MHI) подписва споразумение с Tokyo Electric Power Company, огласяващо “Изграждането и тестването на прототипи на електрически превозни средства, с помощта на усъвършенствани батерии.”

В същото време, MHI вече работи с Mitsubishi Electric и Japan Storage Battery Co., Ltd. (днешната GS Yuasa Corporation) върху разработването на градски автомобил и специални превозни средства на бъдещето, които ще намалят замърсяването в градовете.

Веднага след завършването на прототипа, през май 1971 г. новосформираната компания MMC доставя 10 електрически мини вана E12-type (Minica Van) на Tokyo Electric, базирани на стандартен мини ван и задвижвани от акумулаторни батерии, развиващи скорост от до 80 км/ч. (където е позволено)

MMC не спира дотук, а предоставя електрически автомобили, базирани на Minica Van, Minicab Van, Minicab Truck и Delica Van, на други ел. компании. Тази стартираща EV програма през 1971 г. е последвана от редица други през следващите 30 години, изграждащи основите за днешните i-MiEV и Outlander PHEV, разбира се, съвместими с нуждите на времето.

- 1987 / 2007 – Състезателната 4WD нишка

Сред характерните за Mitsubishi Motors технологии, Super-All Wheel Control (S-AWC) заема специално място, тъй като се разработва точно по време на промените в регулациите на моторните спортове и обхваща повече от 80-годишното наследство на марката в областта на 4WD системите. От 1936 г. с PX33 до 1982г. с Pajero и неговите 12 победи на Dakar, технологията поема в нова посока с високотехнологичния Galant VR4 от 1987 г.

Благодарение на успешното участие в Световния рали шампионат на Galant VR4, а по-късно и на Lancer Evolution, Mitsubishi Motors има възможността да развива технологията и да я имплементира и в серийни модели, превърнали се в част от идентичността на бранда, включително я използва и в Outlander PHEV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Накратко, ‘Super-All Wheel Control’ (или ‘S-AWC’) може да се опише като технология, обхващаща различни интерпретации на един и същи принцип: независимо в кой модел, тя винаги има за цел да разпределя въртящия момент и спирачното усилие индивидуално на всяко от четирите колела на автомобила.

- 1994 / 2009 – Стратегическа (електрическа) стъпка

Като естествено продължение на проучването и разработването на батерии, електрически мотори и други основни EV компоненти, MMC обръща поглед и към литиево-йонните батерии с тяхната по-висока енергийна наситеност и мощност, спрямо конвенционалните батерии от по-рано.

Подтикнати от новоприетите закони за превозни средства с нулеви емисии в щата Калифорния през 1990 г., през 1994 г. MMC започва разработването на MITSUBISHI PHEV плъг-ин хибрид, захранван от литиево-йонната батерия на Mitsubishi Chemical Corporation.

Само 12 години по-късно MMC вече носи в себе си зрънцето на увереността, че може да комерсиализира литиево-йонната батерия и други EV технологии и през октомври 2006 г. представя проекта “i MiEV” (по това време в името няма тире), който по-късно ще доведе до “i-MiEV” (с тире), първата серийно произвеждана електрическа кола, предлагана от масов производител и то в стандартния продуктов каталог.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

През юли 2009 г. започва продажбата на i-MiEV на различни корпорации, а през 2010 г. – и до всички потребители, първо в Япония, а след това и на избрани чуждестранни пазари. Усилията на производителя не остават незабелязани и моделът печели наградата за най-усъвършенствана технология на японския конкурс „Кола на годината“ за 2009-2010 г.

- 2009 / 2012 – От EV към PHEV

Успоредно с “i MiEV”, един още по-амбициозен проект постепенно набира сили в развойния център на MMC в Оказаки, близо до Нагоя - голям SUV 4WD plug-in хибрид. Ръководен от някои от основните технологии на i-MiEV, този дързък проект за първи път е показан на Изложбен салон Токио през 2009 г. с концептуалния PX-MiEV, а две години по-късно на същия изложбен салон с Concept PX-MiEV II, и двата предшестващи финалния сериен продукт Outlander PHEV.

Докато концептуалния PX-MiEV II дефилира по пистите на световните изложения, в Япония разработчиците тестват издръжливостта и надеждността на PHEV технологията, облечена в одеждите на Outlander 2-ро поколение.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звездният момент настъпва през 2012 г. на Парижкото изложение със световната премиера на Outlander PHEV – първият плъг-ин хибрид с два електромотора, създаден от масов производител и включен в серийното портфолио.

Тогава, а и до днес, Outlander PHEV изпъква на фона на всички останали плъг-ин хибриди, защото използва архитектурата на изцяло електрически автомобил (без скоростна кутия).

- 2012 / 2018 – Историята на един успех

С успех в кръвта и множество перспективи пред себе си, Outlander PHEV стъпва на пазара няколко месеца по-късно (януари 2013 г. в Япония и октомври 2013 г. в Европа), достигайки 50,000 продажби за Европа през 2015 г. – същата година, в която участва и в крос-кънтри състезание в Португалия. През 2014 г. пък грабва наградата за технология на годината на конференцията на автомобилните изследователи и журналисти в Япония.

През последните 4 години Outlander PHEV достига до своите клиенти със 100,000 продажби в Европа и става най-продавания плъг-ин хибрид (за всички сегменти) за 2015 г., 2016 г. и 2017 г. Северноамериканския си дебют прави през декември 2017 г.

Днес, в среда на повече SUV и EV автомобили от всякога, Outlander PHEV определено се е развил от продукт за рискуващите потребители, до флагман за марката, утъпквайки пътя за следващите поколения SUV- та на MMC.

В условията на разгорещени дебати за бъдещето на дизеловите автомобили на стария континент, на автомобила в обществото изобщо - световната премиера на обновения Outlander PHEV на Изложбения салон в Женева 2018г. е знак за решителните стъпки на Mitsubishi Motors към откриването на нови възможности за всички онези, които умеят не просто да следват тенденции, а да ги създават.

Mitsubishi motors global showroom
Mitsubishi Eclipse Cross – Различен от всяка гледна точка. Заяви оферта или направи видео сега!