Генерален дистрибутор на Mitsubishi Motors Corporation за България
Начало Специални оферти Библиотека
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално
  • Актуално

От първия пикап Mitsubishi Motors до днес - 40 години история на успеха

Начало » Актуално » От първия пикап Mitsubishi Motors до днес - 40 години история на успеха

17.09.2018 Изтегли PDF Изтегли PDF

 

Годината е 1978 и светът се променя на бързи обороти. Аркадните видео игри завземат планетата като космически нашественици, в Япония е изградена първата мобилна телефонна мрежа, а Супермен завладява големия екран.

По същото време на пазара се появява и още един продукт, който през следващите 4 десетилетия ще превърне мобилността от лукс в ежедневие за над 4,7 милиона души по света – 1-тонният пикап на Mitsubishi.

Той е превозно средство, което може да се справи с пътища с всякаква повърхност. Разработен, за да посрещне нуждите на потребителите с удивителни надеждност, издръжливост и капацитет за носене и теглене на товари, но същевременно с комфорта и функционалността на пътнически седан.

Първата генерация на модела носи интересното име “FORTE”, макар че автомобилите за износ са с баджа L200, който се използва и до днес. От самото си начало, FORTE е проектиран, за да предостави здравина и надеждност при транспорта на хора и стоки.

С капацитет за носене до 1 тон, FORTE трябвало да бъде не само устойчив и солиден, но и лесен и удобен за управление. Именно това съчетание от най-желаните характеристики, съвсем скоро го превръща във всеобщ любимец от географските ширини на ледената тундра чак до горещите пустини.

За да предостави на клиентите си възможността да стигнат още по-далече, компанията се обръща към своето 4x4 наследство, като добавя и такава версия към гамата пикапи през 1980 г. Тази стъпка поставя основите на модерните 4WD Mitsubishi автомобили, надградени след това от PAJERO/MONTERO и DELICA.

Пикапът, който скоро бива преименуван на TRITON на много пазари, има впечатляващ ефект върху цялостния бизнес на компанията. Първото и второто поколение се произвеждат главно в Mitsubishi Motors Ohe Plant, но от третото поколение през 1995 г. производството се концентрира в Laem Chabang Plant в Тайланд, откъдето бива експортирано по целия свят. В момента този завод на компанията е най-големият в света, като произвежда над 400,000 превозни средства всяка година.

В редовете, които следват, ще откриете ретроспективен поглед към предишните поколения на FORTE, TRITON и L200, както идея за изненадите, които ще ни поднесе близкото бъдеще.

1-во поколение

септември, 1978 г. 

  • 1-тонният пикап “FORTE” е представен в Япония и подготвен за експорт под моделни наименования като MITSUBISHI TRUCK и L200. Износът за Северна Америка започва през октомври следващата година. 
  • Единствената предлагана опция е единичната кабина. Гамата от двигатели започва от 2.0-литров бензин, с вариант от 2.6 литра за САЩ и 1.6 литра за Япония и други региони. 2.3-литров дизелов агрегат е наличен за износ за останалите пазари.

Октомври, 1980 г. 

  • Представяне на частична 4WD система

2-ро поколение

март, 1986 

  • Пълна промяна за модела. Предлаганите варианти вече са три – единична, удължена и двойна кабина с къса и дълга база. Нови 2WD и 4WD задвижвания с 2.0-литров и 2.6-литров бензинов двигател, както и 2.5-литров дизелов /подобрен спрямо 2.3-литровия/. май, 1991 
  • Представяне на “STRADA” на японския пазар (само с двойна кабина)

3-то поколение

ноември, 1995 

  • Новият “L200 STRADA” е представен в Тайланд. 
  • Производството е концентрирано в завода MSC Thai Laem Chabang Plant, откъдето се изнася по целия свят. 
  • Трите варианта за износ включват единична, удължена и двойна кабина, задвижвани от 2.5 и 2.8-литрови дизелови двигатели. 4WD задвижването е оборудвано с иновативната “Easy Select 4WD” система.

4-то поколение

август, 2005

  •  Новият пикап “TRITON” е представен в Тайланд. Продажбите на останалите пазари започват непосредствено след премиерата. 
  • Три конфигурации – единична, удължена и двойна кабина, а сред двигателите се нарежда новоразработените 2.5-литров и 3.2-литров common-rail дизел. Задвижванията - 2WD и 4WD, вече разполагат с “Easy Select 4WD” и “Super Select 4WD” системи.

5-то поколение

ноември, 2014 

  • Петото поколение отново е представено за първи път в Тайланд. 
  • Отново с традиционните три конфигурации – единична, удължена кабина с две врати и двойна. В това поколение за първи път е имплементиран новият 2.4-литров MIVEC дизелов турбо агрегат, 2.5-литров турбо дизел и 2.4-литров бензин. Задвижванията са 2WD и 4WD с възможност за “Super Select 4WD-II” система с електронен превключвател.

А бъдещето предстои…

 

1-во поколение, 1978 г. - FORTE/L200

През тази година започва огромно търсене на малки пикапи, особено в Северна Америка, където автомобили от този тип се използват както в ежедневието за пътуване до работа, каране на децата до училище, така и през почивните дни.

Mitsubishi Motors представя първия 1-тонен пикап с името “FORTE” през септември, 1978 г. и започва износ за САЩ през октомври следващата година. Това наименование не е случайно, тъй като означава „силен“ на италиански. Първите прототипи на модела преминават през сериозни тестове за издръжливост в Северна Америка, Тайланд и Саудитска Арабия, за да гарантират надеждността си. В заводите в Япония и Тайланд са произведени общо около 657,000 превозни средства от този модел.

Дизайнът е видимо повлиян от компактния седан “GALANT Σ,” с издължена предница и 4 кръгли фара. FORTE е задвижван от 2.0-литров и 2.6-литров бензинови двигатели за Северна Америка, както и 1.6-литров за Япония и други региони. 2.3-литровият дизел е наличен само за експортни пазари. Широката 1,360mm предна следа и дълго междуосие от 2,780mm осигуряват изключителна стабилност на управлението.

Шасито също е доста рафинирано за работно превозно средство – предно очакване с предни дискови спирачки, двойни напречни носачи и спираловидни пружини, листови ресьори и твърда задна ос.

Много тихият интериор е резултат от безкомпромисния подход към намаляването на шумовете и вибрациите в купето чрез използване на карданен вал от две части и щедрата употреба на шумопоглъщащи материали.

Използвайки своята експертиза от дългогодишното производство на автомобили Jeep, Mitsubishi Motors добавя задвижваща система с възможност за избор на задвижване на четирите колела (4WD) Системата редуцира шума от трансмисията и загубите на мощност, като същевременно позволява шофиране с по-висока скорост при подходящи условия. Именно този модел е предшественикът на цялата 4WD гама на японската марка, като PAJERO/MONTERO и DELICA.

2-ро поколение, 1986 г. - STRADA/L200

През месец март, 1986 г. е направена пълна промяна на модела. Екстериорът се сдобива с изтънчена предна решетка, както и с редица други детайлни промени. Цялостната форма на автомобила е колкото солидна и модерна, толкова и аеродинамична.

През същата година е разработена и широка гама от конфигурации – единична, удължена и двойна кабина с къса и дълга база, 2WD и 4WD задвижващи опции, както и 2.0-литров и 2.6-литров бензинови двигатели и 2.5-литров дизелов.

Променя се и наименованието, с въвеждането на “STRADA” със своята двойна кабина в Япония през 1991 г. В Северна Америка моделът се нарича “MIGHTY MAX”, “TRITON” в Австралия и “L200” в други региони. В САЩ моделът се продава и от Dodge под името “RAM 50.”

В заводите в Япония и Тайланд се произвеждат общо около 1,146,000 бройки от второто поколение на модела.

3-то поколение, 1996 г. - STRADA/L200

Производството на третото поколение “STRADA/L200” започва през ноември, 1995 г. в Тайланд. Екстериорът и интериорът са напълно преработени, за да придадат един отличителен и агресивен външен вид на автомобила. Именно новият дизайн създава у потребителя потребността да използва автомобила не само за служебни нужди, но и в своето ежедневие за лична употреба. Моделът е позициониран като 5-местен автомобил с голямо пространство, който е достатъчно удобен, но и надежден, за да се използва както по време на почивка, така и по работа.

Доброто представяне както на он-, така и на офроуд терен се гарантира от 2.5-литровия турбодизелов агрегат с интеркулер и “Easy Select 4WD” система. Нивата на безопасност и високо оборудване също са подобрени, за да посрещнат очакванията на потребителите.

“STRADA/L200” се произвежда в Тайланд, като се изнася в Европа, Океания, Латинска Америка, Средния Изток и Африка. Продадени са общо около 1,046,000 бройки. Основните отличителни характеристики на третата генерация са: 

  • Изцяло нова визия, която комбинира устойчивостта и здравината на пикап с удобството на пътнически автомобил. 
  • Интериор на пътнически автомобил с добре уплътнени врати и по-големи възглавници на седалките за повече комфорт. 
  • Голям товарен отсек, един от най-обширните в този клас. 
  • 2.5-литров тубродизелов двигател с междинен охладител за по-добра реакция на управление 
  • Подобрени функции за активна и пасивна безопасност, като въздушна възглавница от страната на водача, ел. стъкла със сензор против притискане на ръката и стоп светлини от висок клас. 
  • Mitsubishi Motors “Easy Select 4WD” системата, която използва преден диференциал и раздатъчна кутия, позволяващи превключването от 2WD на 4WD и обратно и в движение. 
  • В някои нива на оборудване са налични и: Mitsubishi Motors ABS система, която предотвратява блокирането на колелата при натискане на спирачките, за да стабилизира управлението, както и хибриден диференциал с ограничено приплъзване (LSD), който подобрява стабилността.

4-то поколение, 2005 г. - TRITON/L200

През август 2005 г. е направена пълна промяна на модела, като след представянето му в Тайланд, започва износът към около 150 страни по целия свят. В този момент той се превръща в съществена част от глобалната стратегия на Mitsubishi Motors.

TRITON/L200 е разработен с три ключови характеристики, с които цели да завладее света. Първо, той трябвало да надминава основните изисквания към другите пикапи, като икономия на гориво, издръжливост и надеждност. Второ, трябвало да покрива най-високите стандарти, за да засили имиджа на марката в световен мащаб. И трето, той трябвало да отговаря на множество потребителски нужди.

4-тата генерация на модела се произвежда в общо 1,423,000 бройки.

Част от характеристиките на TRITON/L200 от 2005 г. включват иновативен интериор и екстериор със спортен дух и стил. Той предоставя най-обширното пространство в класа си, като също така побеждава конкуренцията по отношение на комфорта.

Тези елементи не само подчертават иновативността на TRITON/L200 на пазара, но и променят общата представа за пикапите като за транспортни превозни средства. Това ново приложение значително увеличава клиентската база на бранда.

Ново разработеният дизелов двигател с директно впръскване генерира високи мощности, като същевременно дава ниска консумация на гориво, ниски нива на вредни емисии и шум.

Новата кабина достига и най-високото ниво на сигурност при удар в класа си, а участието на пикапа в състезания като Рали Dakar само затвърждават неговите офроуд възможности и 4WD представяне. 

  • Конфигурациите са три: единична, удължена и двойна кабина. 
  • Двигателите са дизелови - новият 2.5-литров и 3.2-литров 
  • Задвижването е 2WD и 4WD (със система “Super Select 4WD” и “Easy Select 4WD”)

5-то поколение, 2015 г. - TRITON/L200

През 2014 г. новото 5-то поколение на TRITON/L200 още повече се доближава до все по-задълбочените нужди на потребителите. Подобрени практичност и издръжливост за транспортни нужди, спортно усещане и качество, комфорт, който се оказва по вкуса на всеки водач, са само част от нещата, които превръщат TRITON/L200 в “ultimate sports utility truck”.

Отново се предлагат три вида кабини за нуждите на всеки клиенти – единична, двойна и удължена с две врати. 2.5-литровият турбодизел и 2.4-литровият бензинов двигател са усъвършенствани и идват заедно с нов 2.4-литров MIVEC ”чист” турбодизел. Той предоставя превъзходна производителност, същевременно постигайки нисък разход и ниски нива на вредни емисии. 6-степенна механична кутия и 5-степенен автоматик със спортен режим са представени за първи път в тази генерация. 4WD системата също продължава да се развива. “Easy Select 4WD” вече има три позиции: 2H, 4H, 4L, за да предостави тракшън контрол, който отговаря на всяка пътна настилка, а “Super Select 4WD-II,” идва с електронен превключвател. Все още се предлага и 2WD вариант, включващ стандартната версия и ”High Rider” модел, който има същия пътен просвет като 4WD варианта за движение при тежки условия.

Mitsubishi motors global showroom